Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin2
Lizzy schreef: Lief dat je het vraagt! Ik zweer je, ik merk tot nu toe nog echt nul komma nul verschil..... Maar ja, dat kan wel eens een maand duren, zegt men.

pfoe lizzy wat moet jij een eindeloos geduld hebben .

ik hoop dat het alsnog aanslaat  :-*
Door Ronja
Bij mensen is het zo dat hoe ouder de mens, hoe langer het duurt voor een antidepressivum werkt. Bij 50-plussers is dat 6 weken ongeveer.
Ik denk wel dat je na 4 weken al wat verbetering kan zien. Ik hoop het in ieder geval!
Sterkte!
Ikzelf ben dolgelukkig met antidepressiva. Het heeft mijn leven ten goede veranderd. Jarenlang getobt met allerlei alternatieve zaken, toch maar overstag, en nu, in combinatie met veel bewegen, voel ik mij eindelijk degene die ik eigenlijk ben! Dat zou ik je hond ook gunnen.
Soms is het Hoera voor de 'gewone' geneeskunde.
Door Lizzy
Zo. Even een Pinkel-update!

Pinkel heeft 1 maand op Clomicalm gestaan met nul resultaat. We zijn er ook een nieuw middel bij gaan geven (een groene thee extract - werkzame stof L-Theanine) Telizen van Virbac. Helpt ook geen drol.

Goed, dus ik eergisteren terug naar mijn DA. Ook voor Propalin want het lekken van urine liep echt de spui-gaten uit (we gebruikte altijd enurace maar daar werd ze hyper van dus daar zijn we 1 maand geleden helemaal mee gestopt).

We hebben nu Selgian + Propalin gekregen. Sinds 2 dagen staat Pinkel dus op de Selgian en.... Ik weet niet. We geloven het nog niet dus we houden drie-duizend slagen om de arm. Maar ze lijkt ineens een stuk gekalmeerd! Vanmorgen heeft ze zelfs niet 1 keer geblaft, toen wij beneden kwamen, bij het naar buiten gaan en bij het buiten lopen :o

Het lijkt me dat een middel niet zo snel kan helpen. Maar ik weet niet, dit geeft de burger wel moed. Ze is echt relaxed! En blaft gewoon al anderhalve dag weinig!

Trouwens, sinds we Selgian geven hebben we nog een ander ei-van-columbus gevonden! Pinkel gaat tijdens het eten voorbereiden ook volledig uit d'r stekker. Ze blaft de boel bij elkaar en rent rondjes om d'r as. Echt, het is om helemaal gek van te worden (ze heeft ook nog eens een heel lelijk schel hard blafje). We zetten haar nu IN de keuken (die is afgesloten van de rest van de kamer, waar de honden eten krijgen). En ze is muisstil. En blijft rustig zitten kijken wat ik sta te doen. Ohhh, wat een verademing! Wat een genot!

Mijn DA maakte overigens nog een opmerking dat Pinkel wel een hondwaardig bestaan moet hebben. Zo niet, kan zij beter inslapen. En meer mensen zijn deze mening toegedaan, ook hondenprofessionals. Maar ik wil daar toch wat over zeggen. Ik snap wat ze bedoelen. En ze hebben gelijk, een hond hoort een hondwaardig bestaan te hebben. Maar, ik vind dat de enige die dat werkelijk kan beoordelen: ben ik. Ik zie Pinkel 24 uur per dag. En Pinkel heeft hele rustige en goede momenten. Tuurlijk hebben we ons leven aan haar aangepast. Maar dat doe je nou eenmaal voor je hond. Dat doe je voor iedere hond. Dat doe je ook voor je ouderwordende hond bijvoorbeeld (die blind of doof of dement of onzindelijk of onaangenaam of stram, mank en stijf wordt). Dat hoort erbij, bij het hebben van honden. Maar gedurende de dag (de 14 a 16 uur dat we wakker zijn) heeft Pinkel 12 goede uren en 3 slechte uren. Die verhouding. En tuurlijk zijn er wel slechtere dagen, bijvoorbeeld als we veel bezoek krijgen. Maar gemiddeld genomen praten we over deze verhouding. En heeft ze dus veel meer goede als slechte uren. En haar leven is dus zeker wel hondwaardig. Ik kan dat met mijn hand op mijn hart zeggen.

In ieder geval, zoals het er nu naar uit ziet lijkt het wel of we een doorbraak hebben. Leo ging net naar de toilet en die is in de hal en normaal blaft ze de tent bij elkaar en draait ze 100 rondjes om haar as. Nu is zij in alerte houding naar de hal gelopen maar blafte niet en draaide niet 1 keer om haar as!!!
Door Borke
Wauw dat klinkt goed hoor.
Tja met de juiste aanpak zou het natuurlijk best kunnen dat je wel snel resultaat ziet?
Bij Sofi en haar Bach druppels zag ik ook al binnen 24 uur resultaat  ;)

Tja wat is een hondwaardig bestaan voor Pinkel, dat kunnen jullie zelf het beste beoordelen.
Belangrijk daarbij mee te nemen is wat is een baaswaardig bestaan, want op een gegeven moment kan je je niet meer aanpassen. Maar daarom hebben jullie nu ook die medicaties geprobeerd  ;)
Door tessa
ik denk dat iedereen hier er van overtuigd is dat jullie heel goed weten wat nog een hondwaardig bestaan is hoor!!, uit alles blijkt dat jullie het beste willen voor Pinkel zodat ze een zo gelukkig mogelijk leven kan leiden, ik vind dit bewonderenswaardig!  :-*
Laatst gewijzigd door tessa op vr 28 sep 2007, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
go Pinkel of nee doe maar liever niet go maar niet Pinkel blijf maar lekker rustig  :-*
Lizzy ik zie Pinkel af en toe en vind dat je gelijk hebt hoor als je zegt dat ze nog een hondwaardig bestaan heeft , als ik bij je ben is ze over het algemeen rustig na de begroeting het is geen hond die de hele dag door afgaat maar het zou zo heerlijk zijn als ze de andere uurtjes ook haar rust zou kunnen vinden .
mijn duimen draaien voor jullie en Pinkel  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door