Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

202spots schreef: Joke,ik vind het heel lief dat je de info hebt opgezocht en neergezet, dank je wel! :-*
Maar zoals ik NU voel...durf ik het niet aan...
Toen Cis de pancreatitis had,heeft ze ook eerst gekookt eten gekregen en alles bij elkaar 6 maanden geduurd voordat ze weer op rauw terug was....nu met Tor heb ik niet alleen de pancreatitis,maar ook de seizures en de thyroid er bij en ik wil gewoon geen extra risico nemen, dus voorlopig krijgt hij alleen maar zelf gekookte eten. :-\

Kan ik me heel goed voorstellen Dory. Heel veel sterkte en beterschap!
202spots schreef: Ik weet haast wel zeker dat het voor 90% MIJN schuld is dat ie daarom de pancreatitis heeft gekregen.. :-[ :-[
En toch heb je het niet met opzet gedaan Dory! Hoe vervelend het ook is, je had het beste met hem voor! :-*

Heel veel sterkte maar weer met Tor en beterschap. ;)
Door roefus
Nou, ga jezelf maar geen schuld aanpraten. Waarschijnlijk wilde je Tor een beetje extra verwennen.
Het is gewoon verdrietig dat het dan zo uitpakt.
Maar dit soort dingen zijn geen opzet, het was tenslotte goed bedoeld.  ;)
Ik hoop vlug wat positieve berichten te lezen.
Door 202Spots
Me boy is gelukkig weer thuis!!
Vanmorgen was de koorts eindelijk gedaald en de resultaat van 'n nieuwe bloedtest toont dat de hoge waardes ook naar beneden warenm ze zijn nog wel hoger dan normaal,maar niet zo vreselijk hoog als dat ze eerst waren.
Hij heeft voor 2 weken AB kuur mee naar huis gekregen,en mag kleine hoeveelheid eten hebben en ook klein beetjes tegelijk drinken.
Hij barst van de honger,en hij kijkt me aan alsof ie zeggen wil..is dat alles???? wel zielig ...maar we moeten nou eenmaal langzaam beginnen..

Ik weet niet precies  wat er met z'n ene achterpoot is,maar hij staat af en toe met opgevouwen voet...zodat ie op de bovenkant van z'n voet staat...wel raar...ik weet niet of ie klem gezeten heeft, of verkeerd gestapt is..of stijf geworden omdat ie natuurlijk lange tijden achter elkaar in de kennel zat???
zal kijken of het morgen beter gaat...lijkt ook wel pijn te doen,maar ik kan nou ook niks geven,en ik weet nog niet wat ik WEL kan geven voor pijn...
Misschien dat ie na 'n lekkere nacht slapen beter voeld!
Ik hoop dat ie vlug weer helemaal in orde zal wezen!
Maar we doen maar rustig aan!
Nogmaals allemaal bedankt voor de support en de mailtjes!!

btw...dit waren hele dure lams ribben geworden :o :-X
Door ellyenrob
Ooohhh wat geweldig dat hij weer lekker thuis, weet precies hoe het voelt.
Super, geniet maar lekker van hem.
En nu opknappen heen gaan, ik ga vreselijk hard duimen dat hij nog een flinke tijd bij jullie mag blijven.
Echt helemaal superrrrrrrr
Door Femke
potverdikkie Dory, ik was er een paar daagjes niet maar het waren tropendagen voor jou zeg  :-X Je zal wel flink slapeloze nachten gehad hebben.
Fijn dat hij nu weer thuis is, maar het zal voorlopig nog een éxtra zorgenkindje blijven.

Geef hem maar een dikke knuffel van mij  :-* :-* en heel veel sterkte nog gewenst.
Door Lizzy
202spots schreef: Me boy is gelukkig weer thuis!!
Vanmorgen was de koorts eindelijk gedaald en de resultaat van 'n nieuwe bloedtest toont dat de hoge waardes ook naar beneden warenm ze zijn nog wel hoger dan normaal,maar niet zo vreselijk hoog als dat ze eerst waren.
Hij heeft voor 2 weken AB kuur mee naar huis gekregen,en mag kleine hoeveelheid eten hebben en ook klein beetjes tegelijk drinken.
Hij barst van de honger,en hij kijkt me aan alsof ie zeggen wil..is dat alles???? wel zielig ...maar we moeten nou eenmaal langzaam beginnen..

Ik weet niet precies  wat er met z'n ene achterpoot is,maar hij staat af en toe met opgevouwen voet...zodat ie op de bovenkant van z'n voet staat...wel raar...ik weet niet of ie klem gezeten heeft, of verkeerd gestapt is..of stijf geworden omdat ie natuurlijk lange tijden achter elkaar in de kennel zat???
zal kijken of het morgen beter gaat...lijkt ook wel pijn te doen,maar ik kan nou ook niks geven,en ik weet nog niet wat ik WEL kan geven voor pijn...
Misschien dat ie na 'n lekkere nacht slapen beter voeld!
Ik hoop dat ie vlug weer helemaal in orde zal wezen!
Maar we doen maar rustig aan!
Nogmaals allemaal bedankt voor de support en de mailtjes!!

btw...dit waren hele dure lams ribben geworden :o :-X
Fijn dat hij weer thuis is Dory!!! Heerlijk voor jullie!!!

Die dubbelgeklapte poot kan door de spondylose komen. Een verergering daarvan, mogelijk inderdaad doordat hij daar in de kennel heeft gezeten. Dit homeopathische middel zou uitkomt kunnen bieden (misschien kun je de middelen los bestellen in de US?):

Samenstelling:

Harpagophytum D6, Plumbum metallicum D12, Strychninum nitricum D12; alcoholgehalte 50%.

Indicaties: 
Chronische achterhandparese (verlamming van de achterhand) bij de hond: vertraagde stelreflexen, waarbij het dier soms over de eigen poten struikelt en op de voorkant van de voet staat. Het kan als het ware 'wegzakken'. Oorzaken van de achterhandparese kunnen onder andere zijn: spondylose (slijtage van de rug met afwijkende botwoekeringen van de wervels) en aantasting en verlies van functie van het ruggemerg De behandelingsresultaten zijn bij spondylose over het algemeen beter dan bij aantasting en verval van het ruggemerg

Eigenschappen:
Spondyvetsem heeft een gunstige werking op voornamelijk het laatste deel van het ruggemerg en daardoor ook op de functie van achterhandspieren, blaas en endeldarm. Bovendien blijkt Spondyvetsem de pijn bij spondylose van borst- en lendewervels, en bij artrose van heup- en kniegewrichten te kunnen verlichten.
Harpagophyutm D6: heeft een gunstig effect op spondylose in het deel van de rug dat vlak boven de borstholte en de buik ligt en op de zich door de achterhandparese versneld ontwikkelende artrose van heupen (heupdysplasie) en knieën.
Plumbum metallicum D12: heeft als kenmerk een chronische achterhandparese met sterke vermindering van de bespiering van de achterhand.
Strychninum nitricum D12: verlaagt de prikkeldrempel in het deel van het ruggemerg boven de buikholte, zodat Spondyvetsem mede daardoor in staat is beginnende klachten met de ontlasting en het urineren en te verminderen.

En eventueel een chiropractor...

Sterkte meis, met je ventje! Wel onwijs fijn dat hij weer honger heeft en levenslustig is en koortsvrij is!!!
Door 202Spots
Thanks allemaal!!
Ik was eigenlijk al verbaasd dat ie geen seizure had gehad terwijl ie in de hosptal was..
We waren om ong 5:30 thuis gekomen en om 8;15 kreeg ie 'n seizure...arme beest....hij heeft altijd vreselijke dorst wanneer ie weer "bij"komt en nou mag ie maar 'n half koppie tegelijk hebben..
Maar hij was niet al te lang onrustig en ging vrij vlug slapen.
Later wilde hij toch (zoals altijd)naast me op bed slapen, en dat ging goed tot effe voor 3 uur..en daar begint ie weer opnieuw met Grand Mal......vandaar dat ik nu s'morgens om half 4 achter de puter zit....
Ik hoop dat ie er nu mee stopt...

Hij liep na de seizures wel echt te wankelen Lizzy....en die slepende /klap poot is wel zielig hoor..en hij heeft er echt last van.
Bedankt voor all de info,klinkt precies zoals je het hebt neergezet!
Ben blij dat ik nu meer weet!!TX!

Ik heb nog 1 tablet van de deramaxx ..je kan zien dat ie pijn heeft...maar ik weet niet of ik de helft zal geven of niet...
Ik heb ook nog de spondyvetsum...maar weet niet zeker of dat met seizures kan gegeven?

Zal in ieder geval de DA bellen straks...eerst maar hopen dat ie verde geen seizures zal krijgen vandaag.. :-\
TX again
Door tieneke
Super dat Tor weer thuis is!!hoop dat hij geen verdere aanvallen krijgt,dat kan hij er even niet bij hebben nu.
Wat blijft het toch een vreselijk waardeloos gedoe als je allessie nogal wat mankeert  :'( dag en nacht ben je er mee bezig....weet ik uit ervaring met ons Kobussie....heel veel sterkte Dory  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door