Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
qyan probeert ook weleens hout te eten en is bij hem overduidelijk een gedragsprobleem.
als we gaan wnadelen heb ik altijd een bal of een bijtrol bij me.
heel soms vergeet ik dat dus weleens mee te nemen.
dagen dat ik dus idd een bal/ bijtrol vergeet en we dus niet kunnen spelen, pakt ie dus ook iedere tak die hij tegen komt en probeert er op te gaan liggen knagen.
ik heb er dus maar een apporteerspelletje van gemaakt, althans, echt apporteren kun je het niet noemen, maar hij komt het bij me brengen nu en laat de tak los en is dan heel braaf ;D.
iedere tak die hij pakt komt ie netjes brengen en laat hem los, wel om vervolgens weer een andere tak te pakken, te brengen en los te laten.
maar beter dat dan ze opeten.
maar bij qyan is het dus echt alleen indien ik zijn heilige bal/ of bijtrol niet bij me heb en er niet gespeeld wordt
Door Nitus
Hai Ziggy, mijn teefje Abby deed dat ook heel veel (stokken kauwen), ze was er heel gehaaid in. Als ze in de tuin was had ze in een mum van tijd een stok op, het meeste slikte ze trouwens niet door, het lag in snippers naast haar. Volgens mij deed ze het omdat ze het leuk vond, en toch niets anders te doen had. Onder het wandelen deed ze het ook maar dan vrat ze het meeste wél op. Bij haar was het volgens mij een vorm van aandacht trekken, ik werd nl boos als ze dat deed. En lette waarschijnlijk niet goed genoeg op haar als ze gewoon braaf meeliep. Zij kauwde het gelukkig wel goed, maar als je af en toe de drollen zag die er dan uit kwamen :o, allemaal snipers, takjes, eikeltjes. Toch denk ik dat het bij jouw hond aangeleerd gedrag is, hij doet gewoon z'n moeder na. Kan je hem anders geen bot geven om thuis op te kauwen?
Door jolly64
Mijn hond pakt niet allen stokken ,maar pakt echt alles van straat
Hij is 10 maanden precies ,mischien de pubertijd
Ik ben de hele tijd aan het afpakken en soms als ik hard roep LOS ,laat hij het soms los
Maar niet altijd :-\
Kan je geen bot meenemen met wandelen ??
Of eerst laten lopen met stok en als hij wil eten afpakken :P
Door ~anna~
Nooit de strijd aan gaan liever negeren.
Maar wel proberen te voorkomen of door te ruilen voor lekkers/speelgoed
Want als je het afpakt gaan ze het juist proberen gauw weg te werken of ermee rennen heel gevaarlijk.
Door qyan
balupa schreef: Nooit de strijd aan gaan liever negeren.
Maar wel proberen te voorkomen of door te ruilen voor lekkers/speelgoed
Want als je het afpakt gaan ze het juist proberen gauw weg te werken of ermee rennen heel gevaarlijk.
of zoals bij qyan, zorgen dat ze het bij je komen brengen heel vrolijk van: kijk eens wat ik gevonden heb, mooi he ;D
Door Ziggi
Ik neem altijd zijn balletje mee, laat hem vaak alleen dragen want iedere dag er mee gooien en halen wordt een hond hyper van (volgens vorige school).
Hij heeft thuis altijd een bot liggen maar de laatste paar dagen was het lekker weer dus de tuindeuren stonden open en dan is het partytime ;D.
Ik kom net terug met hem en er zaten toch nog behoorlijk donkere stukken in zijn ontlasting. Morgenvroeg maar wat naar de dierenarts brengen, ben ik meteen van mijn angst af. Ja toch?
Bedankt allen voor jullie reacties
Door qyan
Ziggi schreef: Ik neem altijd zijn balletje mee, laat hem vaak alleen dragen want iedere dag er mee gooien en halen wordt een hond hyper van (volgens vorige school).
Hij heeft thuis altijd een bot liggen maar de laatste paar dagen was het lekker weer dus de tuindeuren stonden open en dan is het partytime ;D.
Ik kom net terug met hem en er zaten toch nog behoorlijk donkere stukken in zijn ontlasting. Morgenvroeg maar wat naar de dierenarts brengen, ben ik meteen van mijn angst af. Ja toch?
Bedankt allen voor jullie reacties
iedere dag met je bal gooien wordt je hond hyper van :o ???
bedoelen ze niet dat je hond het dan ook iedere dag verwacht, en anders dus idd maar andere dingen gaat zoeken zoals qyan in geval met zijn takken ;D
maar hyper in de betekenis van het woord heb ik nog niet kunnen ontdekken.
of ik merk het gewoon niet meer aan qyan, kan natuurlijk ook ;)

idd, als je het eng vindt gewoon ff naar je DA brengen, dan weet je in ieder geval meer!
Door Ziggi
Doe ik, morgenvroeg loop ik met een theelepeltje en een potje over straat 8)
Door qyan
Ziggi schreef: Doe ik, morgenvroeg loop ik met een theelepeltje en een potje over straat 8)
;D
Door lekker kort
Ik ben momenteel met knotten bezig en de honden liggen dan lekker op een tak wilgenhout te knagen, en er lekker mee te slepen, het komt maar zelden voor dat ik een drol vind met grote stukken hout erin, maar die zijn dan wel normaal (wat is normaal?) van kleur.

Mijns inziens kan het op vershout geen kwaad een leraar van het H&K besluit (Dhr Bouwman) zei altijd dat het goed voor ze was om op vers hout te kauwen, en hou het maar eens tegen ik stik hier van de bomen, zodra ze een boom aan het mollen zijn zeg ik er wel wat van.

Groeten Fritz.
Door qyan
lekker kort schreef: Ik ben momenteel met knotten bezig en de honden liggen dan lekker op een tak wilgenhout te knagen, en er lekker mee te slepen, het komt maar zelden voor dat ik een drol vind met grote stukken hout erin, maar die zijn dan wel normaal (wat is normaal?) van kleur.

Mijns inziens kan het op vershout geen kwaad een leraar van het H&K besluit (Dhr Bouwman) zei altijd dat het goed voor ze was om op vers hout te kauwen, en hou het maar eens tegen ik stik hier van de bomen, zodra ze een boom aan het mollen zijn zeg ik er wel wat van.

Groeten Fritz.
vershout kan ook geen kwaad, heeft qyan ook weleens gehad en daar zie ik ook geen kwaad in. daar was hij voornamelijk naar op zoek toen hij nog brokken kreeg trouwens ;)
maar de eerste keer dat ie naar gewone oude afgevallen takken greep vond je het ook terug in de ontlasting.
dus oude afgevallen takken zie ik hem ook liever niet opeten
Door Jolly
OWW vandaar dat ik niets kon vinden toen chasey de net geknipte wilgentakken voor de konijnen en cavia's had gejat >:(

enne hoort zoet hout ook onder vers hout :P ;D grapie
Door Ziggi
Vanmorgen ontlasting naar de da gebracht, is onderzocht en het resultaat:
'een prachtige drol' ::).
Geen bloed, gelukkig, zorg minder, zo maar even lekker naar het strand, dollen met die boef.
Fijn weekend allemaal
Laatst gewijzigd door Ziggi op za 03 apr 2004, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nitus
Nou, gelukkig maar dat je hond niks mankeerde. :) Jij ook een fijn weekend en veel plezier aan het strand.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door