Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door labranwk
#80236
Nicki (labrador) is van juni 2002 (nu bijna 2 jaar dus) en weegt zo rond de 25kg. Ik gaf haar steeds rond de 800gram vlees per dag met daarbij nog yoghurt en groentemixen, varierend per week. Nu eet ze dus als n zieke kip en heeft ook vandaag haar bak longetjes were laten staan. In de vorige topic merkte ik al aan jullie reacties dat ze dus duidelijk verzadigd is van voedsel. (ze is verder niet ziek) Maar omdat ze sinds gisteren ook were mank loopt (eerder geopereerd aan een zwakke elleboog) ben ik bang dat door het niet eten tekorten gaan ontstaan. Heeft iemand een idee hoe ik haar weer aan t eten kan krijgen en welke hoeveelheden kan ik het beste gaan voeren?
Door Lizzy
#80241
labranwk schreef: Nicki (labrador) is van juni 2002 (nu bijna 2 jaar dus) en weegt zo rond de 25kg. Ik gaf haar steeds rond de 800gram vlees per dag met daarbij nog yoghurt en groentemixen, varierend per week. Nu eet ze dus als n zieke kip en heeft ook vandaag haar bak longetjes were laten staan. In de vorige topic merkte ik al aan jullie reacties dat ze dus duidelijk verzadigd is van voedsel. (ze is verder niet ziek) Maar omdat ze sinds gisteren ook were mank loopt (eerder geopereerd aan een zwakke elleboog) ben ik bang dat door het niet eten tekorten gaan ontstaan. Heeft iemand een idee hoe ik haar weer aan t eten kan krijgen en welke hoeveelheden kan ik het beste gaan voeren?
Bij elkaar kreeg Nicki dus meer dan 800 gram voeding op 1 dag (alleen vlees was al 800 gram?)? Normaal gesproken voer je ongeveer 2% tot 3% van het ideale gewicht. Kom ik op 500 a 750 gram, toch? Ik denk inderdaad dat 800 gram vlees + andere zaken als groente + yoghurt teveel voer is. Ik weet niet of ze (door de operatie) ook niet minder beweging krijgt? In dat geval zou ik denken dat plus 800 gram echt veel te veel is.

Als jouw hond echt helemaal gezond is, dan is het misschien niet zo'n gek idee om haar, volgens het advies van Ian B. 24 uur te laten vasten. Ik zou dan beginnen om haar in totaal niet meer dan een gram of 500 te geven. In totaal bedoel ik dus vlees + botten + groente + yoghurt, etc. en dan eens te kijken hoe het gaat. Zij komt dan niets te kort. Mocht je bang zijn dat ze tekorten oploopt, dan zou je haar een paar dagen per week een multivitamine tablet/poeder erbij kunnen geven.

Groetjes, Lizzy
Door ine
#80248
Ook ik heb labradors, geef ze alleen kompleet versvlees, maar al mijn teven krijgen maximaal 400gr. per dag. Daar doen ze het goed op, zijn zelfs nog een beetje te dik.
Mijn reuen krijgen beiden max. 750gr per dag.
1 van de teven is een echte werkhond en krijgt alleen op de dag, dat ze moet werken een ons meer!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door