Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Judith van Sam schreef: Bruin is ook bepaald geen lever-fan (hij kan er echt zichtbaar van staan gruwelen), maar klein gesneden met groentemix en een flinke schep hüttenkäse likt hij de randen uit z'n bak... Misschien ook wat voor Benthe?
Die had ik nog niet geprobeerd, dat ga ik volgende week eens doen. Bedankt voor de tip!
pike schreef: JE had het over kippelevertjes. Heb je ook andere leversoorten geprobeerd, want die van mij eten ook geen kippelever maar wel runderlever, en je kan ook lams- en kalfslever (duur!) krijgen (=kopen).
Ja, kippelevertjes waren ook bij Beau geen succes. Hij eet nu (en Benthe probeert dus) runder- en lamslever.
*Natasja* schreef: Ow jakkie, dat heb ik 1 keer gedaan met kippelevertjes, voor Beau. Dat doe ik dus echt noooooit meer, wat een troep. Nee hoor, als Mevrouw het niet lust, dan gaat ze lekker weer terug naar de Rodi.
Jaaa.....rauwe gepureerde lever is snot... :-X
maar gekookte lever is heel kruimelig en ik denk dat je dat gewoon met 'n vork fijn kan prakken,en dan mengen met iets lekkers moet lukken toch?
202spots schreef: Jaaa.....rauwe gepureerde lever is snot... :-X
maar gekookte lever is heel kruimelig en ik denk dat je dat gewoon met 'n vork fijn kan prakken,en dan mengen met iets lekkers moet lukken toch?
Als ik tot nu toe voor Beau de kippelevertjes kookte, deed ik dat maar heel even, en was het van binnen nog rauw. Hoe lang mag je de lever dan koken?
astrid at in het begin ook geen grote stukken levertjes en rauwe sardienes
dit heb ik opgelost door alles onder de penslap te laten ontdooien zodat de smaak van de pens eraan
zat
nu eet ze organen en vis
zonder moeite
groetjes annie laumen
annielaumen schreef: astrid at in het begin ook geen grote stukken levertjes en rauwe sardienes
dit heb ik opgelost door alles onder de penslap te laten ontdooien zodat de smaak van de pens eraan
zat
nu eet ze organen en vis
zonder moeite
groetjes annie laumen
Pens lust ze ook niet, alleen in Rodi-vorm  ::) ;)
Door roefus
Lara heeft in het begin ook wat problemen met lever gehad.
Ik heb het ook gewoon gaar gekookt en klein gesneden (door wat anders heen).
Nu eet ze het gewoon rauw, ook de grote stukken.
Heb nog nooit runderlever gegeven (enkel 'n keer wat biologische, die ik over kon nemen).
Maar lamslever, hertenlever, konijnenlevertjes en (soms) ook kippenlevertjes, het maakt tegenwoordig geen enkele verschil.
Het is niet alleen lever hoor, wat ze weigert te eten. Alle soorten orgaanvlees in "hele" vorm laat ze liggen. In Rodi-vorm is het hap-slik-weg. Na een paar maanden op deze manier orgaanvlees gevoerd te hebben, wilde ik gewoon eens proberen of ik haar langzaamaan aan stukjes orgaanvlees kon laten wennen.
Hier eten ze ook geen bio industrie lever ....ze vinden het smerig.

Een biologische lever of in ieder geval een lever van een koe die lekker in de wei heeft gestaan gaat er in als koek. Ze zijn er stapelgek van.

Kippenlever is ook vies volgens de honden en ik kan het daar alleen maar mee eens zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door