Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
Even een vraagje voor de Da's en de aankomende da's en de andere medicijnkenners onder ons.

Motricit, kan dat als bijwerkingen hebben: veel plassen?

Chasey pist zich een ongans, met als gevolg dat hij ook veel wil drinken.

Nou heb ik het volgende op google al wel gevonden:
Motricit 400"
Samenstelling
Bevat per tablet:            400 mg ibuprofen

Eigenschappen
Ibuprofen is een niet-steroïde ontstekingsremmer met een pijnstillende en koortsverlagende werking.

De werkzaamheid is gebaseerd op remming van prostaglandine, een stof die vrijkomt in het pijnproces. Prostaglandine veroorzaakt ontsteking, pijn en koorts terwijl het processen, die kraakbeen- en/of botbeschadiging veroorzaken, stimuleert.

Doeldieren/Indicaties
Bij de hond:
- Met ontsteking en pijn gepaard gaande aandoeningen van het bewegingsapparaat, zoals: rheumatoide arthritis, arthrose, trauma, cervicale, thoracale- en lumbale arthrose, hernia nucleus pulposis, tendinitis;

-  Pijnbestrijding na tandheelkundige- en andere ingrepen in de mondholte.

Toedieningswijze/Dosering
Hond: 4 mg ibuprofen per kg l.g. per dag, verdeeld over twee of meerdere toedieningen.

Bij acute aandoeningen kan de dosis worden verdubbeld. Bij dubbele dosering Motricit maximaal 14 dagen achtereen gebruiken. Oraal toedienen.

Bijwerkingen
-  Voorbijgaande tekenen van nierinsufficiëntie, zich uitend in albuminurie (eiwit in de urine);

-  Maagdarmklachten: misselijkheid, braken, gastritis, maagdarmbloeding, diarree.

Contra-indicaties
Gastro-intestinale ulcus (maagdarmzweer).

Waarschuwingen
Niet toedienen aan honden lichter dan 25 kg.

Maar ik kan daar dus niet echt uit opmaken dat veel plassen een bijwerking kan zijn.
Door Sella
Hij heeft geen prik met een cortico gehad? Dan willen ze zich ook leegpiesen soms als de hond daar gevoelig voor is.
Ik weet wel dat ikzelf bij een hoge dosering nsaid dorst krijg erge dorst en dus veel drink en dan ook soms zo veel en zo nodig moet plassen...
Wordt ook niet als bijwerking humaan gemeld. Maar als je lichaam vindt dat het moet reinigen dan wil het vocht en dan krijg je dorst.
Door Jolly
zit net te denken dat de kippies weg zijn en dat de schuren dus open staan, Chasey zal wel weer veels te veel kippenstront gesnaaid hebben maandag.
Hij had ook geen normale ontlasting tot gisteravond.
Waarschijnlijk is dit het.
Door Sanyo
Jolly schreef: Bijwerkingen
-  Voorbijgaande tekenen van nierinsufficiëntie, zich uitend in albuminurie (eiwit in de urine);
Ik wil je niet bang maken, maar veel drinken/plassen kán toch wel op nierinsufficiëntie (=verminderde nierwerking) wijzen.
Hopenlijk was het gewoon de kippenstront!
Door Jolly
Sanyo schreef: Ik wil je niet bang maken, maar veel drinken/plassen kán toch wel op nierinsufficiëntie (=verminderde nierwerking) wijzen.
Hopenlijk was het gewoon de kippenstront!
nee bang maak je me niet hoor, dit is alleen maar goed, dat er meer mensen naar kijken, want ik had dit in de snelheid dus idd over het hoofd gezien.

Ik kijk het nog even aan morgen en vrijdag hoe het dan is, en anders zit ik vrijdagavond even bij de da met een plasje van chasey.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door