Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
Kruimel schreef: Nee hoor, de voedingswaarde ligt dicht bij die van een ei, en dat heeft een hele hoge biologische waarde.
Dus ipv een ei(heel) zou ik bv.dus ook een eendagskuiken kunnen geven?
Of zeg ik nu wat raars :-\
Door Angelique
judith1967 schreef: Dus ipv een ei(heel) zou ik bv.dus ook een eendagskuiken kunnen geven?
Of zeg ik nu wat raars :-\
Neu, niet echt raar, alleen wordt meestal het ei wat liever gegeten.
Door *Monique
judith1967 schreef: Jij een grote poedel,toch?

Leuk,hoor

Kunnen wij allemaal van elkaars ervaringen leren :)
Yep een grote poedel, en vind het weer reuze spannend, en erg leuk ;)
Door judith1967
Ben ik weer met wat vraagjes.
Ik zit toch een beetje te twijfelen hoe ik dat nou zal doen met de hoeveelheden.
Ga dadelijk naar het IC toe.Hij is dadelijk een maandje dicht,dus ik moet zorgen dat ik nu genoeg in de vriezer heb.
Hoe zwaar zal die zijn,denken jullie een kilo 7.
En wat komt tie aan per week,een pond of mss wel 1 kilo?
En hoe zal ik dan de porties gaan verdelen.
Is het mss dan slim om zakjes met 100 gram te maken en zakjes met 150 gram ofzo?
Want ik neem aan dat je hem elke week moet wegen om te kijken of tie niet te weinig krijgt?

Nog een vraagje :-[
Mag ik hem ook 1 x per week een lapje rund/lamspens geven?Voor het lekkere kluifwerk.Weet wel dat er in kvv genoeg orgaan zit,maar is dat dan aan te raden of af te raden?
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 05 jul 2007, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
Vergeet niet dat hollanders in het algemeen minder voer nodig hebben dan andere rassen van hetzelfde grootte. Ik zou ook de pup een beetje schraal houden aangezien kortharen vaak groeipijnen hebben en ook gevoelig zijn voor ED. Zakjes van 100 gram lijkt mij een prima idee, want stel voor je komt op een bepaalde moment op dag hoeveelheid van bvb 350 gram, dan geef je een dag 400 en andere dag 300 gram, ben je er ook.
Ja en wat zou die wegen...geen flauw idee, er zit ook soms zoveel verschil in, ik heb hollander pups van 8 weken in handen gehad die heel erg klein en licht waren en ook pups die echt al zwaar waren om te tillen. Vraag anders aan de fokker wat hij/zij ervan verwacht, en hoe snel groeien ze nu. Die zullen toch ook een waagschaal hebben.
Door judith1967
Dankje voor je antwoord,Minna
Ik ga het ook aan de fokker vragen,hoor.Gaan het weekend weer. 8)

Maar ga vanmiddag lang het Ic ,dus dan kan ik gelijk  al porties gaan maken.

Trouwens effe offtopic;over dat Ed wist ik niet hoor. ???
En die groeipijnen,jaa dat heeft Cairo ook gehad,maar die zat vroeger op brok,dus ik hoop dat nu de pup vers krijgt geen last van groeipijnen zal krijgen.
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 05 jul 2007, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
Nee dat van de ED wordt goed verzwegen en sommige fokkers weten het misschien ook niet. Er zijn in Finland aantal honden (zowel import als daar geboren) waar ED is geconstanteerd, bij een paar dusdanig ernstig dat ze zijn ingeslapen. Daarom is het in Finland ook verplicht om zowel HD als ED fotos te maken en ook de rug in z'n geheel te rontgenen want rugafwijkingen zitten er ook in bij kortharen. Helaas. Probleem is dat hier in NL hoeft niks, tja, dan kan je ook makkelijk zeggen van "ze hebben geen erfelijke afwijkingen hoor". Daar kan ik echt van balen, alsof problemen ontwijken ze doet verdwijnen.
Door judith1967
Minna schreef: Nee dat van de ED wordt goed verzwegen en sommige fokkers weten het misschien ook niet. Er zijn in Finland aantal honden (zowel import als daar geboren) waar ED is geconstanteerd, bij een paar dusdanig ernstig dat ze zijn ingeslapen. Daarom is het in Finland ook verplicht om zowel HD als ED fotos te maken en ook de rug in z'n geheel te rontgenen want rugafwijkingen zitten er ook in bij kortharen. Helaas. Probleem is dat hier in NL hoeft niks, tja, dan kan je ook makkelijk zeggen van "ze hebben geen erfelijke afwijkingen hoor". Daar kan ik echt van balen, alsof problemen ontwijken ze doet verdwijnen.
Aha,dus gewoon lekker je mond dicht houden,belachelijk vind ik dat.
Ga voor eerlijkheid,dan kom je  veel verder dan het te verzwijgen.En als iedereen zijn mond houd,dan heb je dadelijk een groter probleem bij de HH.Gewoon laten testen,dan weet wat.
Door judith1967
Zet mijn vraag nog eventjes opnieuw neer.

Mag ik ook 1 x in de week een lapje rund/lamspens geven ondanks dat ik Kvv geef???
Door Angelique
judith1967 schreef: Zet mijn vraag nog eventjes opnieuw neer.

Mag ik ook 1 x in de week een lapje rund/lamspens geven ondanks dat ik Kvv geef???
Ja hoor, een lapje is altijd leuk voor het betere trekwerk.
Door *Monique
ik weet niet of je de poedel met de HH mag vergelijken, maar de poedels gaan met een kilo of 5 weg, en ik ga ervan uit dat ze een 700 a 800 gram per week mogen aankomen (thanks to Lizzy :))
Door Angelique
trimsalon schreef: ik weet niet of je de poedel met de HH mag vergelijken, maar de poedels gaan met een kilo of 5 weg, en ik ga ervan uit dat ze een 700 a 800 gram per week mogen aankomen (thanks to Lizzy :))
Dat is een prima uitgangspunt. Mijn pups zijn gemiddeld iets zwaarder en ik houd voor iedereen max. 1 kilo per week aan.
Door judith1967
Dankjewel,Trimsalon en Angelique ;)

Gisteren langs gewest, en hij weegt nu (7 weken) 568 kilo.

Dus denk als ik hem op ga halen dat ie nog geen 7 kilo weeg.

Nou ik heb iig bij het IC lamsnippers(ze hadden geen geit meer ivm vakantie)kippenekken,sardientjes.Bij de poelier kwartels en parelhoenkarkas.En bij weer een ander paard.
Wil nog runderkopvlees en pens halen.(werd net voor mijn neus door een mede barfer gekocht bij het IC.)
Alles verdeeld in porties van 100 gram.(poehee,wat een werk zeg,had 7 kilo lamsnippers gekregen,2 kilo gratis meegekregen) 8)En had 5 kilo kippenekken,em ruim 3 kilo paard.
Door Angelique
judith1967 schreef: Dankjewel,Trimsalon en Angelique ;)

Gisteren langs gewest, en hij weegt nu (7 weken) 568 kilo.

Dus denk als ik hem op ga halen dat ie nog geen 7 kilo weeg.

Nou ik heb iig bij het IC lamsnippers(ze hadden geen geit meer ivm vakantie)kippenekken,sardientjes.Bij de poelier kwartels en parelhoenkarkas.En bij weer een ander paard.
Wil nog runderkopvlees en pens halen.(werd net voor mijn neus door een mede barfer gekocht bij het IC.)
Alles verdeeld in porties van 100 gram.(poehee,wat een werk zeg,had 7 kilo lamsnippers gekregen,2 kilo gratis meegekregen) 8)En had 5 kilo kippenekken,em ruim 3 kilo paard.

Dikke puppy :baby: :biggrin2: :biggrin2:
Door judith1967
Angelique schreef: Dikke puppy :baby: :biggrin2: :biggrin2:
Hahahaha,nu ik het zo terug lees,ben de punt vergeten :-[
Dus 5 kilo en 680 gram ;D ;D ;D

Lag vannacht pas om half 3 in mijn bed,zoooooo gezellig was het bij de fokker!!!!! 8) ;) :-[ :-[

Oke nog een vraagje,als ik pens haal is het dan beter als ik schapepens haal,omdat ik dus al lamssnippers heb en runderkopvlees ga halen.
Want dan heb ik nog een diersoort erbij,of maakt dat niks uit met pens?
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 08 jul 2007, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door