Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door michele
ulla schreef: Vandaar dat er op het dieetvoer staat dat het niet langer dan een half jaar achter elkaar gegeven mag worden.
Jaren geleden heb ik kort een hond op dieetvoer gehad.
Bij navraag, waarom het niet langer dan een half jaar mocht worden gegeven,was het antwoord van de toen behandelend da ( ze had de fabrikant gebeld )dat ze het wettelijk verplicht waren om het op de verpakking te vermelden, maar dat het rustig levenslang kan worden gegeven.

Nu gaat er bij mij een lampje branden. :(
En dan te bedenken dat er,  tig  dieren jaren op dat voer ziten. >:(
Bij het dieetvoer wat wij hebben staat dit niet op de zak,  toen ik pas met dit voer begon heb ik ook nagevraagd of hoe lang ze het mocht gebruiken, omdat ik namelijk ook dacht dat dit niet langdurig mocht...de rest van haar leven was het antwoord...dus niet beter wetende ben ik dit ook trouw blijven doen. ook op de site van trovet staat dat het langdurig gegeven mag worden, dus heb er ook nooit het kwade van in gezien  :( :( :(
Maar goed...inmiddels is de voorraad KVV weer aangevuld en over 3 dagen moet ik weer terug voor urineonderzoek, ben benieuwd
FF gekeken bij Trovet en het lijkt erop alsof hun dieetvoeders evenveel eiwit bevatten als hun 'standaard' voer, voor honden rond de 27%. Plus een heel hoog vetgehalte, het zal dus wel vol zitten met anti-oxidanten en conserveringsmiddelen. Ze schrijven idd ook nadrukkelijk dat het levenslang gegeven kan worden. Kennelijk hebben zij iig de klok horen luiden en voor het struviet-voer alleen het magnesium-gehalte omlaag gedaan.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik dit ooit zou voeren! Maar wel dat je dit als je toch brokken voert volgens mij wel levenslang kunt geven.
Door michele
Kruimel schreef: FF gekeken bij Trovet en het lijkt erop alsof hun dieetvoeders evenveel eiwit bevatten als hun 'standaard' voer, voor honden rond de 27%. Plus een heel hoog vetgehalte, het zal dus wel vol zitten met anti-oxidanten en conserveringsmiddelen. Ze schrijven idd ook nadrukkelijk dat het levenslang gegeven kan worden. Kennelijk hebben zij iig de klok horen luiden en voor het struviet-voer alleen het magnesium-gehalte omlaag gedaan.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik dit ooit zou voeren! Maar wel dat je dit als je toch brokken voert volgens mij wel levenslang kunt geven.
is 27 % eiwit in het voer een prima gehalte???? ( heb er niet zoveel verstand van )Mag ik hier dan uit opmaken dat de oxalaatvorming bij Beau niks met het lage eiwit in het voer te maken heeft??? maar dat dit misschien alleen komt doordat de urine teveel verzuurd is? of kan het nog een andere oorzaak hebben?
ik ben namelijk een beetje bang dat het als ik niet het juiste ga voeren het een beetje een wisselwerking wordt, dus het ene moment struviet en wanneer de ph zo'n waarde heeft dat struviet tegen gegaan wordt er oxalaat gevormd wordt ( snappie? ) of ben ik me drukker aan het maken dan nodig is?
heb net ook zelf nog even op de site van trovet gekeken, wat ik niet snap is dat oxalaat gevormd zou kunnen worden door o.a. een laag eiwit gehalte in dieetvoer, maar in het dieetvoer wat trovet voorschrijft voor calciumoxalaat zit veel minder eiwit dan in het dieetvoer voor struviet....ook lees ik ergens op een site van een dierenkliniek dat in het geval van oxalaat melk en melkproducten vermeden dienen te worden, evenals  noten en groenten..........schiet mij maar lek!!!!!!!!!!! ik snap er helemaal niks meer van
in ieder geval allemaal alvast hardstikke bedankt voor het mee denken  ;)
Laatst gewijzigd door michele op do 14 jun 2007, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door michele
vroeg me toch nog af welk KVV ik het beste kan gaan geven...
met voornamelijk lam en rijst, pens en groenten, voornamelijk kip f toch gewoon rund?
morgen moet ik weer urine na laten kijken. ben benieuwd
ben inmiddels ook gestart met blaas en nier van groene os...heeft iemand hier ervaring mee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door