Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Minna
Helemaal waar, wij hebben ook lessen met als thema verzorging en er komen wel daadwerkelijk veel vragen op je af ook over voeding. Wij vertellen over elke vorm van voeding, en waarom dat wij dan pro-vers zijn, we hebben gelukkig een kvv/barf-mix eigenaar van de hondenschool dus dan mag dat, bij de KC vertel ik ook wel eerlijk wat ik voer en waarom.
Wij hebben best wel veel cursisten ook die barfen of carnibest of zo geven. Ik vind het wel belangrijk dat je als instructeur informatie kan geven over zowel voeding als vachtverzorging als gedrag als training. Want hondenscholen hebben idd veel invloed.
Door Yvonne K
Wij hadden afgelopen mei onze jaarlijkse spelletjesdag met de hondenschool en wij hebben toen geinventariseerd wat de cursisten de honden voeren.
Een kwart voert dagelijks kvv of 1x per week pens en/of hart, soms gekookt en soms rauw.
Veel pups eten dezelfde brokken als de fokker gaf.
Maar wel veel brokkenhonden dus....
Maar als mensen vragen wat ik mijn honden voer krijg ik wel serieuze vragen dus wie weet nog meer gelukkige honden.... Het maakt mij dan niet uit of mensen voor kvv of barf kiezen.  Ik hoop stiekem wel dat barf na kvv zal komen.Ik heb zelf ook eerst een jaar of zo kvv gegeven voordat ik op barf overging.
Ik merk dat mensen meer belangstelling tonen als ik vertel dat ik eerst kvv heb gevoerd en het best eng vond in het begin al die botten en percentages. Als dat ik alleen vertel hoe geweldig barfen is. Mensen haken dan sneller af zonder vragen te stellen.
Door Rozemeijer
{Botten van geslachte dieren zijn van oudsher bestemd voor de hond. Honden zijn er dan ook gek op, maar er kleven wel gevaren aan. Botten van varkens en pluimvee zijn te zwak. Ze kunnen versplinteren en ernstige verwondingen aan het darmkanaal veroorzaken. Runderbotten zijn geschikter, maar die moeten wel vooraf gekookt worden om schadelijke bacteriën te doden.}

Tjonge.....arme wolven! Misschien moeten we kookstelletjes op sturen naar b.v. de Ethiopische wolven?  ;)
Door sabueso
judith1967 schreef:

Volgens mij wordt RC een beetje bang dat ie te weinig brok gaat verkopen,en zo zijn inkomsten ziet dalen.
beetje late reactie, maar..... dit is mijn laatste zak Royal Canin!!!!!!! Ik ga echt 100% zeker over op vers voer. Ben nu KVV aan het voeren (uitproberen etc.) en als ze helemaal op KVV staan ga ik rustig barf uitproberen en natuurlijk horen kippennekken daar ook bij!!!!!!
Door Rozemeijer
RC heeft zelfs een speciale brokvoeding voor Teckels uitgevonden! Voor gezonde gewrichten en optimale kraakbeenhydratatie..... :D
Dat verdient een ander ras niet......

De Bulldog staat er trouwens erg slecht bekend: die krijgt speciale voeding om winderigheid te voorkomen! :'( Toch ken ik honden van andere rassen die op zijn tijd ook wel zo'n "brokje" kunnen gebruiken! ;D

Helaas...geen voer voor Poolhonden dus tja....dan maar vers! Ik kan altijd nog poolhazen gaan voeren.....

Groetjes van Tanja!
Door Ronja
Er komt wel steeds meer belangstelling voor vers voer. Dit voorjaar een artikel in het orgaan van de Nederlandse herdershondenclub (alleen een beetje fout, 3 keer pens per week, zijnde 40%) en laatst een stuk in hondenmanieren. Door dat artikel en een mailwisseling met Tannetje Koning ben in 'om' gegaan. Ik zit er wel over te denken om een vervolgartikel zónder drie keer pens in het orgaan van de NHC te zetten. Doen er H.herderbezitters mee? Tekenen of zo?
Door Eef+Stippels
Rovanna schreef: Helaas is de invloed van hondenscholen en gedragstherapeuten maar beperkt. En dat weet ik uit de praktijk. De invloed van dierenartsen en fokkers is des te groter. Vorige week nog een email gekregen van iemand die besteld had bij Canis Naturalis: de fokker had gezegd dat ze beslist geen rauwe kip mocht geven dus heeft ze haar bestelling aangepast. Zelfs onze deskundige klantenservice kon haar niet overtuigen: alle kipproducten eruit en vervangen door rund of lam.
Ik heb juist het gevoel dat een hondenschool veel invloed heeft op de eigenaren. De hondenschool waar wij een tijd zijn geweest, daar deed iedereen wat de eigenaresse/gedragstherapeut zei/aanraadde.

Zo hebben wij een 'verantwoord menu samengesteld door experts'  voor wandor meegekregen dat bestond uit pens en rijst....  Na een tijdje zijn we op kvv gegaan, want ik ben wel zo dat ik het zelf ook ga uitzoeken, maar je (en veel mensen met mij) denkt in het begin toch dat een hondenschool/gedragstherapeut het wel zal weten... En de meerderheid van de mensen kijkt zelf helemaal niet verder maar doet gewoon wat hen door 1 persoon is gezegd...
Door Eef+Stippels
*Natasja* schreef: Misschien vanwege de tekst op je website over voeding, dat mensen niet overtuigd zijn van het belang van vers vlees?
Dat zal er denk ik wel invloed op hebben. Als op je site zo'n tekst staat, is een onwetend persoon toch minder geneigd om vers te gaan voeren, omdat ik de tekst eerder negatief over vers/rauw vind, dan positief. En omdat voor brokken erg veel (ook leuke) reclame wordt gemaakt, gaat men al gauw weer terug op brok.
Door judith1967
Volgens mij knijpen ze hem echt wel al die brokken en blikjes prodcenten.

Brokjes met(weet ik veel hoe het heet) voor beter concentratie en sneller leren ofzoiets.
En voor de hond zakjes zachtgestoomde blokjes vlees??

Een hond heeft tanden hoor!!
Zelfs mijn york van 14 jaar knaagde lekker aan een runderstrot

Daar trapt toch niemand in,al die onzin verhalen!!! :o ??? ::)
Door Ponneke
Ronja schreef: Er komt wel steeds meer belangstelling voor vers voer. Dit voorjaar een artikel in het orgaan van de Nederlandse herdershondenclub (alleen een beetje fout, 3 keer pens per week, zijnde 40%) en laatst een stuk in hondenmanieren. Door dat artikel en een mailwisseling met Tannetje Koning ben in 'om' gegaan. Ik zit er wel over te denken om een vervolgartikel zónder drie keer pens in het orgaan van de NHC te zetten. Doen er H.herderbezitters mee? Tekenen of zo?

Ik wil wel tekenen hoor. ;D
Maarruh...hoeveel Hollandse herder baasjes zijn hier op BP?
Door Ponneke
Evelyn schreef: Dat zal er denk ik wel invloed op hebben. Als op je site zo'n tekst staat, is een onwetend persoon toch minder geneigd om vers te gaan voeren, omdat ik de tekst eerder negatief over vers/rauw vind, dan positief. En omdat voor brokken erg veel (ook leuke) reclame wordt gemaakt, gaat men al gauw weer terug op brok.

Zo interprteer ik het ook.
Overigens mooie website.

trouwens ook eenfoutje...dat eieren gekookt moeten worden inverband met de avidine.
Eieren voeren wij rauw. ;D
Door Ponneke
Decibels schreef: . Ze zitten goed in hun vel, hebben een gezonde huid en prachtige glimmende vachten en de gemiddelde leeftijd van de door mij gefokte honden is 14-15 jaar.

gr Marijke

"vaak hoor ik dat "ze" het goed doen op brok.
Toch weet ik uit ervaring dat vlees veel beter is voor onze honden.

Een hondje van mij....werd op de Kampioensclumatch reserve CAC....zij was pas 13 maanden.

In Lokeren werd ze 2e beste van alle jeugdhonden, inmiddels was zij  14 1/2 maand

In Berghem onlangs werd zij BOB en 3 de in de groep. op de leeftijd van  15 1/2 maand

Dit hondje heeft nog nooit een brokje gegeten.
ben ervan overtuigd dat voeding haar zo goed heeft  doen ontwikkelen. ze is goed bespierd en  al heel strak.....en ze wordt steeds beter bij het volwassen worden.
Door porza
heeft terug te komen op het onderwerp over het teckel boek met foute info.

ook mijn honden staan in dat boek en ik heb ook kenbaar gemaakt dat ik niet blij was met de gang van zaken.
als ik van te voren geweten had dan had niet mijn foto's gestuurd om mee te doen aan dat boek.

ene wat de pup kopers betreft 90 % blijft vers voeren ,ik ben er zelf zeer over te spreken, ik denk eerder dat mensen met rode oren weg gaan zo worden ze bedolven onder reclame over vers voer
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door