Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#744161
Ik zie op de site van versvoeding pens in lappen en pens gesneden


wat kan je dan beter doen in lappen bestellen of gesneden?

Die van mij mogen maar iets van 140 gram per keer dus het worden al kleine lapjes is misschien stukjes beter?

Of een lap nemen en dan zelf snijden is dit te doen?

Heb nog nooit pens gezien hoor weet het dus helemaal niet hoe het er uit ziet.
ja pens van smuldier maar dat is gemalen.


En geiten ribben zijn die net zo als kipkarkassen?
die eten ze lekker in ieder geval.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#744162
Geitenribben behoorlijk wat harder dan kipkarkassen hoor.

Tja en over de pens.... Ik heb er 1 die domweg een hele lap ineens doorslikt, de andere kauwt wel goed. Het is maar net wat jouw honden doen. En je kunt ze rustig een wat grotere pensmaaltijd geven.

Ik zou eerst lapjes nemen. Je kunt ze tenslotte altijd in stukken snijden. Dat is wel te doen. Ik doe het zelf trouwens met een schaar, dat gaat een stuk makkelijker.
Door Eef+Stippels
#744166
Met hele pensen of lappen zijn ze lekker een tijdje bezig en zo worden hun tanden mooi schoon.

Weet je ook hoe groot die penslappen zijn? Als die namelijk een kilo zijn en jij hebt maar 140 gram nodig, dan word je er wel behoorlijk druk mee. Ik geef zelf altijd hele pensen(schaap) of lappen (rund), maar ja, die van mij eten dan ook een pensmaaltijd van een kilo.
Door macgirlie
#744232
Mijn honden krijgen ook maar ook ong. 100 gram per maaltijd maar ik kies toch voor lappen pens. Soms is het hap-slik-weg maar soms kauwen ze er goed op en dan is het wel zo leuk voor ze.
Na een paar keer pens knippen weet je al snel hoe groot de porties ongeveer moeten zijn.
Door Saskia C.
#744331
Hier krijgen ze de pens in stukken gesneden, want ze slikken de grote stukken in een keer in en hebben dan een probleem omdat ze het niet goed wegkrijgen. Aangezien ze hier ook geen hele grote hoeveelheden eten per keer, anders zou ik wel voor een hele pens gaan, maar dat krijgen ze niet weg.
Door Nemosh
#744361
Ik zou voor niet te grote stukken gaan als ze zo weinig mogen hebben.
Pens snijden is echt een vies werkje , maar wellicht kun je de porties wat groter maken en dan een dag erna wat minder geven??
Lams pens is niet zo groot, soms haal ik die en dan hoef ik niet te snijden.
succes met uitproberen
Door pallas
#744551
Als ik pens moet snijden laat ik het half ontdooien en dan snij je het best wel makkelijk in porties.
Met een in zakje en weer terug in de vriezer ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door