Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
ben hier met mn puppen van brokfokkers ook eerst op kvv over gestapt (voerde toen nog hoofdzakelijk kvv)
en de rest is hier geboren en heeft dus nooit een brokje gehad... ;)
maar denk dat je voor t schrokken de hond/pup gewoon ook lekker met rust moet laten,
in mijn ogen versterk je met dingen als vasthouden alleen maar dat gedrag

hier krijgen ze lekker in alle rust op hun eigen plekje te eten zodat ze t rustig op kunnen eten

merk t bij mn moeder, Plato had in t begin wel eens zn eten weer uitgekotst, wat bleek, dat was altijd als ze tussendoor bij hem was gaan kijken of t al op was, dan ging hij nl schrokken...doet ze dat niet en laat ze hem rustig eten dan heeft hij nergens last van....
Door Ronja
Wat grappig dat ik las dat H.herders zo schrokkerig eten. Die van mij is vijf maanden en eet vrij rustig. Behalve als de kater in de buurt komt. Ze eet ook uit de hand, bijvoorbeeld vleugeltjes van de kip. Bij de runderstrot vandaag ging het ook heel langzaam. Ik blijf erbij en houd wat wisselgeld achter de hand ( wat kleine stukken vlees) Stel dat ik moet ingrijpen. Maar Ronja loopt dan steeds even (na een paar krakende happen) naar mij toe om aan het wisselgeld te snuffelen. Ze is redelijk relaxed met haar barf maar bij een kipkarkas heb ik haar wel voor het eerst in mijn leven horen grommen.
Door macgirlie
Ik zet mijn honden ook altijd een eind uit elkaar in de tuin als ze botten krijgen. Zelf laat ik ze ook met rust zodat ze niet het idee hebben dat ik op hun voer uit ben. Hou ze natuurlijk wel van een afstandje in de gaten. Pens snij ik ook in grote stukken omdat het anders ook 1-2-3 naar binnen is.
Pepper had in het begin ook wel een beetje last van baknijd en schrokte maar door er telkens weer wat nieuws bij te gooien weet hij nu wel dat ik geen bedreiging vorm. Zelfde met een kauwbot.... vroeger ging hij liggen grommen onder tafel met zijn bot.... met een beetje paaien staat hij zijn kluif nu wel even af. Maar JayJay hoeft nog steeds niet in zijn buurt te komen....
Door Deesje
door mijn pup regelmatig iets lekkers bij zijn eten te doen kan ik er bij blijven zitten als hij eet.. hij eet dan gewoon rustig (zonder op mij te letten) maar weet dat ie regelmatig iets extra's tussendoor krijgt en daardoor mag k gewoon erbij zitten (k zit altijd iets van hem afgedraaid en kijk niet naar hem maar wend mijn hoofd een beetje af = ongeinteresseerd waardoor hij mij niet ziet als iemand die op zijn eten zit te azen).
dat is ideaal om altijd in de buurt te kunnen zijn bij iets nieuws.. of als er iets mis gaat, kan k erbij zonder dat ie denkt dat k zijn eten kom jatten.. maar ook om te zorgen dat ie geen voerbaknijd krijgt.. werkt ideaal!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door