Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door alani
De volgende verhoudingen zit ik nu op:

Bot 2250   gr   31.2%
Vlees 2350   gr   32.6%
Orgaan 800   gr   11.1%
Groente 1100   gr   15.2%
Overig 700   gr   9.7%

Dit is per week en verdeeld over 12 maaltijden (2 maaltijden zijn rodi compleet rund/groente waarbij hij 's morgens wel bot/vlees krijgt)

Het bot bestaat uit: kip, geit, lams en kalfsbot
vlees = kip, rund, paard, geit, schaap, lams
orgaan = runder en schapenhart lams en kalfslever
groente en fruit maak ik mixjes van zoals boven in een eerdere toppic
en het overig bestaat uit een klein beetje pasta lijnzaad rauw ei en zeewier.

Zijn ontlasting is heel goed mooi vast en beetje gelig, als het opgedroogd is is het wit en valt heb bijna uit elkaar ( heb me laten vertellen dat hij dan genoeg kalk binnen krijgt want dat het teveel aan natuurlijke calcium via de ontlasting het lichaam verlaat)

Heb ik nu de juiste verhoudingen gevonden?? Denk zelf dat het vlees nog iets naar beneden kan maar omdat ik de vooraad in de vriezer nog op te grote porties heb gaat dit bij de volgende lading die ik in ga vriezen naar beneden zodat ik kleinere hoeveelheden aan kan houden en de groente in iets grotere porties kan geven

Groetjes Anita
Laatst gewijzigd door alani op vr 23 apr 2004, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alani
[quote="Lizzy"]
Hoi Anita, is dat 31,2% kaal bot?
Groetjes, Lizzy
[/quote]

Het is bot met vlees eraan (en af en toe kaal bot) maar de berekening is wel op alleen het bot gebaseerd, het vlees dat eraan zit heb ik bij het vlees percentage berekend

1x per week krijgt hij pens en dat reken ik bij het orgaan
en vis reken ik gewoon bij het vlees

en zie dat ik ook nog de niertjes vergeten ben bij de soorten orgaanvlees dat zijn dus schapenniertjes
Door Lizzy
OK, dus je geeft 30% bot en de ontlasting is droog en wit. Ja, het calcium verlaat het lichaam, maar als de ontlasting erg droog is zou ik zelf wat minder bot geven. In totaal kom ik op 74.9% voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong, dus da's hartstikke goed. Afwisseling is ook perfect.

Volgens mij ziet het er verder goed uit. Mag ik vragen waarom je minder vlees zou willen geven?

Groetjes, Lizzy
Door alani
Lizzy schreef: OK, dus je geeft 30% bot en de ontlasting is droog en wit. Ja, het calcium verlaat het lichaam, maar als de ontlasting erg droog is zou ik zelf wat minder bot geven.
als de ontlasting het lichaam verlaat is het nog keurig "nat"en gelig maar als het opgedroogd is het wit en "poederig" ( hij kakt regelmatig in de tuin dus zodoende kan ik het volgen :))
In totaal kom ik op 74.9% voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong, dus da's hartstikke goed. Afwisseling is ook perfect.
Volgens mij ziet het er verder goed uit. Mag ik vragen waarom je minder vlees zou willen geven?
Het vlees ziet er zo "veel" uit als het in zijn bak ligt maar als ik het nu zo zie zoals jij het bij elkaar hebt opgeteld die 74,9% is het dus idd genoeg :D

Ben erg blij dat je de moeite hebt genomen om mee te denken en berekenen en wou je dan ook bedanken, ben nogal een twijfelkip maar wil hem natuurlijk nix te kort doen THANX ;) :D

Groetjes Anita
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door