Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
Nitus schreef: Ja, dat klopt helaas.... :(. Fedor heeft z'n scheenbeen en kuitbeen gebroken. Ik zeg dus noooooit meer dat hij een piepert is, arm beest... :'(.

Ik heb de breuken op de foto's gezien, eentje zag er een beetje gedraaid uit. Volgens mijn DA red je dit niet met een spalk en moet het met een plaatje of schroeven vastgezet worden :-\. Fedor heeft nu een tijdelijke spalk om z'n poot te fixeren en wordt morgen in Wilhelminaoord geopereerd. Om 9.00 worden wij verwacht, dat wordt dus vroeg op...
Ach jee, wat naar.

Fijn dat de operatie achter de rug is. Heel veel beterschap!
Door -Annemarie-
Nitus schreef: Na Fedor vanochtend met pijn in m'n hart te hebben achtergelaten in Wilhelminaoord :'( (blijk dus een heuse muts in die dingen te zijn ::) :-[) heb ik zojuist een geruststellend telefoontje van de chirurg gehad. De operatie is goed verlopen! De enige tegenvaller is dat zijn scheenbeen van onder tot boven doormidden was :o, dus dat betekende veel ijzerwerk (volgens de chirurg) 1 lange plaat van knie tot hak met 16 schroeven vastgezet. Met zijn gewrichten is niets aan de hond, godzijdank.
De prognose is heel gunstig, Fedor moet even 8 weken afzien omdat hij niet los mag lopen, maar hij mag zijn poot wel volledig belasten aan de lijn. Daarna mag hij alles weer, ook frisbeeën! Maar weet niet of we dat nog wel aandurven. :-\ Z'n behendigheids'carrière' is gelukkig nog niet ten einde :D.
Rond 16.30 mag ik hem gaan ophalen, dus nog even afzien, maar ik weet dat ie in goede handenis, dat scheelt.
Poeh, dat is niet niks.....  :( :(

Ik hoop dat hij snel weer een beetje opknapt!  :)

En in Wilhelminaoord is hij zeker in goede handen! Wij zijn daar met onze RR geweest en ze zijn heel duidelijk/eerlijk tegeover baas en hond.

Sterkte!  :)
Door Hitam
Zijn scheenbeen in de lengte doormidden. Poeh, dat is niet mis. Gelukkig komt het weer helemaal goed.
Vergeet je de ondersteuning met homeopathische middelen niet?
Door Nitus
Nou we zijn weer thuis hoor! Fedor heeft een mooi blauw verband om z'n poot, maar dat mag er morgen al weer af. Ik moet even iets recht zetten, zijn scheenbeen was (nog) niet helemaal door de midden. Alleen in het onderste gedeelte zat een grote breuk en was er een stuk bot verschoven. Maar over de hele lengte zat wel een scheur, die, als het bot niet goed zou zijn vastgezet (met bv een te korte plaat), over een paar dagen in een breuk zou veranderen. We hebben dus geluk gehad.
Fedor gebruikt zijn poot al af en toe en dat is goed. We moeten hem stimuleren zijn poot zoveel mogelijk te gebruiken. In het begin veel korte wandelingetjes en over een week of 3 mag hij (als alles goed gaat) al weer in sukkeldraf naast de fiets.
Door Nitus
Hitam schreef: Vergeet je de ondersteuning met homeopathische middelen niet?
Nee hoor ;), ben daar al vanaf donderdag mee bezig en heb gisteren al contact met Hildegard gehad.
De probiotica staat ook al klaar ;).
Door Nitus
bas rouge schreef: Ga ook nog maar 'ns achter mijn eigen oor krabben. Ik ga a.s. dinsdag voor het eerst op frisbee-les met Rein. Nou is die niet zo zwaar natuurlijk als Fedor maar toch 33 kg en enorm explosief in zij bewegingen.
Jaha, Fedor is echt stukken zwaarder, haha... Fedor lijkt misschien wel zwaar, maar weegt maar 36 kilo ;).
Denk dat je niet zo erg bang hoef te zijn. Rob is gewoon een beetje dom geweest om met hele harde windvlagen te gaan frisbeeën, de wind sloeg eronder en de frisbee bleef te hoog in de lucht te hangen. Als het goed is leer je eerst goed te gooien ;). Maar het blijft natuurlijk wel een risicovolle sport, dus altijd goed opletten wat je doet.
Door Nitus
Verder iedereen harstikke bedankt voor het meeleven :-*. Knuffels zijn doorgegeven. Zal jullie op de hoogte proberen te houden.

Oja, Fedor ligt nu inderdaad op het bed van de baas 8).

Het ijzerwerk hoeft er in principe niet uit. Behalve als hij er last van krijgt (bv doordat de plaat door temperatuurverschillen krimpt, dit kan in de winter gebeuren als hij van een warm huis naar buiten gaat). Afwachten dus....
Door Marjan Regtuit
Pfff wat een opluchting, de operatie is achter de rug en Fedor is weer thuis. Rob en Anne-Marie, sterkte met deze bikkel hè!

Groeten,  Marjan
Door Nitus
Marjan Regtuit schreef: Pfff wat een opluchting, de operatie is achter de rug en Fedor is weer thuis. Rob en Anne-Marie, sterkte met deze bikkel hè!

Groeten,  Marjan
Dankjewel :-*. Er mankeerde trouwens niets aan z'n botten, die waren super gezond, gewoon een slechte foto zij de chirurg 8) ;D.

Kus van Fedor voor z'n mammie :-*
Door Truus
Wat een opluchting dat alles nu achter de rug is , ik wens je een goede nachtrust en Fedor ook :-* !
Door Dian
Gelukkig dat alles zo goed is verlopen. Beterschap en een dikke  :bigarmhug: voor deze kanjer :-*
Door tieneke
Lees dit nu en toen ik de foto's zag van zijn enorme dikke poot dacht ik ook meteen aan een breuk...ben jammergenoeg ook zelf ervaringsdeskundige  ;D ;D
Gelukkig komt alles goed en is de operatie geslaagd,beterschap voor het ventje  :-*
Door roefus
Ach jee...lees dit nu...wat verschrikkelijk sneu voor Fedor. :'(

Gelukkig dat de vooruitzichten positief zijn, pfff...da's dan een meevaller  :)
Heel veel beterschap gewenst voor de dappere hond !!!  :-*
Door Magic
Ik lees het ook nu pas , gossie wat zal dat schrikken zijn geweest!
Heel veel beterschap en een dikke knuffel voor Fedor!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door