Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
Zo he he , eindelijk terug....
Ons meisje blijkt wederom erg sterk te zijn. Maarten dacht in eerste instantie idd aan een losgebroken kunstheup. Na foto's bleek dit wonderwel niet het geval te zijn. Wel bleek dat er rondom de kunstheup artrose was gevormd, dat wisten we natuurlijk wel maar je weet nooit hoe dit zich gaat ontwikkelen in de loop der jaren. Het bleek dat het in dit geval naar beneden in een punt was gegroeid. Soort laars van Italie. En een stuk van de artrose is afgebroken en ingescheurd. Dit valt te vergelijken met een botbreuk. Het positieve nieuws is dat er vooralsnog niet geopereerd hoeft te worden, het negatieve nieuws is dat dit zomaar nog een keer kan gebeuren. Dit moet net als een botbreuk helen met rust. Aangezien Terry al vrij oud is en de bespiering niet meer je van het is, anabole steroiden ingespoten. Want je wilt nu niet hebben dat het nog minder wordt. Met een dag of 3 zou ze pogingen moeten gaan ondernemen om er op te gaan staan en na een week zou dit zeker zo moeten zijn. Zodra ze ook maar iets van tekenen vertoont dat ze er weer iets op kan staan, moeten we met haar gaan lopen en het zo weer uitbouwen. Dit zou uiteindelijk zo goed en zo kwaad en zo ver als het gaat goed moeten komen. De dosis pijnstilling voorlopig wel even dubbel. Waar ik wel behoorlijk van schrok was haar rechterheup, na het zetten van de kunstheup (links) ruim 6 jaar geleden zijn er eigenlijk geen foto's meer gemaakt. Nou een heupgewricht kan je het niet meer noemen, 1 grote klomp artrose. Toch loopt ze normaliter toch nog dagelijk een uurtje mee in het bos. Maarja nu krijgt die poot wel een aardige opdonder. Nu maar hopen dat die poot en Terry het aan kunnen.

Mocht het met 2 weken toch niet beter gaan dan wil/moet hij wel binnenin gaan kijken. In dat geval zal er een nieuwe kop geplaatst moeten worden. Alles is namenlijk iets verschoven en sluit niet meer zo heel goed aan, maar daar gaan we vooralsnog niet vanuit.

Ik ben zelf nu helemaal verrot. Jullie allemaal bedankt voor het medeleven, jullie zijn schatten :-* :-* :-* :-*
Door Dami
Nou "gelukkig" is de kunstheup niet afgebroken, maar toch met die artrose niet echt nieuws waar je blij van wordt, nu maar hopen dat het met rust overgaat en dat ze straks toch weer lekker meekan. Wist echt niet dat artrose zo erg kan groeien zeg en dat het zelfs af kan breken, pffff. Hopen dat je over een paar dagen al kan beginnen met lopen, bij Noah had de anaboleninjectie echt heel erg veel effect na haar ed operatie(bespiering kwam echt super snel in 4 weken tijd en wij mochten toen nog maar 6 keer per dag 10 minuten lopen)), dus ik hoop bij Terry ook, en dat ze haar andere poot niet teveel hoeft te belasten, sterkte!
Laatst gewijzigd door Dami op vr 31 aug 2007, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
Hoe vervelend het ook allemaal is, Terry blijft nog lekker bij jullie! ;) :-*
Ik ga duimen, dat ze de meest positieve weg volgt en binnenkort die poot gaat belasten!
Door roefus
Sjee, wat een gedonder weer  :'(
Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat Terry niet geopereerd hoeft.
Knuffel voor Terry  :-*
Door Jolly
zo he das echt even niet nix, heel veel suc7 met de revalidatie met Terry.

Knuffel.
Door conleeuw
nou maar hopen dat het snel een beetje opgeknapt is ;) gelukkig is ze weer mee naar huis
Door Sanyo
Tja, het is natuurlijk niet wat je wilde horen, maar het kon slechter begrijp ik zo uit je verhaal.
Ik hoop dat de anabolen snel aanslaan en dat jullie het zo kunnen redden, zonder ingrijpende operaties....
Sterkte met het hestel met je meisje, dat ze maar snel weer op de been mag zijn! :-*
Door Charlie Angel
Ook ik duim voor een voorspoedige revalidatie zonder operatie.
Sterkte en een dikke knuffel. :-*
Door Kuszco
Poeh,poeh. Het kon toch allemaal veel slechter.
We hopen erop dat alles volgens het boekje zal gaan.
Veel sterkte en een knuffel voor Terry.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Hitam
Niet leuk die vreselijke artrose. Ik hoop dat weer snel gaat lopen!
Door bas rouge
Hitam schreef: Niet leuk die vreselijke artrose. Ik hoop dat weer snel gaat lopen!
Nou, inderdaad. Breek me de bek niet open. Daar hebben zoveel honden zoveel last van, is toch eigenlijk idioot ook.
Door Truus
Poeh dit is niet niks :-\, hoop dat alles snel goed mag gaan met Terry. Ik duim ook mee Cindy :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door