Hanny schreef:
Wat is WDJ en is Mary Straus iemand, die veel weet?
Misschien ben ik wel een sufferd om dat niet te weten, maar het is voor mij wel belangrijk, wie die informatie verstrekt.
Neem aan, dat het een uiterst betrouwbare bron is, maar toch mijn vraag.
Hanny
Ik ben ge-abonneerd op the WholeDogJournal,'n maandelijk informatie blad.
Mary Straus is jarenlang ook modarator van de K9Nutritionlist geweest en heeft zelfstandig oneindig veel research gedaan (en nog steeds)Ze is nu ook schrijsfter voor de Whole Dog Journal en heeft maandelijkse column met als onderwerp over hondenvoeding/nutrition, en daardoor is ze nu gestopt met moderator voorde K9Nutritionlist.
Ze heeft ook, zoals als geschreven is haar website
http://www.dogaware.com/ waar meer info is te vinden dan wat je ooit kan indenken.
Maar het belangrijkste van Mary Straus is het feit dat ze ook nog is alle privemailtjes binnen de korts mogelijke tijd beantwoord.
Ik heb vaak met Mary geschreven en weet dat ik altijd bij haar terecht kan voor advies.
Geen advies waarin ze zegd,Ja dat is goed of Nee doe dat niet...maar voor elk antwoord heeft ze de bron en onderbouwende articles die er over geschreven zijn.
Dus wanneer ik iets aan Mary vraag...dan weet ik gegarandeerd, dat ik de juiste info terug krijg.
Ze is niet aleen een onuitputtelijke bron voor informatie,maar ook een geweldige vrouw,waar ik heel veel respect voor heb.
~~~
De boontjes....
Ja, spercieboontjes,snijboontjes,chineese boontjes(suikerboontje?) kan dus allemaal gewoon rauw gepureerd worden.
Die grotere bonen,zoals tuinbonen die halen we voor mensen eten toch al uit de schil en eten alleen de bonen...maar ik zou de tuin bonen ook niet gekookt aan de hond geven(zetmeel) en de schillen worden al weggegooid omdat ze niet te pruimen zijn...
maar ik heb dan ook nooit gekookte tuinbonen schil gegeten

Dus hou 't gewoon bij de kleine soorten die MET schil gegeten worden. 8)