Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
MollyBella schreef: Vanochtend weer gemeten, en ze zat tussen de 7.0 en 7.5 dus ik ga nu elke dag meten en anders inderdaad gewoon nog erbij, maar ze krijg ook nog cranberry erbij, bestaat er niet zoiets als teveel???

Ja, volgens mij bestaat er wel zoiets als teveel. Volgens mij is dat wanneer de hond echt maag/darmproblemen krijgt (diarree) of wanneer de pH waarde erg daalt naar bijv. onder de 6.0.
Door MollyBella
Ik ga deze week aankijken, en als het niet zakt, ga ik rondmailen naar biomentor, mijn accupuncturist en evt een andere da...

Ik word zo moe van het zoeken, twijfelen (vooral!!) of ik het wel goed doe, Bella niet meer schade aandoe etc...
Door MollyBella
Verdorie, vandaag was het 7.5-8.0 het schiet niet op hier!! Baal hier zoverschrikkelijk van, we stoppen er vanalles in, en het scheelt allemaal niets! :'(

vanaf morgen gaan we met de diabetes versie beginnen van carnibest en dan ga ik weer meten.

Mocht dat dan nog geen verschil maken, dan gaan we met eurologist beginnen, heb hier al een proefverpakking liggen, maar vriend wil er niet aan beginnen, nog een pil erbij zegt ie dan.

Ik kijk het nog ff aan, anders naar de da maar weer, heb nu een da via het Saskia van het voederhuisje die kvv zou ondersteunen...
Door MollyBella
Oso-Bayou schreef: Na alle dure potjes vitamine C, die dan weer niet goed zijn voor de hond, bestel ik nu gewoon bij de apotheek ascorbinezuur pillen 500.
Thirza bleek niet "een blaasontsteking te hebben", maar na mijn opmerking "dit is de derde keer in nog geen jaar tijd, dus graag onderzoek en niet alleen maar een stripje in de urine, want dat kan ik zelf ook" werd zowaar de urine onder de microscoop bekeken en was er duidelijk blaasgruis aanwezig. Na de laatste blaasontsteking was de ascorbinezuur afgebouwd naar 500 per dag.
Bij de antibiotica heeft Thirza 14 dagen 1500 ascrbinezuur en 2 pillen granberry gehad, daarna de granberry nog een week 1 tablet gegeven en nu staat zij een week op 1500 ascorbinezuur.
Volgende week ph laten bepalen en dan kijken of zij terug kan naar 1000 ascorbinezuur.

Blijft de ph waarde dan goed, dan gaan we in overleg met de bio-mentor, maar op dit ogenblik doet ze het "goed."

PS in de apotheek krijg ik 200 st ascorbinezuur voor 7,92 en de granberry haal ik bij het Kruidvat voor 4,07 voor 60 pillen.

is dat iets? en minder slecht dan vit c? Dan ga ik het vanmiddag halen, ben door mijn vit c pillen heen.
Door conleeuw
MollyBella schreef:
is dat iets? en minder slecht dan vit c? Dan ga ik het vanmiddag halen, ben door mijn vit c pillen heen.
ascobinezuur is Vit C, alleen heb je verschillende formen van Vit C, voor het verzuren van urine wil je juist ascobine zuur hebben, of iets als cranberry kan ook, dat verzuurt ook flink, ik zou eerst proberen met Ascobinezuur, ik hoop dat het werkt ;)
Door Lizzy
Gatsie, balen zeg. Wel heel vreemd he, dat het steeds terug blijft keren....

Misschien allemaal wel eens gebeurd hoor, maar is de urine wel eens op kweek gezet, om te kijken of er en zo ja, welke bacterie er in de urine zit?
Door MollyBella
hmm nee de urine is nog niet op kweek gezet, dat zou ik nog kunnen laten doen.

Het plan is nu, weer ph waarde meten als ze op de carnibest diabetes zit (hopelijk is er dan verandering) zo niet dan gaan we met de eurologist beginnen, helpt dan niets dan naar de da.

Ik ga vanmiddag de ascorbinezuur tabletten halen, 50 stuks 500 mg voor 2,70. Pff heb ik daar al die dure vit c tabletten voor betaald???hmm moet nog wel even navragen of ze niet time released zijn of met vertraagde opname (voordat ik er weer instink)

Gelukkig is Bella in goed gezelschap, bij mij is gisteren ook een blaasontsteking geconstateerd....
Door conleeuw
MollyBella schreef: hmm nee de urine is nog niet op kweek gezet, dat zou ik nog kunnen laten doen.

Het plan is nu, weer ph waarde meten als ze op de carnibest diabetes zit (hopelijk is er dan verandering) zo niet dan gaan we met de eurologist beginnen, helpt dan niets dan naar de da.

Ik ga vanmiddag de ascorbinezuur tabletten halen, 50 stuks 500 mg voor 2,70. Pff heb ik daar al die dure vit c tabletten voor betaald???hmm moet nog wel even navragen of ze niet time released zijn of met vertraagde opname (voordat ik er weer instink)

Gelukkig is Bella in goed gezelschap, bij mij is gisteren ook een blaasontsteking geconstateerd....
:( dan kunnen jullie samen gezellig wat vit C tabletjes slikken, werkt namelijk voor de mens ook vaak als je de urine verzuurt
Door MollyBella
vandaag bij de apotheek 50 tabletten ascorbinezuur 500 gehaald ( €2,05)

heb ook meteen de apothekersassistent op laten schrijven welke stoffen er in zitten, ascorbine zuur is de werkzame stof de andere stoffen zijn om een tabletje te maken (hulpstoffen)

deze stoffen zijn: (het kan wat misgespeld zijn aangezien de apothekersassistente een doktershandschrift heeft  ;D)

hydroxypropylcellulose (E463)
lactosemonchydraat
maiszetmeel
microkristallyne cellulose (E460)
natriumstearyl fumaraat

het was niet time released of met vertraagde opname

dus laten we hopen dat dit beter valt
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door