Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="@corine"]
Nog een vraagje :D Noor heeft gisteren en vandaag kippennekken gehad. Ze eet ze vrij snel op, is dat normaal? Ik hoor het wel kraken en ik zie haar ook wel kauwen maar ze slikt ze vrij snel door.
Ik ben daar toch wel een beetje onzeker over.
[/quote]

Mijn honden kraken 1 keer op een nek. En daarna slikken ze 'm door. Een kippennek is eigenlijk te klein als vleesbot. Maar ze zijn handig om een beginnende barfhond bot te leren verteren. Als dat goed gaat, het verteren van bot, wordt het tijd voor een volgende stap, een groter vleesbot.
Door tieneke
[quote="@corine"]
Nog een vraagje :D Noor heeft gisteren en vandaag kippennekken gehad. Ze eet ze vrij snel op, is dat normaal? Ik hoor het wel kraken en ik zie haar ook wel kauwen maar ze slikt ze vrij snel door.
Ik ben daar toch wel een beetje onzeker over.
[/quote]
Is heel normaal.
Hier zuigen ze de kippennekken naar binnen zonder 1 keer te kauwen  >:(
Door @corine
Lizzy en Tieneke bedankt ;)
Jullie kunnen vast op mijn andere vragen ook een antwoord geven.
Kan ik aciforce (een probioticum van dr Vogel) en Chlorella tegelijk geven?

En weten jullie hoe ik kan zien of het lamsnippers of geitensnippers zijn?

Noor geniet in iedergeval van haar eten. Aan haar eerste kippenek zat ze een beetje te likken maar opeens had ze het door 8)
Door Lizzy
@corine schreef: Lizzy en Tieneke bedankt ;)
Jullie kunnen vast op mijn andere vragen ook een antwoord geven.
Kan ik aciforce (een probioticum van dr Vogel) en Chlorella tegelijk geven?
Ja hoor, geen enkel probleem! Ik geef het met regelmaat tegelijkertijd. En ik neem het zelf vrijwel dagelijks tegelijkertijd.
En weten jullie hoe ik kan zien of het lamsnippers of geitensnippers zijn?
Ik vind lamsvlees wat lichter roze dan het donker rode vlees van geit. Verder is lam vaak toch wat minder vet (minder witte vetranden) dan geit. De geuir vind ik van beide afschuwelijk, dus ik weet niet of je het daar ook aan kunt merken (ik houd mijn neus altijd dicht ;D).
or geniet in iedergeval van haar eten. Aan haar eerste kippenek zat ze een beetje te likken maar opeens had ze het door 8)
Leuk he!!!
Door @corine
Ha, ha ja die geur, ik moet zeggen dat Noor het in iedergeval heerlijk vond ruiken hier in huis toen ik alles aan het klaar maken was voor de vriezer  ;D en daar doen we het toch voor  ;D

Ik zal het vlees is gaan bestuderen, zo kom ik er vast wel achter, bedankt Lizzy!
Door Ronja
Je hebt het allemaal goed voor elkaar!
Ik heb in het begin de bijl op de kippenekken gezet en ze als stukjes gegeven. Dan kon ze wennen aan het eten en zich niet verslikken. Maar ik ben een beetje teerbesnaard hoor!
Weet je dat de zalmkoppen drie weken in de vriezer moeten vanwege een (mogelijke) parasiet? Er is ook zoiets aan de hand met konijn en haas.
Verse sardien is ook een mooi en goedkoop visprodukt. Persoonlijk eten wij de verse sardien op en krijgt Ronja de koppen, staarten en graten.
Dat is smullen! :dribble::eat: Voor ons allen!
Door @corine
[quote="Ronja"]
Je hebt het allemaal goed voor elkaar!
Ik heb in het begin de bijl op de kippenekken gezet en ze als stukjes gegeven. Dan kon ze wennen aan het eten en zich niet verslikken. Maar ik ben een beetje teerbesnaard hoor!
Weet je dat de zalmkoppen drie weken in de vriezer moeten vanwege een (mogelijke) parasiet? Er is ook zoiets aan de hand met konijn en haas.
Verse sardien is ook een mooi en goedkoop visprodukt. Persoonlijk eten wij de verse sardien op en krijgt Ronja de koppen, staarten en graten.
Dat is smullen! :dribble::eat: Voor ons allen!
[/quote]

Bedankt Ronja, dat wist ik dus niet van die zalmkoppen, ook niet van het konijn en de haas trouwens. Dan blijft de zalmkop nog maar 2 weekjes in de vriezer.
Door @corine
[quote="marga1953"]
ik denk dat de zalm al ingevroren aankomt in Nederland.

[/quote]

Oke bedankt! Maar hoe zit het dan met haas of konijn, moeten deze dus 3 weken ingevroren zijn voordat je het kan voeren. (kan er nog wel een vriezer bij gaan kopen :( )
Door Lizzy
Alleen zalm uit de Pacific Ocean moet ingevroren worden. De zalm die je hier koopt is 99 van de 100 keer uit Noorwegen of Scotland dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Op zich zegt men dat je wild 3 weken moet invriezen tegen parasieten. Ik doe het niet. Ik denk zelf dat het wel los loopt met de parasieten in wild en bovendien denk ik dat deze het lootje leggen in het zure maagzuur van de hond. Als je hond per ongeluk een konijn grijpt in het bos, is ie ook niet eerst drie weken ingevroren geweest (helaas is me dat wel eens gebeurd. Zowel 1 keer een levend ziek konijn als diverse keren al dode konijnen). Mijn honden leven nog steeds.
Door @corine
[quote="Lizzy"]
Alleen zalm uit de Pacific Ocean moet ingevroren worden. De zalm die je hier koopt is 99 van de 100 keer uit Noorwegen of Scotland dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Op zich zegt men dat je wild 3 weken moet invriezen tegen parasieten. Ik doe het niet. Ik denk zelf dat het wel los loopt met de parasieten in wild en bovendien denk ik dat deze het lootje leggen in het zure maagzuur van de hond. Als je hond per ongeluk een konijn grijpt in het bos, is ie ook niet eerst drie weken ingevroren geweest (helaas is me dat wel eens gebeurd. Zowel 1 keer een levend ziek konijn als diverse keren al dode konijnen). Mijn honden leven nog steeds.
[/quote]

Bedankt Lizzy, hoef ik misschien toch geen nieuwe vriezer :biggrin2: hoewel ik kan misschien een oudje krijgen van iemand en dan zeg ik geen nee.
Vandaag heeft ze weer heerlijk gegeten. Wat ze wel doet is op best wel grote stukken vlees een paar keer kauwen en dan gewoon doorslikken :o , ik hoop dat dat geen kwaad kan? Doen jullie honden dat ook? Moet ik misschien het vlees in stukjes gaan snijden?
Door Lizzy
[quote="@corine"]
Bedankt Lizzy, hoef ik misschien toch geen nieuwe vriezer :biggrin2: hoewel ik kan misschien een oudje krijgen van iemand en dan zeg ik geen nee.
Vandaag heeft ze weer heerlijk gegeten. Wat ze wel doet is op best wel grote stukken vlees een paar keer kauwen en dan gewoon doorslikken :o , ik hoop dat dat geen kwaad kan? Doen jullie honden dat ook? Moet ik misschien het vlees in stukjes gaan snijden?
[/quote]

Hier heb ik er twee die zonder te 'kauwen' (honden kauwen niet, die knippen hun vlees) een groot stuk vlees weg proberen te werken. Ze braken het dan weer uit, eten het zonder te 'kauwen' weer op en braken het weer uit. En zo een paar keer. Dus als ze het goed weg krijgt: dan zou ik het lekker zo blijven geven! Moet je bijna een eerste-hulp-heimlich-manouvre uitvoeren: dan zou ik het vlees in stukken snijden van zo'n 10 cm.
Door @corine
Ow zo noem je dat dus, knippen ipv kauwen, weer iets geleerd.
Ik hoef gelukkig geen eerste hulp uit te oefenen bij het eten dus hou ik het maar zo.
Ze braakt het niet eens uit.

Bedankt weer Lizzy!
Door Mevroi Kruim
Ik heb er ook een die de lappen pens en kopvlees een paar keer perforeert en tegen z'n maag roept 'afscheuren op de lijntjes!'
Gaat al jaren prima, uitkotsen doettie echt niet en aan de achterkant komt het er keurig weer uit.
Door pike
[quote="tieneke"]
Is heel normaal.
Hier zuigen ze de kippennekken naar binnen zonder 1 keer te kauwen  >:(
[/quote]
Je wil me toch niet vertellen dat je dat raar vindt met die enorme muilen  ;D?
Hier gaan soms de eendenekken nog naarbinnen zonder 1 keer kauwen  >:(

Wild ligt hier ook geen drie weken in de vriezer hoor. Alles gaat hier bij binnenkomst de vriezer in, maar alles wordt dan in zo'n vier weken weken opgegeten. Sommige dingen liggen dus 2 dagen en andere 4 weken. En voor het wild bij mij komt heeft het doorgaans ook elders al in de vriezer gelegen. Echt "vers" wild zul je niet gauw krijgen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door