Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
Lizzy schreef: Waaaat?? Drie kwartier :o? Hier doen ze met een zalmkop maximaal 10 minuten :o

Tjonge, wat heb jij toch een net dametje..... zucht......
Vandaag heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen hoe je ook een zalmkop kunt eten: Dakota had hem binnen 5 minuten snel en vakkundig naar binnen gewerkt  :o :o :o Ik moet er wel bij zeggen: ze had er een troep van gemaakt op de stoep, Benthe eet een stuk netter (daarom doet ze er ook zo lang over waarschijnlijk), daar is geen kruimeltje meer te vinden na afloop.
Door Lizzy
*Natasja* schreef: Vandaag heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen hoe je ook een zalmkop kunt eten: Dakota had hem binnen 5 minuten snel en vakkundig naar binnen gewerkt  :o :o :o Ik moet er wel bij zeggen: ze had er een troep van gemaakt op de stoep, Benthe eet een stuk netter (daarom doet ze er ook zo lang over waarschijnlijk), daar is geen kruimeltje meer te vinden na afloop.
Tsssss.... Nou, nou weet ik ook gelijk van wie Linga dat ongeneerde vreet-gedrag heeft ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 11 jul 2007, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -Natalie-
Ayana doet tot nog toe het langst over een runderstrot. die wat ik krijg zijn meestal ruim 800 gram, dus best groot. ongeveer een half uur is ze er wel mee bezig. de rest is zo op, tussen 2-5 minuten.
ze kauwt wel goed overal op, gelukkig.  8)
lamskop en zo heb ik nog niet gegeven. misschien dat ze daar nog langer mee doet dan een runderstrot  :)
Door Annicha
Max doet het langste met een zalmkop. Klein hondje dus ik kies de kleine koppen uit 400/500 gram.

Eerst aflebberen, ( 5 minuten)
kijken of je de ogen er ook uit kunt pulken ( 5 minuten)
voorzichtig uit de bak trekken ( minuut of 10)
zo snel mogelijk het vlees eraf halen ( 2 minuten)
rustig aan de rest opeten. ( ca, 20 tot 30 minuten)
het hele terras aflikken op restjes ( de rest van de dag)

Tussen door moet de kop wel heel vaak verplaatst worden, (vliegen die te dicht bij vliegen of het konijn die even komt kijken wat dat monster nou weer eet )wat natuurlijk ook de nodige tijd neemt.

We denken wel eens aan een lamskop maar ben bang dat dat een hele dag gaat duren.....
Door tieneke
-Natalie- schreef: Ayana doet tot nog toe het langst over een runderstrot. die wat ik krijg zijn meestal ruim 800 gram, dus best groot. ongeveer een half uur is ze er wel mee bezig.] de rest is zo op, tussen 2-5 minuten.
ze kauwt wel goed overal op, gelukkig.  8)
lamskop en zo heb ik nog niet gegeven. misschien dat ze daar nog langer mee doet dan een runderstrot  :)
Zucht....hier gaat ie(800 gr) er binnen 5 minuten volledig aan  :-X
Varkens...bah!  >:(
Door Borke
Ik denk dat ze met een runderstrot het langste doen, ca 20-30 minuten, daarna een zalmkop een minuut of 20.
De rest is zo weg, paar minuutjes.
Soms zijn ze langer bezig met de straat af te likken dan met het daadwerkelijke eten.

Maar ja.... toen Borke nog brokken at was hij nog veeeeeel sneller klaar en Sofi liet bij het opvanggezin haar brokken staan...
Door Mevroi Kruim
Lamskop, daar zijn ze wel een half uurtje mee bezig. De onderkaak blijft meestal over tenzij het een heel jong lam was.
Voor de rest gaat het allemaal snel tot zeer snel, zelfs de zalmkop, al moet Kátur daar meestal wel mee trutten maar dat komt omdat hij 'em niet lekker vindt  ;D
Een flinke lap geitenribben kost ook tijd trouwens.
Door Cathelijn
Floor doet overal lang mee. Bij haar moet je geen haast hebben, want zelfs een lapje vlees van 100 gram duurt nog 5 minuten. Ze kauwt en trekt nogal uitvoerig. Zalmkop duurt ongeveer een uur schat ik  8)

Jonas is een stuk sneller. Een flinke lap kopvlees duurt wel ff en geitenribben ook net als zalmkoppen, maar veel langer dan een minuut of 20 is hij nooit bezig eigenlijk.
Door conleeuw
ze doen het langst over alles wat ze niet lusten, en voor Dot is dat niet zo veel, die vreet alles, en dan meestal probeert ze een record poging neer te zetten, Zalmkoppen dat is niet zooo lekker, dus dat duurt ook het langst, eerst moet er uitgebreid in gerold worden :( ;D ;D en dat kost tijd, dan moet je gaan eten, en als je het niet zo lekker vindt, en je weet niet zo goed waar je moet beginnen, dan lik je het eerst een halfuurtje voordat je ook maar een tand er in zet ;D... Jazz eet het helemaal niet, lijkt naar te veel moeite, dus loopt ze gewoon weg >:(
Door tieneke
conleeuw schreef: ze doen het langst over alles wat ze niet lusten, en voor Dot is dat niet zo veel, die vreet alles, en dan meestal probeert ze een record poging neer te zetten, Zalmkoppen dat is niet zooo lekker, dus dat duurt ook het langst, eerst moet er uitgebreid in gerold worden :( ;D ;D en dat kost tijd, dan moet je gaan eten, en als je het niet zo lekker vindt, en je weet niet zo goed waar je moet beginnen, dan lik je het eerst een halfuurtje voordat je ook maar een tand er in zet ;D... Jazz eet het helemaal niet, lijkt naar te veel moeite, dus loopt ze gewoon weg >:(
Haha hier ook met de makreel wat Tinussie gewoon weigert te eten  ;D ;D
Door pallas
conleeuw schreef: ze doen het langst over alles wat ze niet lusten, en voor Dot is dat niet zo veel, die vreet alles, en dan meestal probeert ze een record poging neer te zetten, Zalmkoppen dat is niet zooo lekker, dus dat duurt ook het langst, eerst moet er uitgebreid in gerold worden :( ;D ;D en dat kost tijd, dan moet je gaan eten, en als je het niet zo lekker vindt, en je weet niet zo goed waar je moet beginnen, dan lik je het eerst een halfuurtje voordat je ook maar een tand er in zet ;D... Jazz eet het helemaal niet, lijkt naar te veel moeite, dus loopt ze gewoon weg >:(

;D;D in dat geval doet Nox het langste over konijn: drie dagen lang ( en natuurlijk nooit één hapje van gegeten)
Is voorgoed van haar menu geschrapt 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door