Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="@corine"]
o, ik dacht dat jullie dat zo noemde. Ik heb bij de slager een bot gehaald (niet van een dragend deel) waar nog lekker vlees aanzat en daar heeft ze heerlijk op gekloven.
[/quote]

Aangezien veel mensen een ander idee hebben over wat een recreatiebot is of niet: vraag ik het voor de zekerheid altijd maar even.

Was het kalf? Rund? Lam? Varken?

Ik denk trouwens dat het in de tuin poepen wel te maken heeft met het recreatiebot.
Door Lizzy
[quote="@corine"]
Het was rund.

En ze heeft echt heel veel gepoept, drie boterhamenzakjes vol :biggrin2:
[/quote]

Ik denk eigenlijk wel 100% zeker te weten dat het door het recreatiebot komt. Overigens ben ik niet kapot van runderbotten. Nooit. Ook niet als recreatiebot. Honden kluiven toch op zo'n bot en omdat het bot zo hard is, slijten de tanden bovenmatig (Brutus heeft 1 kies gecompleet gemold op een runderbot). Bovendien hebben die harde botten ook totaal geen tandreinigende werking.
Door Lizzy
[quote="@corine"]
Oke dat doen we dus niet meer.
Wat geef jij dan om te kluiven?
[/quote]

Hun grotere vleesbotten (lamsrib, lamsnek, geitenrib, geitennek, kalfswervel, hertenrib, kalkoennek), hele prooidieren (kip, eend, konijn, parelhoen), karkassen (kip, parelhoen), zalmkop, hertensstrot, lappen kopvlees. 
Door @corine
Oke bedankt. Noor heeft nu net voor het eerst kippenvleugels op. ik heb ze platgeslagen en ik ben echt trots op haar. Bijna 3 jaar lang brokken gegeten en dan toch weten hoe ze kippenvleugels moet eten. Ha, ha hoe je al niet trots kan zijn op je hond ;D
Door Lizzy
Ja, leuk he! Ik kan me de eerste kippenvleugel ook nog herinneren! Geniet er maar van. En dit kun je langzaam uitbouwen tot allerlei soorten vleesbotten en vleeslappen en dan zul je zien dat je geen recreatiebot meer nodig hebt. BARF is een groot knabbel en kluif feest voor onze honden!
Door @corine
Noor eet nu al een week kippenvleugels en het gaat hartstikke goed. Ik sla ze nog steeds plat. Moet ik dit altijd blijven doen of kan ik, als het goed blijft gaan, ze ook zonder platslaan gaan geven?
Door Mevroi Kruim
[quote="@corine"]
Noor eet nu al een week kippenvleugels en het gaat hartstikke goed. Ik sla ze nog steeds plat. Moet ik dit altijd blijven doen of kan ik, als het goed blijft gaan, ze ook zonder platslaan gaan geven?
[/quote]

Da's fijn! En nee, je hoeft niet te blijven pletten (al is het wel heel goed tegen de frustratie  ;D) Je kunt ze nu gerust ongeplet geven, ik zou alleen nog wel de bocht inknippen.
En je zou eens wat anders kunnen proberen, bv kipkarkas, en als dat goed gaat hele kip kopen, in 4 delen knippen/snijden en de voorste delen geven, dus de borststukken met vleugel. Als dat ook goed gaat kun je poten gaan proberen, en dan ... ligt de barf-wereld voor je open  ;D ;D
Door @corine
Bedankt Kruimel! Ik ga binnenkort inderdaad het grotere werk geven aan Noor.
We zijn al een eind door de kippenvleugels heen. Was begonnen met kippennekken.
Het gaat hartstikke goed. Morgen de vleugels is geven voordat ik mijn frustatie erop losgelaten hebt :)
Door @corine
Mijn kippenvleugels voor Noor zijn op. Kan ik nu overgaan op de drumsticks? En moet ik er nog iets mee doen? Platslaan ofzo? De kippenvleugels gingen overigens goed zonder platslaan of inknippen.
Ik kon vandaag geen andere delen van de kip krijgen bij AH, ze moesten nog een vracht binnen krijgen ::) ik moet binnenkort ook weer een bestelling bij het IC gaan doen want de bodem komt in zicht.
Ik hoop dat ik snel antwoord krijg omdat ik er morgen al mee wil beginnen.
Door Mevroi Kruim
Ik zou het gewoon proberen. Het nadeel van drumsticks vind ik wel dat ze zo klein zijn, de hond heeft dan sneller de neiging om ze hop naar binnen te schrokken dus misschien ff vathouden. Hele poten of karbo's zijn wdb beter.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door