Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Courgette 350 gr.
Komkommer 350 gr.
Broccoli 450 gr.
Wortel+loof 1000 gr.
Chinese kool 850 gr.

Paksoi 450 gr.
Andijvie 400 gr.
Gember 200 gr.
Sla melange 200 gr.
Witlof 200 gr.
Knoflook 10 tenen (mag dat meer, of is dat teveel
Ik zou de helft van de wortels en kool nemen,de loof van wortel kan wel gebruikt,maar ik zou van hooguit 3 -4 wortels het loof gebruiken.
En niet meer dan 4 teentjes knoflook.
De gember niet meer dan 'n plakje van 1/2 - 1 cm,en 't bruine velletje eraf halen en dan de gember ook pureren.
Verders wel lekker hoor.
[quote="202spots"]
De gember niet meer dan 'n plakje van 1/2 - 1 cm,en 't bruine velletje eraf halen en dan de gember ook pureren.
[/quote]

Oeps.... Heb er nu heel wat meer ingegooid. Eerder 5 cm ??? en geen velletje eraf gehaald, is dat erg?
[quote="Tamara*"]
De gember ruikt trouwens naar citronella :-\ denk dat ik daar maar een klein beetje van die want volgens mij vinden de hondjes dat helemaal niet lekker
[/quote]
Ik gebruik het ook nooit in de groentenmix,vind de smaak zelf echt niet te pruimen...net zeepsop brrrr  :-X
[quote="Tamara*"]
Oeps.... Heb er nu heel wat meer ingegooid. Eerder 5 cm ??? en geen velletje eraf gehaald, is dat erg?
[/quote]

Velletje is niet zo erg,maar ik denk dat je honden die hoeveelheid echt niet lekker zullen vinden.
Ik bebruik 5-6 c.m wanneer ik voor 'n maand tegelijk maak,dus 'n veel grotere hoeveelheid dan wat jij nu hebt gemaakt.
En hoeveel knoflook heb je gedaan?
Ik ben nu aan het verpakken en ik denk dat ik op anderhalve maand groentemix uitkom.
Knoflook heb ik er 6 tenen van in gegooid.
Ik heb nu dit gedaan:

Courgette 350 gr.
Komkommer 350 gr.
Broccoli 450 gr.
Wortel+loof 500 gr. (loof van 3 wortels)
Chinese kool 400 gr.
Paksoi 450 gr.
Andijvie 400 gr.
Gember 5 cm
Sla melange 200 gr.
Witlof 200 gr.
Knoflook 6 tenen

Ik ben klaar met verpakken en heb nu voor 5 en een halve week genoeg.
Ze barfen bij mij 4 dagen in de week, dus daar is de hoeveelheid op aangepast.
Ik doe er wat yogurt doorheen, soms eitje en wat zalmolie. Denk dat ze het dan wel eten.
Okay...op deze hoeveelheid zal de gember wel goed gaan denk ik!
de 6 tenen knoflook is ook goed!
ik gebruik liever alleen de courgettes,en gooi alleen de komkommer erdoor wanneer ik extra heb (heeft niet veel voedingswaarde)
maar verders is 't allemaal prima hoor! ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op di 04 sep 2007, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou ik heb ze net de eerste portie gegeven en met wat yogurt en zalmolie ging het er wel in :)

Volgende keer zal ik dan de komkommer weglaten en voor bietjes ofzo vervangen.

Dank je wel voor je hulp ;)
Door pike
202spots schreef:  Good Girl!!! :-* :-*

Ik zou meer andijvie gebruiken en zoals al gezegd is..geen mais!
Er zijn weinig honden die de groenteprut willen eten zonder dat er iets anders doorheen zit.
Holala, ik meng er niets doorheen daarom geef ik nog geen PRUT  >:( >:(
Dus meestal mengen met kip/vlees of pens, of blikje sardientje, ei en cottage cheese.
Dan word het groenteMIX wat ze veel lekkerder vinden! ;)
Mais is overigens geen groente maar een graan dat tot dezelfde familie behoort als tarwe, haver, gerst, rogge, rijst, gierst
Laatst gewijzigd door pike op di 04 sep 2007, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
[quote="pike"]
Mais is overigens geen groente maar een graan dat tot dezelfde familie behoort als tarwe, haver, gerst, rogge, rijst, gierst
[/quote]
Maar daarom kan mais wel als "groente" gegeten worden toch? ;)
Mais is alleen niet zo geweldig als "groente" door de groentemix omdat 't niet alleen veel zetmeel bevat,maar veel honden er ook allergies voor zijn.
Door pike
[quote="202spots"]
Maar daarom kan mais wel als "groente" gegeten worden toch? ;)
Mais is alleen niet zo geweldig als "groente" door de groentemix omdat 't niet alleen veel zetmeel bevat,maar veel honden er ook allergies voor zijn.
[/quote]
En dat laatste waarschijnlijk omdat het een graan is??? Ik doe het niet door de groente enkel en alleen omdát het een graan is, en ik wil dus geen granen aan de honden voeren. Mais zit ook veel in veel soorten brokken verwerkt trouwens.
100 jaar geleden gaf ik Hills-Science,dat was TOEN een van de z.g betere brokken. :-[
En Cis had niks anders dan huidklachten en jeuk....en omdat de DA er niks meer aan kon doen had ie al 't advies gegeven om allergy testen te laten doen...misschien dat we dan wat meer wisten.
Dezelfde dag sprak ik met iemand ze vroeg wat ik als voer gaf....en ze vertelde me dat veel honden allergies voor mais zijn, en dat ik thuis maar is op de H/S zak moest kijken wat er in zit.
En mais was natuurlijk rijkelijk vertegenwoordigd in de ingredienten list.... :-\
Ik ben gelijk gestopt met het voeren van alles waar mais, en binnen de korts mogelijke tijd was Cis van haar ge-jeuk af.
Voor andere granen zoals rijst of havermout is ze niet allergies,maar voor mais dus wel.
En net als Lizzy, hier gaat de mais van de kolf (ook met boter besmeerd en zout)alleen maar naar de mensen in 't huis. Ik laat de honden niet eens de restjes van de kolf afkluiven
Afbeelding
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door