Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ivonne
Nadat ik een paar weken geleden besloten heb dat ik Bas niet meer zou gaan wassen én alle supplementen in de kast gezet gaat het wonderbaarlijk stabiel.... de plekken die er waren heb ik met jodium behandeld  ::) en bij de wat grotere plekken het haar weggeknipt.....

Alles gaat eigenlijk best goed; het is niet weg maar het lijkt wat rustiger te worden.

Dus al met al blij met mijn keuze om alles stop te zetten en de natuur een kans te geven!
Door Lizzy
Ivonne schreef: Nadat ik een paar weken geleden besloten heb dat ik Bas niet meer zou gaan wassen én alle supplementen in de kast gezet gaat het wonderbaarlijk stabiel.... de plekken die er waren heb ik met jodium behandeld  ::) en bij de wat grotere plekken het haar weggeknipt.....

Alles gaat eigenlijk best goed; het is niet weg maar het lijkt wat rustiger te worden.

Dus al met al blij met mijn keuze om alles stop te zetten en de natuur een kans te geven!
Ik kan me dat heel goed voorstellen, dat je daar blij mee bent. Nou meis, nu maar hopen dat het in stijgende lijn alsmaar beter blijft gaan!!!
Door Ivonne
;) ik hoop het ook hoor....

Raar is dat he dat je met de beste bedoelingen bepaalde dingen doet en dat je dan "ineens" weet dat je daarmee moet stoppen (zonder een goede onderbouwing eigenlijk) en tegen het advies van de DA dit dan maar doet. De DA deed op zich niet moeilijk als ik maar met de neus er bovenop blijf om het niet uit de hand te laten lopen...

Ik kam hem zondag weer helemaal uit dus dan zie ik weer heel duidelijk hoe het echt gaat met zijn huid. Ik kan zo nog wel plekjes voelen als ik aan het kroelen ben maar toch!
Ivonne schreef: Ik ben Bas al weken aan het wassen met Malaseb tegen een huidgistinfectie.... geen klein klusje met een hond als Bas maar ... ala... als dat nodig is dan doe ik dat. Dus eerst 12x gewassen (2x in de week) en vanaf daar nog steeds 1x in de week omdat ik zo abrupt stoppen een te groot risico vond. Hij word dus nu al weken 1x per week gewassen.

En vandaag ben ik hem even lekker aan kammen en zie ik tot mijn grote schrik een puspiem en over zijn hele lijf weer schilferplekjes........ de moed zakt me aardig in de schoenen zo....

Bas krijgt volgens mij alles wat goed is en niets wat niet goed is maar zo'n gistinfectie krijg ik maar niet weg..... BAH BAH BAH, ik baal hier dus enorm van.
mijn hond heeft een pollen allergie al 8 jaar. ik ben in contact gekomen met dr swinnen uit belgie, en ik was hem om de dag met pyoderm, en het gaat perfect,en zo kaal mogenlijk scheren want de pollen blijven in de vacht hangen,alleen de shampoo kan je hier niet meer kopen  dus haal ik het uit belgie, ik hoop dat je hier wat aan hebt, en sterkte met de jeuk
elly.
Door Nitus
Ivonne schreef: Nadat ik een paar weken geleden besloten heb dat ik Bas niet meer zou gaan wassen én alle supplementen in de kast gezet gaat het wonderbaarlijk stabiel.... de plekken die er waren heb ik met jodium behandeld  ::) en bij de wat grotere plekken het haar weggeknipt.....

Je kan soms ook teveel doen. Ik hoop dat jouw aanpak z'n vruchten af gaat/blijft werpen.
Door Ivonne
Vandaag was het weer "bas-uitkamenborstel-dag".

De diverse plekken deze keer ingesmeerd met Cardiflor (tegen exzeem en huidirritatie), het blijft nog steeds hetzelfde... dus niet erger maar ook niet minder.... kwestie van een lange adem hebben waarschijnlijk  ::) maar al met al ben ik niet ontevreden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door