Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door alies2
jeanne schreef: Ik ken hondjes (meestal zijn het die kleintjes) die volgens hun baasje als een soort automatische piloot aan hun voetjes knabbelen, maar dan vooral de voorvoetjes. Het lijkt me bij deze hondjes dan ook een soort tic.
Is geen tic, is allergie. Bommel heeft het ook gedaan. Hij bleek allergisch voor pens en de pensdropjes icm met pollen/zon. Kreeg daarbij jeuk op de buik. Ik ben dus heel benieuwd hoe het van 't zomer gaat... misschien is het wel over nu hij geen brokken meer krijgt.
Door Nitus
senadance schreef: Mijn Rottie deed het af en toe ook, en hijwas constant bij ons in de aandacht hoor, ;) ;) het leek wel of hij er een kick ::) ::) ::) van kreeg, en was ook door niets af te leiden, :-\
ik heb er duimex opgesmeerd (tegen het duimen voor kleine kinderen) is een tinctuur die enorm bitter is :-[, het hielp wel af en toe.
Het was wel bij periodes opeens stopte het dan ook weer, zeer irritant.

helaas weet ik verder ook geen raad
WIE ,O WIE, WEL ??? ???

Ben op strooptocht geweest in ons dorp, nou daar word je ook niet vrolijk van. We hebben een dierenwinkel, maar die verkoopt haast nooit wat ik nodig heb. >:( Hij had dus geen Bitter Apple, maar ook niets anders wat je daarvoor in de plaats kunt gebruiken ??? ben je dan een dierenwinkel? Alles wat een omlooptijd van meer als een week heeft gooit hij volgens mij uit het assortiment, nou deze klant nu dus ook ;D.
Nu heb ik wel bij de drogist Byte-X gevonden, maar ik weet het niet hoor. Staat op het doosje: stop nagelbijten en duimzuigen, ingrediënten: acetonum, aethanolum, hydroxpropylcellulosum, denatonii benzoas, polyvinylpyrrolidonum. Klinkt best eng, zou ik dit op zijn verbandje kunnen smeren? En op zijn niet verwondde poten? Wacht nog even af wat jullie er van vinden. Anders moet ik morgen maar even naar de stad, dan heb ik gelukkig ook een auto.
Door tieneke
Volgens mij is het gewoon jeuk waar hij last van heeft.
Ik zou zeker de Cb hypoallergeen proberen en niets anders geven van wat dan ook.
Dan weet je na een aantal weken hopelijk de oorzaak!
Door jeanne
oebaya schreef:

Vergis je niet Jeanne Dobermanns, Labradors, Duitse Herders, Golden Retrievers, Ierse Setters staan er om bekend dat zij vaak aan dat poot likken lijden.
Maar goed voor de Rottie die er last van heeft: zet de hond op hypo-allergeen voer (Carnibest heeft geloof ik eend/rijst variëteit), gaat het dan weg, dan is het likken dus voedsel gebonden.
Gaat het niet weg, dan is de oorzaak stress en zal je diep na moeten gaan denken wat stress veroorzaakt.
gr.
Nicolette
klopt, maar ik zie in mijn salon hoofdzakelijk kleintjes met die tic. Af en toe een golden.
Door jeanne
Nitus schreef:
Ben op strooptocht geweest in ons dorp, nou daar word je ook niet vrolijk van. We hebben een dierenwinkel, maar die verkoopt haast nooit wat ik nodig heb. >:( Hij had dus geen Bitter Apple, maar ook niets anders wat je daarvoor in de plaats kunt gebruiken ??? ben je dan een dierenwinkel? Alles wat een omlooptijd van meer als een week heeft gooit hij volgens mij uit het assortiment, nou deze klant nu dus ook ;D.
Nu heb ik wel bij de drogist Byte-X gevonden, maar ik weet het niet hoor. Staat op het doosje: stop nagelbijten en duimzuigen, ingrediënten: acetonum, aethanolum, hydroxpropylcellulosum, denatonii benzoas, polyvinylpyrrolidonum. Klinkt best eng, zou ik dit op zijn verbandje kunnen smeren? En op zijn niet verwondde poten? Wacht nog even af wat jullie er van vinden. Anders moet ik morgen maar even naar de stad, dan heb ik gelukkig ook een auto.
Byte-X werkte heel goed bij Gwenda hoor ;) Die had als peuter de tic om haar nagels tot bloedens toe af te knabbelen >:( Ik heb er toen 1 keer byte-x opgedaan, na het ontbijt. En tijdens het aankleden begon ze weer te knagen, haar gezicht trok heel vies weg, en twee seconden later lag het ontbijt door de badkamer gespuugd. Ze heeft het noooooooooooooit meer gedaan, gemeen van mij he?
Ik heb het zelf ook geproefd, het is heel erg bitter en vies! Maar een nichtje van mij, vond het juist lekker, die duimde vrolijk door ???
Freule vond het ook vreselijk vies, ik had haar aan het potje laten ruiken en ze wist niet hoe snel ze weg moest komen!
Door Nitus
Ik durf het bijna niet te vertellen, maar doe het toch: het gaat stukken beter met Nitus :).
Sinds 20 maart krijgt Nitus Carnibest Natuurvoer, maar ik moest nog wel op 26 maart naar de DA omdat dat kussentje ging ontsteken :(. Hij heeft toen een Ab-spuit gekregen, zinkzalf en Dexamethason (maar dat heb ik maar 2 dagen gegeven). De dag daarna had hij de voetzool van zijn andere voorpoot kapot gebeten :'(. Dat ging dus lekker.
Vanaf 31 maart ben ik Borage-olie gaan gebruiken (met dank aan Paul Barte) en vanaf die tijd is het alleen maar beter gegaan. :D

De wondjes aan zijn voetzolen en kussentjes zijn helemaal dicht, hij likt er heel af en toe aan, maar ik kan hem dan wel gewoon roepen, het is niet meer dat obsessieve likken. Ik doe hem nog wel een muilkorf om als ik weg ben, maar volgens mij hoeft dat ook niet lang meer.

Ik ben zo blij dat ik de Barfplaats heb ontdekt want anders had ik het niet volgehouden, doordat je leest dat anderen soortgelijke problemen hebben en er bovenop komen durf je door te gaan en af te wachten, en met resultaat. Pfff, hier spreekt een opgelucht mens, ik moest het even kwijt. :)
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 07 apr 2004, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Wauw! Joepie! Ik vind het wel een goed plan dat je hem een muilkorf om hebt gedaan. Gewoon, om die gewoonte te doorbreken. Ik hoop dat deze ook snel niet meer nodig is!

Is die muilkorf trouwens zo'n opengewerkt ding of een dicht snuitje?
Door Nitus
Lizzy schreef: Wauw! Joepie! Ik vind het wel een goed plan dat je hem een muilkorf om hebt gedaan. Gewoon, om die gewoonte te doorbreken. Ik hoop dat deze ook snel niet meer nodig is!

Is die muilkorf trouwens zo'n opengewerkt ding of een dicht snuitje?
Het liefst gebruik ik korven maar aan korven in zijn maat is haast niet aan te komen, heb er nu 1 gevonden maar die heeft een naar scherp randje en die moeten we nog gladvijlen, verder moeten we hem die nog aanleren want hij is wel erg anders als zijn snuitje.
Dus nu gebruiken we een snuitje (maar die zit heel wijd, hij kan makkelijk hijgen, maar doordat hij dat ding omheeft, heeft hij al zoiets van.... o ja, nu kan ik mijn bek niet gebruiken en doet hij dat niet ;D, stom beest hè? Alleen toen de jeuk héél erg was moest hij ook nog schoentjes en sokken aan, want toen heeft hij het wel geprobeerd. Voor Gitte hebben we een korf en dat werkte na haar operatie ook heel goed.
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 07 apr 2004, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door