Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door @corine
Nou ik ben weer helemaal gerustgesteld  :), bedankt allemaal.
Noor is nu bezig met de ontgiftiging. Ze heeft last van vieze oogjes.
Ook heeft ze last van een niet zo frisse adem, kan dit ook bij de ontgiftiging horen?
Ik hoop van wel want ze ruikt niet echt lekker fris :rolleyes2:
Door Lizzy
[quote="@corine"]
Nou ik ben weer helemaal gerustgesteld  :), bedankt allemaal.
Noor is nu bezig met de ontgiftiging. Ze heeft last van vieze oogjes.
Ook heeft ze last van een niet zo frisse adem, kan dit ook bij de ontgiftiging horen?
Ik hoop van wel want ze ruikt niet echt lekker fris :rolleyes2:
[/quote]

Oh ja, zeker te weten, dat is ontgiften! Daar moet je even doorheen. Ter ondersteuning zou je heel goed chlorella kunnen geven. Dat helpt bij het ontgiften en dat helpt ook goed tegen 'de meur' ;D
Door @corine
[quote="Lizzy"]
Oh ja, zeker te weten, dat is ontgiften! Daar moet je even doorheen. Ter ondersteuning zou je heel goed chlorella kunnen geven. Dat helpt bij het ontgiften en dat helpt ook goed tegen 'de meur' ;D
[/quote]

Lizzy, Chlorella geef ik al, dus het kan alleen maar beter worden Afbeelding

Ik heb er een oude vriezer bij, daar ben ik wel blij mee want zo kan ik meer vlees inkopen en ik kan mijn eigen spullen ook nog kwijt Afbeelding
Door @corine
Ik heb net 5 kilo bonen staan wassen, koken en pureren. Pfff en ik heb nog een paar kilo te gaan. Ik heb van iemand die in de bonen zit 15 kilo bonen gekregen. Aardig hé?

Nog een vraagje over andijvie, ik heb nog andijvie over kan ik deze rauw geven of moet ik deze eerst koken?

Volgens mij gaat het heel goed met Noor. Ze ziet er goed uit. Haar vacht glanst en ze heeft geen last meer van schilfers. Ik ben zo blij :) Had ik dit maar eerder gedaan.
Door @corine
[quote="pike"]
Je gaat toch hopelijk niet alleen maar de bonen geven hè  ??? je mixt er toch wel andere groenten door?
Andijvie kan je rauw geven.  ;)
[/quote]

Nee hoor, ik mix het met andere groente. Ik heb nu alleen de bonen vast gekookt en gepureerd voor in de vriezer omdat het zoveel is.
Ik mix het dan met andere groente.

Kan andijvie ook ingevroren worden? Wordt het dan niet papperig?
Door pike
Ik pureer de andijvie en mix dat dan met de andere gepureerde groenten en vries de kant-en-klare mix in porties verpakt in, dus van papperig worden merkt je dan helemaal niets omdat je puree hebt.
Door @corine
Ik weet dat de hond door het ontgiftigen last van vieze ogen kan krijgen, maar ze zijn bij Noor wel heel erg vies, is dit normaal?
Haar ene oogje is ook een beetje rood.
Door Lizzy
[quote="@corine"]
Ik weet dat de hond door het ontgiftigen last van vieze ogen kan krijgen, maar ze zijn bij Noor wel heel erg vies, is dit normaal?
Haar ene oogje is ook een beetje rood.
[/quote]

Nou, dit klinkt eerder als een oogontsteking. Als het vrij erg is, moet je even naar de DA. Als het meevalt, kun je nog 1 of 2 dagen Similasan nr. 2 druppels (gewoon bij de drogist te koop voor mensen maar dit kun je gebruiken voor honden ook) proberen.
Door @corine
[quote="Lizzy"]
Nou, dit klinkt eerder als een oogontsteking. Als het vrij erg is, moet je even naar de DA. Als het meevalt, kun je nog 1 of 2 dagen Similasan nr. 2 druppels (gewoon bij de drogist te koop voor mensen maar dit kun je gebruiken voor honden ook) proberen.
[/quote]

Ik dacht het ook al Lizzy, ik wacht het weekend nog even af en anders wordt het een ritje naar de DA.
Door @corine
Gelukkig is het met Noor haar oogjes beter.
Voor de rest kan ik niet anders zeggen dat ze zo opgeknapt is Afbeelding
We zijn zo blij. Ze heeft veel minder jeuk, geen rode plekken meer, geen schilfers meer in haar vacht en op haar huid.

Ze had vreselijk veel jeuk, haar vacht was dof en wij en zij werden gek van de plekken die ze op elk moment zomaar kon hebben.

Ik wil jullie met dit berichtje vertellen hoe blij we zijn Afbeelding
Wij gaan nooit geen brokken meer voeren aan onze hond!

En jullie bedanken voor het advies wat ik gekregen heb.
Op elke vraag kreeg ik gewoon een antwoord, bedankt daarvoor.
En we hebben nog genoeg te leren.

Groetjes van een blije Noor en Corine
Door @corine
Net heeft Noor in de tuin gepoepd  :o dat doet ze anders nooit dus ze had het denk ik erg benauwd.
Haar ontlasting was keihard en er zat wat slijm bij. Ik geef als bot eigenlijk alleen maar kippennekken en gisteren had ze een recreatiebot maar dat heeft ze niet helemaal op.

Is dit normaal?

Verder gaat het heel goed met haar.
Door @corine
o, ik dacht dat jullie dat zo noemde. Ik heb bij de slager een bot gehaald (niet van een dragend deel) waar nog lekker vlees aanzat en daar heeft ze heerlijk op gekloven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door