Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik wil graag weten hoeveel van de volledig Barfende honden van boven de 3 jaar gebitsproblemen hebben?

Ja
5
9%
Nee
49
91%
Sem had best wel wel wat tandsteen/plak/zooi toen we haar kregen. (toen was ze ruim 5 jaar) Wij zijn gelijk begonnen met kvv; +/- 8 maanden gegeten en sinds +/- 9 maanden Barft ze en zijn d'r tanden enorm opgeknapt; weer lekker fris.
Bono kregen we met 1,5; at toen brokken; geen tandproblemen. Na een tijdje overgestapt op kvv. Barft evenlang als Sem; tanden zijn nog steeds stralend (is nu 3 3/4 jaar)

(kan ook maar 1 keer stemmen)
Als het niet lukt om meerdere keren te stemmen zou ik het op prijs stellen als je in ieder geval één keer stemt 
Ja dat heb ik gedaan en uitleg in het eerste antwoord, dus gewoon 3X nee er bij tellen! ;D
Een keer gestemd want eentje is er ouder dan drie. Pike heeft geen gebitsproblemen. Hij staat nu een jaar op 100% op barf. Daarvoor had hij wel tandsteen en aanslag dat is met barf allemaal verdwenen en alles ziet er nu schoon uit  :D
Voor Armagnac heb ik dus niet gestemd die is nog geen 2. Hij staat 3/4 jaar op 100% barf. Hij heeft een beetje aanslag op zijn hoektanden (die hij dus niet gebruikt met eten), die poets ik nu regelmatig, verder is alles schoon.
1 golden van ruim 7 jaar met een goed gebit, zonder problemen. Nu moet ik toe geven dat mijn 2 vorige goldens op voornamelijk brokken tot aan hun dood (11½ en bijna 17 jaar) een goed gebit hadden. Ik heb hun tanden nooit gepoetst.
Als ik met Nelson (1½ jaar) bij de dierenarts kom, zeggen ze elke keer " wat een mooie tanden" (het is een kliniek met verschillende dierenartsen). Dit zeiden ze al toen hij een paar maanden was. Ik was heel verbaasd, een hond van die leeftijd heeft toch altijd een goed gebit ?
Sanne barft en heeft alleen aan haar bovenste scheurkiezen regelmatig een klein randje tandsteen. Op brokken was dat veel heftiger en zat het ook op de onderste kiezen.
Jory krijgt kvv en heeft de laatste tijd steeds meer last van tandsteen, misschien omdat ze al een behoorlijk bejaard hondjes is? Ik weet het niet.
Overigens ziet het er vreemd uit, over de hele hoektanden en kiezen komt een witte, harde laag, die ik er in hele grote schilfers heel makkelijk afkrab.
Vienna is 10 jaar, en staat vanaf augustus 2006 op volledig BARF. Maar moet zeggen dat ze nooit aanslag/plak heeft gehad (ook niet op brok), en ik heb er eigenlijk nooit iets aan gedaan, behalve goed in de gaten houden. Kay is 8jaar en ook van augustus 2006 op volledig BARF, maar ook geen aanslag/plak. En ook nooit gehad :)
Door Boefke
He Laura, leuke poll! (Voor wat voor vak is het?)

Ik heb nee gestemd. Boef heeft een klein beetje randjes, maar dat heeft hij gekregen ttv brokken. En Radja had volledig gele tanden, maar sinds ze bij me is (9 weken geleden uit het asiel gehaald) gaat het al stukken beter beter met haar gebit. Beide zijn net 3 jaar oud.
Ik heb voor Senna gestemd. Senna was vier en had een prachtig gebit. Ruby is nog geen drie dus daar kan ik niet voor stemmen, maar haar tandjes blikkeren nog in het zonlicht, dus ik denk dat zij de laatste 4 maanden tot haar 3e verjaardag ook wel zonder gebitsproblemen zal blijven!

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door