Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ulla
Weet je ondertussen al meer?
In dit topic staat een berichtje van mij.
Hier is het ook weer zover,nu Roxanne,s andere knie.
Haar kruisband is nog niet volledig gescheurd,maar het is een zware hond.
Het advies was Rimadyl, en volledige rust.
Maar mijn nuchtere verstand zegt,die kruisband scheurt t.z.t. toch wel.
Mijn plan is om deze week contact op te nemen met mijn da, en een verwijzing te vragen naar Eersel, voor een TTa operatie.
Er is een foto gemaakt,er zit artose,maar dat zat er twee jaar geleden ook al.
Botkanker is uitgesloten.

Ben benieuwd naar je ervaring bij Crama.
Door karelensiam
hoe is het afgelopen met Jazz

Een vrij laat antwoord van mij, maar ik heb veel ervaring met TTA operaties.

Dus vandaar ook mijn interesse

groetjes
Door Spiegeltje
Je zou, indien je hond nog niet is geopereerd (ook als hij moet revalideren) even hiernaartoe kunnen surfen, een fantastische dierenarts die met manuele therapie werkt (ook erg goed bij hernia's etc.) en ze werkt samen met een dierenfysiotherapeute, hebben een afdeling revalidatie, etc.:

http://www.kreupeldier.nl/

Groetjes,
Anja
Door Ine
Spiegeltje schreef: Je zou, indien je hond nog niet is geopereerd (ook als hij moet revalideren) even hiernaartoe kunnen surfen, een fantastische dierenarts die met manuele therapie werkt (ook erg goed bij hernia's etc.) en ze werkt samen met een dierenfysiotherapeute, hebben een afdeling revalidatie, etc.:

http://www.kreupeldier.nl/

Groetjes,
Anja
Die is bij ons bekend, helaas bij mij zeer negatief, juist MET een gescheurde kruisband. :-\
Zij behandelde hem en vond hem prima lopen na 3 behandelingen. Niet dus. Foto's gemaakt van heupen, maar nee hoor, hij was prima in orde. Vlak daarop scheurde de kruisband dus volledig af. :-X
Door 202Spots
Zie dit berichtje nu pas...
Onze eerste hond had 1 achterppoot de knieband gescheurd, gelijk geopereerd en eerst 6 weken in 't verband en aan de riem ,daarna nog is 2 maanden alleen aan de riem en NIET hollen...
De DA waarschuwde al dat de honden de geopereerde poot beschermen en MEER op de "goeie" poot gaan belasten en dat daarom 90% van de honden de andere kant OOK scheuren!!
En ja hoor...de eerste de beste dag dat ze zonder riem naar buiten mag draaft ze achter de kat van de buren aan.....en komt hinkend terug .....dus de ANDERE poot OOK  de band gescheurd, ook weer geopereerd ,zelfde verhaal en ook opieuw bij elkaar 3 maanden alleen aan de riem naar buiten.
Daarna heeft ze gehold- gerend- gesprongen -gesjeest alsof ze nooit iets aan beide achterpoten had gehad.
Wij zijn blij dat ze geopeerd is.
(Ze was 'n jaar of 6 toen 't gebeurde en is 12 geworden)
Door Spiegeltje
Ine schreef: Die is bij ons bekend, helaas bij mij zeer negatief, juist MET een gescheurde kruisband. :-\
Zij behandelde hem en vond hem prima lopen na 3 behandelingen. Niet dus. Foto's gemaakt van heupen, maar nee hoor, hij was prima in orde. Vlak daarop scheurde de kruisband dus volledig af. :-X
Wat jammer Ine! Boomer had jaren geleden een hernia, kwam verlamd aan de achterkant binnen en ging lopend de praktijk uit. In mijn geval was de ervaring dus positief.

Groetjes,
Anja
Door MaxRoxy
Het is al even geleden, maar heb (helaas) ook ervaring hiermee.
Hoe is het nu? Wat is er gebeurd? Is er geopereerd, en zoja door wie?

Groetjes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door