Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door doggies
#766580
ik heb vandaag eens een boel wortelen en courgettes in stukken gesneden en even laten koken (vooral de wortelen dan), gemixt en nadien nog een mengeling van sla gesnipperd en erdoor gedaan en ik wilde dat invriezen in 'dagporties'. kan ik ze dan af en toe de groenten geven die we zelf eten en op andere dagen die mix ? of hebben ze meer afwisseling nodig en moet ik de mix uitgebreider maken ? (ik moet toegeven dat wij niet zoveel verschillende soorten groenten zelf eten omdat één van de kinderen maar een paar soorten lust...)
ik heb de wortelen en courgettes even gekookt : azou at ze wel rauw, als ik hem een stuk gaf, maar padmé geen van beide. hopelijk wél als ze gekookt zijn.
ennuuhhh.... rauwe tomaten, mag dat ?
Door jantjehermien
#766607
Ik pureer de rauwe groente en maak het lekker door wat zalmolie er door te doen.Ze eten het bij mij graag.Ik gebruik allerlei soorten kool,sla,bietjes andijvie,wortel,courgette.Eigenlijk alle groente behalven niet te veel uit de nachtschade- familie en daar vallen tomaten ook onder en b.v aardappel en paprika.Ik geef ze ook wel boontjes die kook ik wel even 2 minuten.Maar alles wel pureren anders kan de hond het niet opnemen en komt de groente er ook onverteerd weer uit.Je kunt het ook lekker maken door er huttenkase door te doen.Veel succes.
Door Lizzy
#766744
Wortel hoef je niet te koken, als je het pureert. Alle rauwe groentes moeten gepureerd worden. Of je moet ze inderdaad koken, als je dat liever doet. Dat moet je natuurlijk zelf weten.

Ik maak altijd voor een week of 3 groentemix. Ik koop dan 10 a 20 verschillende soorten groentes, was ze, snijd ze in stukken en pureer de handel. Dan gaat het in plastic bakjes. De vriezer in.

Ik ken ook mensen die iedere dag 1 groente nemen (die ze zelf eten en dan nemen ze gewoon wat meer) en die rauw pureren en dat aan de hond geven. Deze honden eten gemiddeld zo'n 4 a 7 verschillende rauwe gepureerde groentes per week. Da's ook uitstekend. En lekker vers!

Ik ken ook mensen die iedere dag 1 groente nemen (die ze zelf eten en dan wat meer kopen) en die blanceren/koken ze even en geven het aan de hond. Ook deze honden eten gemiddeld zo'n 4 a 7 verschillende groentes per week. Da's natuurlijk ook uitstekend!

Maar alleen wortel met courgette, dag in dag uit, week in week uit: dat is erg eenzijdig.

Rauwe tomaten mag. Maar, het is een groente uit de nachtschade familie en sommige honden krijgen daar jeuk van.
Door Lizzy
#766780
Danny schreef: Is het nodig of goed om bij KVV ook groente te voeren?
Het hoeft niet. In sommige versvleesmerken zit trouwens ook al groente. Bij mijn weten rauwe, gepureerde groentes in Carnibest en gekookte groentes in Energique.
Door Lizzy
#766796
Danny schreef: Ah oke, maar het kan geen kwaad als ik af en toe iets extra's zou geven?
Nee hoor, helemaal niet. Als je maar niet hele bakken met groenvoer geeft, dan is alles prima. Honden halen toch wel nuttige stoffen uit groente, dus kwaad kan het zeker niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door