Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
O gatsie! Dat klinkt allemaal niet erg akelig.... :( Gedragsverandering (zoals bij het borstelen e.d.) zijn voor mij altijd tekenen geweest dat er iets niet goed zit en dat bleek dan ook achteraf te kloppen.... Goed dat je hem grondig laat onderzoeken.... Ik heb helaas geen tips voor je, maar wens je heel veel sterkte! Houd ons op de hoogte hoor! Knuffel voor Moos!

Rachel.
Door Moos
Malamoods schreef: O gatsie! Dat klinkt allemaal niet erg akelig.... :( Gedragsverandering (zoals bij het borstelen e.d.) zijn voor mij altijd tekenen geweest dat er iets niet goed zit en dat bleek dan ook achteraf te kloppen.... Goed dat je hem grondig laat onderzoeken.... Ik heb helaas geen tips voor je, maar wens je heel veel sterkte! Houd ons op de hoogte hoor! Knuffel voor Moos!

Rachel.
Het is alleen zo ontzettend frustrerend dat tot nog toe niemand wat weet er dan niet klopt..

Het is ook lastig, want Moos oog niet als een echt ziek hondje, of als een hondje dat echt dagelijks erge pijn heeft. Jij hebt hem nog zien wandelen 1.5 week geleden. Je zei toen nog zo mooi dat mijn hondjes loslopen alsof ze aangelijnd zijn, en dat klopt bij Moos dus niet helemaal. Of tenminste, hij loopt inderdaad vaak zo, maar dat past dus eigenlijk niet bij hem ;)
Ook dat aan het einde Saar voorop aan het hupsen is, en Moos achter mij aanloopt, ook dat is niet 'echt Moos'. Maar dat zijn dus allemaal niet heeeele duidelijke dingen.
Door Nitus
Als Moos in het verleden zich wel makkelijk liet kammen en nu niet denk ik toch ook dat het op de 1 of andere manier pijnlijk voor hem is. Goed dat je er naar laat kijken, want wandelen als een oude baas daar is ie nog veel te jong voor.
Ik hoop dat er iets uit het onderzoek komt en anders idd een osteopaat oid eens naar hem laten kijken. Succes volgende week en beterschap voor Moos.
Door Malamoods
Misschien een dagboekje maken voor Moos? Met daarin de data, de hoeveelheid lichaamsbeweging, van mijn part ook de weersomstandigheden, wat ie gegeten heeft, en de aanvallen noteren (tijd, symptomen en de duur ervan)....? Is dat iets? Misschien ontdek je verbanden? Of kun je dingen uitsluiten? Of ontdekken of er regelmaat inzit? Of het erger wordt, etc. Dat heeft mij in elk geval altijd goed geholpen.... En dat er iets niet klopt, daar hoeft een dier echt geen hele algehele zieke indruk bij te maken hoor... Jij kent je hond (door en door) en als jij denk dat er iets mis is, dan zou ik ook de onderste steen boven willen hebben....
Maar ik begrijp je frustraties.... Als geen ander.....

Rachel.
Door Moos
Dagboekje wordt inderdaad bijgehouden ;)

En elke keer als me weer wat ongewoons te binnen schiet schrijf ik het op. Ik kom straks met een lijst bij die arme neuroloog aan....  :-\ ;)
Door Malamoods
Moos schreef: Dagboekje wordt inderdaad bijgehouden ;)

En elke keer als me weer wat ongewoons te binnen schiet schrijf ik het op. Ik kom straks met een lijst bij die arme neuroloog aan....  :-\ ;)
Heel goed! Niks arme neuroloog! Hij zal wellicht blij zijn met zo'n duidelijke observatie! Reken maar dat het veel duidelijkheid schept en tijd besparend is!

Rachel.
Door Binno
Moet inderdaad heel frustrerend zijn om hem telkens zo te zien en niks te kunnen doen.
Hopelijk kan de neuroloog nu eindelijk toch de oorzaak vinden zodat er ook gericht wat kan gedaan worden om hem te helpen.
Succes en beterschapsknuffel voor het ventje! :-*
Door Moos
Zo, we komen net thuis van de neuroloog. Hij heeft de filmpjes bekeken, Moos' dossier doorgenomen, Moos onderzocht, en mijn verhaal aangehoord.

Epilepsie sluit hij eigenlijk uit. Hij kwam eigenlijk meteen met de diagnose dat het een post-synaptisch probleem is. Dat houdt dan in, meen ik begrepen te hebben, dat er iets fout gaat bij de receptoren bij zijn spieren.
Er zijn alleen meerdere ziektes die dat kunnen veroorzaken. Een aantal zijn aan te tonen via bloed. Hij heeft direct zelf iets in zijn bloed onderzocht (wat weet ik niet, er vlogen zoveel mij geheel onbekende termen om mijn oren dat mijn hoofd er nog van suist), en dat was goed.
Nu wordt er bloed opgestuurd naar Amerika voor een bepaalde test op de ziekte "myasthenia gravis" die ze schijnbaar alleen daar goed kunnen doen.
Hij was er behoorlijk overtuigd in dat het probleem daar zou kunnen liggen, en anders dus iets anders 'post-synaptisch'. Komt uit de bloedtest in Amerika nou niks dan worden er verdere onderzoeken gedaan, te beginnen met een belastingsonderzoek.
Hoe dat gaat weet ik ook niet precies, ik zat teveel te suizen :-[

De uitslag van die bloedtest word ik over een week over gebeld.
Door jon
Ik heb de je topic net pas doorgelezen en de filmpjes bekeken. Arme Moos!
Wel prettig dat je nu in ieder geval iets zicht krijgt op wat het niet is. Ik duim voor jullie!
Door roefus
Ik lees dit topic nu ook pas.
Sjee...wat ellendig zeg  :'(
Ik hoop dat er een oplossing komt, kan verder niets zinnigs zeggen.
Heel veel knuffels voor jouw Moos  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door