na veel wikken en wegen is hij hier dan mijn eerste barfmenu voor max:
Maandagochtend:500 gr. Pens/Hart (wissel per week)
Avond:200 gr. sardientjes
Dinsdag Ochtend:200 gr Groentemix
Avond:Kippennek
Wo.dag Ochtend:200 gr rundkopvlees
Avond:eendennek
Do.dag Ochtend:250 gr kippenlever + 150 geitenvlees
Avond:300 gr Groentemix
Vrijdag Ochtend:Kippennek
Avond: 200 gr Rundkopvlees
Zat.dag Ochtend:Zalmkop
Avond:100 gr geitenvlees+100 gr rundkopvlees
Zondag Ochtend:eendennek
Avond: 200 gr Groentemix
Hij weegt 28 kilo en ik ga uit van 700 gr per dag omdat hij nu rodi 900 gr per dag krijgt. dit is 2,5 % van zijn lichaamsgewicht.
de percentages zijn als het goed is als volgt:
Rauwe vleesbot: 51%
groentemix: 14%
orgaanvlees: 16 %
Spiervlees: 19 %
Ik ben er overigens vanuit gegaan dat een kippen- eendennek en zalmkop 500 gr wegen. Maar ik heb geen idee? ???
In de groentemix wil ik af en toe een rauw ei doen yoghurt en lijnzaadolie ( lijnzaadolie krijgt hij nu ook) Daarnaast krijgt hij zoals hij nu ook krijgt ieder dag 2 pillen vit. C 1000. In de groentemix zal ik verder van allerlei groenten en fruit doen wat hij mag natuurlijk.
In verloop van tijd wil ik graag naast die nekken ook lamsribben gaan geven. Maar dat durf ik nu nog niet. De reden dat hij een nek de ene keer 's ochtends en de andere keer 's avonds krijgt is omdat ik werk en er graag bij wil zijn als hij dit eet het idee vind ik nu nog een beetje eng nl.
Trouwens nu wil ik eigenlijk ook nog vragen: Hij krijgt nu altijd rodi kan ik dan in een keer over op barf of moet ik eerst mengen???
Nou een heel verhaal ben benieuwd naar de reacties graag kritisch het is voor mij nog helemaal nieuw!!

Groetjes Nicolette