Ik ben pas een week begonnen met het geven van Carnibest aan mijn kat. Nu ben ik veel aan het surfen op internet en kom zoooooveel verschillende meningen tegen dat ik het af en toe ook niet meer weet.

Nu kwam ik deze site tegen: http://www.kattenplaza.nl/page/infovoer.php
Die zegt dus juist weer dat versvoer slecht is?! En dat is toch een algemene kattenpagina?!
Nu is dus eigenlijk mijn vraag: wat zijn de voordelen en nadelen van versvoer? Is het niet een 'modeverschijnsel'? Ben ik niet eigenwijs nu ineens mijn kat versvoer te willen geven? Wie zegt dat de producten in brok niet vers zijn?
Kortom ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer en ga dan aan het twijfelen. Ik zou graag jullie mening willen horen.
Mijn kat is overigens een 1,5 jarige siamees. Hij kreeg bij zijn vorige eigenaar alleen maar brokvoer (Royal Canin, Iams, Hills). Nu vond ik hem vaak overgeven nadat hij zijn brokjes gegeten had en ging rennen. Nu na een week versvoer heeft hij nog niet een keer overgegeven. Ook vond ik zijn oogjes steeds snel vies en dat is nu ook al een stuk minder (kan ook toeval zijn natuurijk, hij is nu pas 3 weken bij mij). Volgende week krijgen we er een kitten bij. Die zou ik dan ook langzaam willen laten wennen aan versvoer.
Begrijp me goed, dit is absoluut geen aanval op jullie, maar wil gewoon graag meer informatie van de echt insiders met jarenlage ervaring.
Groetjes Jel