Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
tieneke schreef: Ik was die br*kkies allang weer vergeten eerlijk gezegd  ;)
Gelukkig is je maaltijd onderhand aardig gezakt  :D

Yep, zit nu met een wijntje  :D
Waar malen we om?
Door roefus
tieneke schreef: Om nog een rood wijntje?  :P ;)
Hahahahaha....hoe wist jij dat het 'rood' was?
Yep, daar wil ik nog om malen  :D
Een pivo is ook goed  ;)
Door tieneke
roefus schreef: Hahahahaha....hoe wist jij dat het 'rood' was?
Yep, daar wil ik nog om malen  :D
Een pivo is ook goed  ;)
Ik drink met restaurantbezoek altijd wit...is een tic van me  :-[
Thuis meestal rood, dus...dacht Christa lust ook wel een roodje.
Kijk...wat drank al niet ''goed'' maakt he?  :P  ;D
Door roefus
tieneke schreef: Ik drink met restaurantbezoek altijd wit...is een tic van me  :-[
Thuis meestal rood, dus...dacht Christa lust ook wel een roodje.
Kijk...wat drank al niet ''goed'' maakt he?  :P  ;D
:-*
Door tieneke
Volgens mij zijn we nu aardig off-topic of toch niet? ::)
Het ging eerst over vlees drogen en nu zijn we onze lever het nodige vocht aan het onttrekken  :P  ;D
Door roefus
tieneke schreef: Volgens mij zijn we nu aardig off-topic of toch niet? ::)
Het ging eerst over vlees drogen en nu zijn we onze lever het nodige vocht aan het onttrekken  :P  ;D
whahahaha....tis zaterdagavond...
Heb met dochterlief een flesje wijn opengetrokken, alvast op haar verjaardag...da's maandag.
Maar 'n ander excuus was ook goed geweest  :D :D

Ze is nu naar bed....dus ik drink het restje  :-[ :P
Morgenvroeg wil ik om 7 uur op...het belooft goed weer te zijn...wil graag met de hondjes naar ons privé-meer...

Ehh..ik heb nog wat gedroogde pensjes op zak dan (uit de droger).
Gaan we picknicken....
Pfff...ga 'n lekker broodje voor onszelf smeren...........
Door tieneke
roefus schreef: whahahaha....tis zaterdagavond...
Heb met dochterlief een flesje wijn opengetrokken, alvast op haar verjaardag...da's maandag.
Maar 'n ander excuus was ook goed geweest  :D :D

Ze is nu naar bed....dus ik drink het restje  :-[ :P
Morgenvroeg wil ik om 7 uur op...het belooft goed weer te zijn...wil graag met de hondjes naar ons privé-meer...

Ehh..ik heb nog wat gedroogde pensjes op zak dan (uit de droger).
Gaan we picknicken....
Pfff...ga 'n lekker broodje voor onszelf smeren...........
Veel plezier morgen en ook maandag met de verjaardag van je dochter  ;)
De pens is toch wel op 50 graden gedroogd he?  ;D ;D ;D ;D
Door roefus
tieneke schreef: Veel plezier morgen en ook maandag met de verjaardag van je dochter  ;)
De pens is toch wel op 50 graden gedroogd he?  ;D ;D ;D ;D
Dank je.
En TUURLIJK is die pens op 50 graden gedroogd  :P :P :P
(ga hem ook écht niet in mijn eigen oven stoppen  :P  :-X)
Door pike
Och jee en dat kwam allemaal door die ene opmerking van mij? tjemig.
Ik moet zeggen, ik kan me in beide zienswijzen vinden. enerzijds Roefus die zegt och het is toch een snack waar maak je je druk om, anderzijds, op 50 graden (en of dat nou in de droogmachine of in de oven is) blijft meer behouden. Waar ik het niet mee eens ben is de volgende opmerking: 

Ik vind een droogmachine wel leuk, voor hobby-isten...maar daar blijft het dan ook bij.

Ik vind de droogmachine een onderdeel uitmaken van de voerwijze die ik hanteer, namelijk barf. En dat ik dan zelf mijn trainingssnoep of wat voor snackies dan ook maak valt bij mij niet onder hobby maar is voor mij een soort van noodzaak omdat ik geen betrouwbaar gezond snoep kan kopen. En de droogmachine heeft dan veel voordelen omdat a: ik meer tegelijk kan drogen, dus efficienter is en b: ook dingen als pens kan drogen zonder dat ik mijzelf het huis uitjaag en zwermen vliegen naar binnen lok :-X Mijn honden wil ik nogwel als hobby zien, alhoewel ik dat ook niet eens zo zeker weet, maar barf en wat daaraan vast hangt is voor mij "a way of life" en geen hobby;)
Nou dan neem ik ook nog maar een slokkie (ja rood)  8)
Door tieneke
pike schreef: Och jee en dat kwam allemaal door die ene opmerking van mij? tjemig.
Ik moet zeggen, ik kan me in beide zienswijzen vinden. enerzijds Roefus die zegt och het is toch een snack waar maak je je druk om, anderzijds, op 50 graden (en of dat nou in de droogmachine of in de oven is) blijft meer behouden. Waar ik het niet mee eens ben is de volgende opmerking: 

Ik vind een droogmachine wel leuk, voor hobby-isten...maar daar blijft het dan ook bij.

Ik vind de droogmachine een onderdeel uitmaken van de voerwijze die ik hanteer, namelijk barf. En dat ik dan zelf mijn trainingssnoep of wat voor snackies dan ook maak valt bij mij niet onder hobby maar is voor mij een soort van noodzaak omdat ik geen betrouwbaar gezond snoep kan kopen. En de droogmachine heeft dan veel voordelen omdat a: ik meer tegelijk kan drogen, dus efficienter is en b: ook dingen als pens kan drogen zonder dat ik mijzelf het huis uitjaag en zwermen vliegen naar binnen lok :-X Mijn honden wil ik nogwel als hobby zien, alhoewel ik dat ook niet eens zo zeker weet, maar barf en wat daaraan vast hangt is voor mij "a way of life" en geen hobby;)
Nou dan neem ik ook nog maar een slokkie (ja rood)  8)
Neem nog maar een slokkie rode wijn hoor! doe ik het ook nog  :P
Ook voor mij is Barf en echt alles wat daarmee samengaat inderdaad een ''way of life''  ;)
Ik ben sinds onze vorige Leonberger in zijn laatste tijd was aanbeland heel extreem geworden,zeker toen ik Barfplaats had ontdekt!  ;D....toen pas las/zag ik echt wat slechte voeding allemaal heeft aangericht bij ons Kobussie...en hoe hij vreselijk opknapte na het verbannen van al het slechte voedsel...had ik dit maar eerder geweten.
De tijd is jammergenoeg niet meer terug te draaien maar nooit meer zal ik bagger zoals br*kkies of andere ongezonde voeding aan mijn honden geven.
Dat mensen hun hond(en) snacks uit eigen oven geven vind ik prima,ook op 100 graden of voor mijn part op 220 graden maar IK wil het gewoon 100% goed doen...ik heb de droger ervoor dus waarom niet.
Hebben de mensen thuis een gewone oven maar met een stand van 50 graden dan is dit zeer zeker perfekt  ;)
Alleen moet de deur van de oven wel op een kier blijven voor het ontsnappen van het vocht en de geur.
Van de geur is een grapje hoor  :D
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 24 sep 2007, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
Na....dan ga ik wel voor 98% (als dat al zo mocht zijn)...that's my way of life  ;)
Door pike
No hard feelings hoor  ;) van mij mag jij gerust op 100 graden drogen (en als ik het niet goed zou vinden zou je je daar niets van aantrekken uiteraard  ::), maar hier overheerst het zelfde gevoel als bij Tineke: had ik dit maar eerder geweten. Voor Pike ben ik er gelukkig nog enigszins op tijd achter gekomen, hij was "pas" 3,5. Voor mijn vorige hondje dat letterlijk aan darmproblemen en antibiotica ten onder is gegaan  :'( ben ik helaas te laat geweest. Voor mij geldt ook dat ik het nu helemaal goed wil doen.
Door Nynke
Voor mij geldt ook dat ik het nu helemaal goed wil doen.
Dat heb ik nu ook Pike, alleen bij mij geldt dat dan voor 98%. d.w.z. dat ik best af en toe, zeg 1 keer per maand, de honden zo'n tandenborsteltje van de dierenwinkel geef.
En ik voer geen 100% Barf, maar voor het grootste deel kvv, Carnibest. Ik zou best wel 100% willen Barfen, maar goed, ik zou ook wel stinkend rijk willen zijn, niet meer werken enz. enz. Het zit er niet in :-\ :-X :-\ :-X

Ik vind het drogen met de droogmachine echt leuk om te doen, lastig alleen dat de honden steeds om me heen zitten te kwijlen tijdens het snijden :D :D :D :D
Door pike
Nynke F schreef: Dat heb ik nu ook Pike, alleen bij mij geldt dat dan voor 98%. d.w.z. dat ik best af en toe, zeg 1 keer per maand, de honden zo'n tandenborsteltje van de dierenwinkel geef.
Weet je, toen Pike nog br.. at kreeg hij ELKE dag zo'n ding, het hielp maar een heel klein beetje, want hij slokte ze net zo hard weg als zijn eendenekken nu. Ik heb het altijd enge dingen gevonden. Maar hij krijgt ze nu dus echt nooit niet meer, hij heeft ze ook niet meer nodig  8)
En ik voer geen 100% Barf, maar voor het grootste deel kvv, Carnibest. Ik zou best wel 100% willen Barfen, maar goed, ik zou ook wel stinkend rijk willen zijn, niet meer werken enz. enz. Het zit er niet in :-\ :-X :-\ :-X

???Je hoeft niet stinkend rijk te zijn om te barfen. Ik zou het ook wel willen zijn maar helaas zie ik dat ook niet meer gebeuren  :(
Ik vind het drogen met de droogmachine echt leuk om te doen, lastig alleen dat de honden steeds om me heen zitten te kwijlen tijdens het snijden :D :D :D :D
Ik kan hier rustig een kilo pens in reepjes staan te snijden. Pike komt eens kijken, ziet wat ik aan het doen ben en gaat net zo snel weer de keuken uit. Baasje gaat snijden, dan krijg ik toch niks. Hij kan het niet aanzien  ;D Armagnac was aanvankelijk wat vasthoudender en bleef in de keuken liggen (die kende het "ik krijg toch niks" blijkbaar niet) maar hij blijft steeds minder lang, nu nog hooguit 10 minuten en dan gaat hij ook weg. Dus nog even en ze lopen in ganzemars de keuken uit   :D Als ik hun eten klaar maak liggen ze braaf te wachten. Wat dat betreft zijn het super doggies   8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door