Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
sylvia schreef: Wendy is die bult een zacht iets zeg maar een soort kwaddel (stom woord maar als het zoiets is zeg je ja....perfect woord voor dit een kwaddel) het is een sompige bult.Eden van mij heeft dat ook gehad eigenlijk heeft die ze over haar hele hals en zijkant ribben gehad .
Het bleek dus een reactie te zijn op een hommel steek,ze vond het geweldig om als die langsvlogen er snuffelend achteraan te lopen en ze dan even tussen de lippen vast te pakken :-\
een kwaddel ??? ;D hoe verzin je het ;D
tja, het is niet echt hard, maar een heel vreemd modelletje zogezegd.
maar die kwaddel, zat dat dan niet gewoon los bij eden ???
qyan vindt die beesten ook geweldig ::)
en waar we wandelen vliegen er al een heleboel, ook wespjes en bijen. brrrrrr, je zal mij niet snel zien rennen, maar met wespen en bijen in de buurt loop ik een hele marathon met ene nieuw snelheidsrecord
:-X ;D ;D
Door qyan
tieneke schreef: Sterkte Wendy,hopelijk is het niets rottigs.
Geef hem maar een dikke :-*de lieverd.
ook jij krijgt :P :P :P :P :P van qyan
Door sylvia
;D ;D ;D ;D ik heb die kwaddel niet zelf verzonnen maar zo noemt Dr,Westerhuis ze in zijn boek,ik zat toen dat boek uit te pluizen en ik lees kwaddels en dacht verrek als je voor een bult het woord kwaddel verzint dan is het dit soort bulten.Maar de bulten zaten inderdaad alleen in de huid en zaten dus wel los.
Door qyan
ok, kwaddels dus ;D
tot mijn grote opluchting is het wel iets kleiner geworden en kan nu ook beter voelen wat het voor een bult/ kwaddel is.
het zijn dus 3 kleine bultjes, blijkbaar zat er een soort zwelling om die bulten heen ofzo ???
maar dus 3 kleine bultjes achter elkaar en qyan krabbelt er sinds vandaag erg veel aan en het jeukt dus echt als de neten.
misschien toch een teek ???
mijn moeder heeft ooit een tekenbeet gehad en dat wist ze niet.
de eerste bult jeukte dus onwijs, ze is blijven krabbelen en heeft zo die teek haar hele bovenbeen door gekrabbeld, met als eindresultaat 6 bulten :o
teek zat dus echt in haar been en is onder plaatselijke verdoving eruit gesneden.
en op zoiets lijkt het nu dus verdacht veel.
maar door zijn haren heen (ookal is ie kortharig) kan ik dus helemaal niets zien, je krijgt die korte gladde haartjes ook bijna niet opzij.
heb ook veel zin om op die plek ff wat vacht weg te scheren :-X zodat ik wel wat kan zien.
want nu je die bulten goed kan voelen, is het ook net of er iets in zit, in minimaal 1 van die bultjes.
maar ja, het lijt dus iets kleiner te worden.
of de bultjes kleiner worden gene idee, want zo te voelen/ zien liojkt het er toch op dat het eromheen een beetje opgezwollen was.
maar dat kan die verrekte DA toch ook voelen dan!
Door Jolly
qyan schreef: ok, kwaddels dus ;D
tot mijn grote opluchting is het wel iets kleiner geworden en kan nu ook beter voelen wat het voor een bult/ kwaddel is.
het zijn dus 3 kleine bultjes, blijkbaar zat er een soort zwelling om die bulten heen ofzo ???
maar dus 3 kleine bultjes achter elkaar en qyan krabbelt er sinds vandaag erg veel aan en het jeukt dus echt als de neten.
misschien toch een teek ???
mijn moeder heeft ooit een tekenbeet gehad en dat wist ze niet.
de eerste bult jeukte dus onwijs, ze is blijven krabbelen en heeft zo die teek haar hele bovenbeen door gekrabbeld, met als eindresultaat 6 bulten :o
teek zat dus echt in haar been en is onder plaatselijke verdoving eruit gesneden.
en op zoiets lijkt het nu dus verdacht veel.
maar door zijn haren heen (ookal is ie kortharig) kan ik dus helemaal niets zien, je krijgt die korte gladde haartjes ook bijna niet opzij.
heb ook veel zin om op die plek ff wat vacht weg te scheren :-X zodat ik wel wat kan zien.
want nu je die bulten goed kan voelen, is het ook net of er iets in zit, in minimaal 1 van die bultjes.
maar ja, het lijt dus iets kleiner te worden.
of de bultjes kleiner worden gene idee, want zo te voelen/ zien liojkt het er toch op dat het eromheen een beetje opgezwollen was.
maar dat kan die verrekte DA toch ook voelen dan!
ieuwwwww getsie Wen, bah.

Als jij het gevoel hebt dat er in 1 van de bultjes wat zit en je Da heeft dat niet gevoelt/ geconstateerd dan zou ik toch kijken of je niet een andere Da kan vinden( die niet bang is voor dobers en niet meteen spuiten erin jast) voor een second opinion.
Door qyan
Jolly schreef:

ieuwwwww getsie Wen, bah.

Als jij het gevoel hebt dat er in 1 van de bultjes wat zit en je Da heeft dat niet gevoelt/ geconstateerd dan zou ik toch kijken of je niet een andere Da kan vinden( die niet bang is voor dobers en niet meteen spuiten erin jast) voor een second opinion.
oh, maar deze DA is juist helemaal niet bang voor dobers :D dit is de enige DA die het voor elkaar krijgt om qyan te knuffelen en gek te doen met hem: ze liggen elkaar erg goed en ondanks dat qyan gewoon bang is voor de behandelkamer, knuffelen ze na afloop ff en geeft qyan hem een lekkere :P tussentijds valt 90% van zijn vacht wel uit, maar goed ;D

maar het was gewoon niet goed te voelen.
gister dacht ik ook dat het 1 grote bult was, maar het lijkt wel of er een zwelling omheen gezeten heeft, misschien toch vocht of iets dergelijks.
omdat je nu echt die aparte bultjes voelt en gister was het 1 grote bal en kon je die 3 bultjes niet voelen.
die zwelling is sinds vannochtend dus weg.
maar dat het ene zwelling was had hij volgens mij wel een beetje moeten voelen neem ik aan.
ach, zolang dat ding maar slinkt en die bultjes ook wegaan/ kleiner worden.
maar dat ene bultje ga ik toch ff grondig inspecteren, dus scheer toch maar ff een stukje vacht weg, kan ik in ieder geval zelf ff zien of er wat in zit.
of slecht plan ??? ;D
kan beter zelf scheren dan dat de DA het moet doen, is nog meer stress
Door crutz
anders scheer je het zelf alvast wat, als de DA er goed naar wil kijken wil hij het tenslotte ook geschoren hebben ;)

eneh, heb nog wel een 2nd opinion adresje waar niet zomaar de spuiten er ingejast worden ;D, alleen operatie Ace gaat bij Qy denk ik niet lukken ;D
Door qyan
crutz schreef: anders scheer je het zelf alvast wat, als de DA er goed naar wil kijken wil hij het tenslotte ook geschoren hebben ;)

eneh, heb nog wel een 2nd opinion adresje waar niet zomaar de spuiten er ingejast worden ;D, alleen operatie Ace gaat bij Qy denk ik niet lukken ;D
operatie Ace gaat bij qyan opzeker niet lukken, althans, niet als ik erbij ben ;)
zolang ik niet in de buurt ben zal hij alles toelaten, misschien wel een muilkorf nodig, maar als ik erbij ben is een muilkorf niet voldoende, want hij vecht gewoon verder met zijn hele lompe lichaam en niet te vergeten: zijn echte doberpoten waar ze gewoon echt mee slaan ;D
tenzij ik hem zou moeten behandelen ;D

maar er is geen spuit in gejast hoor ;)
hij wilde AB mee geven tot maandag (normaal is ie al nooit zo snel met het geven van AB met qyan, dus verwondrde me er dit keer al wel over. zelfs met zijn darmen de afgelopen keer heb ik er nog om moeten vragen: dus enige verbazing van mijn kant)
maar scheer het idd zelf wel ff weg :'( :'( :'( vacht is net zo mooi aan het worden en eindelijk wat voller.
misschien zit er idd iets in en dan weten we het meteen en is de DA misschien niet meer nodig.
pfff, als qyan zo door blijft gaan heb ik die DA opleiding niet meer nodig joh ;D ;D ;D
Door Ziggi
verstandig dat je geen AB hebt genomen, strax is hij resistent voor zoveel dingen.
Ik hoop dat het de komende dagen beter gaat en de bulten verdwijnen en je maandag niet met hem naar de DA hoeft. Wat een ellende altijd he! Als onze DA de praktijk binnenkomt en Aramis hoort zijn stem dan is hij niet meer te houden :-\. Doodsbang is hij voor hem, vertrouwen komt ook niet meer terug denk ik ondanks Aramis zijn grote liefde voor mensen.
Door qyan
qyan heeft nu in totaal al 10 of 11 antibiotica kuren gehad en is pas 19 maanden.
voor zijn eerste levensjaar waren het er al 8, dus als ik het kan voorkomen, dan natuurlijk liever niet meer.
de AB hielp al niet meer toen hij het nodig had om de ziekte van lyme te behandelen.

maar ik hoop het ook.
heb het nog steeds niet kaal geschoren :-X
iedere keer denk ik, ok, nu scheer ik het kaal, ik wil het weten ;)
maar dan komt dat stemmetje, wacht nou ff af, misschien is het morgen alweer een stuk kleiner en zondag nog kleiner............
dus ik scheer nog ff geen haar weg ;D
Door Lupa
ik zou nog niks weg scheren.
De bult is kleiner dus de licham doet zijn werk.
Als er iets in zit wordt door het licham eruit gezodemitert als dat niet lukt dan gaat het nog meer opzwellen.
Ik denk personelijk dat er niks in zit.
Gun de tijd en laat de licham zijn werk doen.
Door qyan
Jolly schreef: ja maar niet te vaak die stemmen horen hoor, dan gaan wij dalijk nog gekke dingen denken :P ;D

;D ;D ;D
die stemmetjes hoor ik alleen maar als ik twijfel om iets wel of niet te doen met qyan, zoals dat kaalscheren, wel niet daar de DA.
en dat verdomde stemmetje heeft toch iedere keer weer gelijk ;D dus dat stemmetje mag blijven :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door