Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
Vivian schreef: Het lijkt weer zo goed als over te zijn; hij is vrolijk, staart staat weer overeind en wil weer zonnebaden ::). Vanmorgen om half 5 had hij 39 graden en zonet ook nog steeds. Maar hij oogt weer redelijk ok, deze koortsaanval heeft hij weer overleefd. We moeten hem nu tegenhouden om niet pontificaal in de zon te gaan liggen, kennelijk voelt hij zich ook weer okay.
Best beangstigend, die koortsaanvallen :'(
Hoe is de temp nu?
Door tigger
Ine schreef: Best beangstigend, die koortsaanvallen :'(
Hoe is de temp nu?
Beetje laat...maar zijn temperatuur was vanaf zondags weer normaal; sterker nog hij voelde zich zo goed dat hij weer wilde zonnebaden, dat hebben we verhinderd. Meestal houdt zo'n koortsaanval 24-48 uur aan; maar aangezien je nooit weet wat het verloop wordt (de koorts kan zo doorschieten naar 41 ...) proberen we de koorts te dempen met apserine of rymadyl.
Dit was de 1e koortsaanval in 4 jaar; 4 jaar geleden zijn we nl overgestapt op versvoer en sindsdien ging het super met Beau (afgezien van zijn allergieen) nooit meer koortsaanvallen of ontstekingen aan gewrichten. Vorige week dan toch weer wel...het meest beangstigende vind ik dus dat de koorts zo snel zo hoog kan oplopen. In dit geval heeft hij dus 's nachts de aanval gekregen...nachtmerriescenario voor mij is dat we ooit  's ochtends Beau halfdood aantreffen. Maar goed dit keer is hij er weer goed doorheen gekomen; hopelijk blijft het nu weer 4 jaar weg.
Door karin2
ik lees het nu pas  :-[

gelukkig is hij deze koortsaanval weer goed te boven gekomen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door