Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Lizzy schreef: Heb je de barf-rekenhulp?
Had ik zelfs nog nooit van gehoord  ::) heb ze ondertussen ge"downloaded". Bedankt voor de tip  ;)

Weet toevallig ook iemand of ik echt wel alleen vleesbot en groente kan geven en b.v. het orgaanvlees, spiervlees en tafelrestjes kan weglaten ?

Groetjes
Marion

P.S. Ik zal er op een dag toch nog aan uitgeraken, hoor  :D
simplythedogs schreef: Had ik zelfs nog nooit van gehoord  ::) heb ze ondertussen ge"downloaded". Bedankt voor de tip  ;)

Weet toevallig ook iemand of ik echt wel alleen vleesbot en groente kan geven en b.v. het orgaanvlees, spiervlees en tafelrestjes kan weglaten ?

Groetjes
Marion

Ik zou zeker orgaan en spiervlees niet weglaten.
Bot, spiervlees en organen horen tot de basis van het dieet van wat een hond zou moeten krijgen.
Aan een vleesbot zit wel spiervlees, maar meestal niet genoeg om de verhoudingen compleet te maken.
simplythedogs schreef: Had ik zelfs nog nooit van gehoord  ::) heb ze ondertussen ge"downloaded". Bedankt voor de tip  ;)

Groetjes
Marion

Bedoel je helemaal of per maaltijd?
Per maaltijd kan wel als je in andere maaltijden dan weer wel orgaan en spiervlees voert. Groente kunnen ze op zich zonder, maar beter is met; tafelrestjes kunnen ze missen behalve ei, dat is echt een heel nuttig ding om te voeren.

Als je bedoelt helemaal uit het menu weglaten: nee. Althans orgaan en spiervlees niet. Daar kunnen ze beslist niet zonder, dan komen ze belangrijke voedingsstoffen tekort en krijgen ze teveel van andere voedingsstoffen.
Is net zoiets als wanneer jij alleen maar brood met kaas zou eten en geen fruit of groente bv.
Door dorinekok
ik heb lang niks van me laten horen omdat ik merk dat het "barfen" zoals al zo vaak is gezegd, gewoon een kwestie is van vers voer geven en met behulp van wat hier te vinden is en de behoefte van je hond. Ik lees erg veel vragen en merk dat ik na vier maanden barf toch al heel aardig uit kom. Als je een beetje zoekt op de site vind je de antwoorden vanzelf al. Ik merk dat iedereen zijn best loopt te doen om nogmaals uit te leggen hoe het werkt. De vraag of je orgaan vlees dan maar weg moet laten lijkt me meer een vraag om aandacht dan om serieus bezig te zijn met de voeding van je hond. Ik zou zegen: probeer het allemaal gewoon. Houd je aan tips die al gegeven zijn zoals te harde botten vermijden en de percentages ongeveer aanhouden. Dan kan het niet snel fout gaan. Gewoon blijven proberen! Je honden zijn niet ziek, alleen een beetje verwend. Geeft niks dat waren de mijne ook. Ook ik heb lopen stoeien met wel/geen groentes wel of niet rauw maar uiteindelijk vind ik daarin wel mijn weg: wortelen zijn ze gek op: die rasp ik en doe er wat paté door. Klaar. De rest gewoon koken of zelfs uit blik. Tenslotte eet ik dat zelf ook wel eens. Geen super geweldige oplossing maar maak je vooral niet te druk. En zoals hier ook al zo vaak gezegd is: geef je de ene keer wat te veel, dan de andere keer wat minder. Respect voor Lizzy  (en de anderen die vaste barfplaats bezoekers zijn) om dat steeds maar te blijven herhalen!
groetjes uit Frankrijk van een nog steeds enthousiaste barfer die overal het kostje voor de honden vandaan haalt.
Dorine
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door