Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
even nog een vraagje, ze is gesterriliseerd, ik vraag mij af, baarmoeder er ook uit?? en nog iets, ze heeft toch geen plekjes op haar huid? hoe is het met haar spieren, is daar een verschil in opgetreden de laatste tijd, zeg maar dat ze zwakker wordt op haar benen??
Door Scooby
conleeuw schreef: even nog een vraagje, ze is gesterriliseerd, ik vraag mij af, baarmoeder er ook uit?? en nog iets, ze heeft toch geen plekjes op haar huid? hoe is het met haar spieren, is daar een verschil in opgetreden de laatste tijd, zeg maar dat ze zwakker wordt op haar benen??
Ja, haar hele baarmoeder is destijds verwijderd. Hoezo?
Ze heeft geen plekjes op haar huid, tenminste; niet wat ik kan zien? (Weer: hoezo?)
Levi is nu ruim 7 jaar, voor een dog dus al aardig op leeftijd. Haar bespiering wordt wel minder, maar dat hoort ook wel bij de leeftijd, denk ik? Daarbij heeft ze drie jaar geleden een lage rughernia gehad en daardoor(?) wordt ze nu ook wel zwakker in haar achterhand. Tenminste; ik denk dat dat aan die hernia ligt die ze gehad heeft.
Waar denk jij aan dan?
Door conleeuw
ik voeg me af of de baarmoeder er uit was, omdat het niet ondenkbaar is dat als dat niet het geval was, dat daar toch een ontsteking in zat, maar dat is zeker niet het geval.
De reden waarom ik vraag naar haar huid en haar spierconditie, mijn zus heeft een hond die ook onverwacht ongelukjes in huis had, en in haar slaap plasten, zij was ook al op leeftijd, maar ze kreeg ook kapotte plekken op haar huid boven op haar rug zeg maar, en haar spieren verzwakten, ze zakten soms gewoon door haar achterhand, bleek na onderzoek dat ze Cushings heeft, pillen er in, en ze gaat weer lekker haar gang.... vandaar dat ik het even vroeg, ook een hond die prednison gaag gebruiken krijg meer dorst, en dus meer plas neigingen.... ook dat zou een oorzaak kunnen zijn indien dat het geval is, anders kan het natuurlijk gezien haar leeftijd gewoon ouderdom zijn, dat was met mijn Bess zeker het geval, gewoon oud ;)
Door Scooby
Bedankt voor het mee denken!
Levi heeft zeker gene kapotte plekken op haar huid, maar haar spieren in haar achterhand verzwakken wel. Levi wordt wel steeds zwakker in haar achterhand, maar naar mijn idee is dat een nawee van die hernia die ze dus gehad heeft.
De dierenarts noemde van de week ook Cushing, dus daar is hij zeker alert op. Het is nog even afwachten wat er uit het bloedonderzoek komt.
Levi krijgt geen Prednison.
Door conleeuw
Scooby schreef: Bedankt voor het mee denken!
Levi heeft zeker gene kapotte plekken op haar huid, maar haar spieren in haar achterhand verzwakken wel. Levi wordt wel steeds zwakker in haar achterhand, maar naar mijn idee is dat een nawee van die hernia die ze dus gehad heeft.
De dierenarts noemde van de week ook Cushing, dus daar is hij zeker alert op. Het is nog even afwachten wat er uit het bloedonderzoek komt.
Levi krijgt geen Prednison.
ik hoop van harte dat de incontinentie gewoon weer over gaat, dat kan best hoor, hier was het ook knipperlicht incontinentie  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door