Nou... hier even een (behoorlijke) update...
Ik heb mijn katjes (Sam & Boris) die avond dus een volledig maaltijdje CB voorgeschoteld en zoals ik al dacht met smaak door beide opgegeten. Alleen die nacht was Boris vreselijk onrustig en ging heel veel naar de kattenbak om te plassen. Ik balen.. toch niet weer blaasontsteking!! Hij heeft dit namelijk drie weken geleden ook al gehad. De volgende ochtend eerst weer een goede maaltijd CB gevoerd en daarna na veel geklooi met een bij elkaar verzameld ienie-minie-plasje naar de dierenarts. Zij constateerde dat het probleem zeer waarschijnlijk door stress komt. Omdat het zo kort na elkaar is, en het bij katten sowieso niet vaak een bacteriele oorzaak heeft. Gelukkig geen blaasgruis, maar daar is hij natuurlijk ook nog veel te jong voor (18 weken). Maar stress... zucht... wat kan het zijn... De DA vertelde dat het heel veel verschillende oorzaken kan hebben, die moeilijk te achterhalen zijn. Het kan verandering van kattenbakkorrels zijn, of verandering in voeding (oeps..

) of het baasje lang van huis... ga zo maar door. Ik weet dus niet of het aan de verandering van voeding ligt. We waren vorige week ook weinig thuis( i.v.m. de jaarlijkse feestweek in ons dorp), dus misschien is dat het wel. Ik vind het zo zielig voor hem. Hij is ook de meest onzekere van de twee... Ik wil hem in ieder geval een stabiele omgeving bieden met veel vaste patronen. Vanochtend heb ik ze trouwens nog wel een maaltijd CB voorgeschoteld (uiteraard nog wel met een scheutje gekookt water). Boris had het nu binnen een kwartier er weer uitgespuugd (overigens wel netjes in de kattenbak, de schat!!). Misschien ben ik toch wat te hard van stapel gelopen met de CB en moet ik het voor Boris maar even wat rustiger aan doen...
Sam doet het nu in tegenstelling tot Boris prima! Hij had toen hij nog aan de Royal Canin brok zat last van bloed in zijn ontlasting (waarschijnlijk allergisch voor die chemische bende) en heeft nu hij over is op Biofood en Almo Nature nergens last meer van. CB vindt hij ook heerlijk! Hij wordt ook al wat steviger (was altijd wat aan de magere kant). Volgens mij heeft hij ook een voorkeur voor alles wat niet in een speciaal vormpje geperst is (en groot gelijk heeft ie!). Hij dook zelfs nadat Boris had over gegeven de kattenbak in om het drapje van Boris ook nog even gezellig op te gaan peuzelen. Nou, ik dacht het dus even niet!!! Haha!

En heb alles uiteraard maar even snel uit de bak gevist...
Hopelijk duizelt het jullie nu niet aan de informatie, maar ik wilde het graag even kwijt.
O, en wat betreft de ontlasting van de twee; die zag er gisteravond al veel beter uit!