Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
met mijn honden doe ik niet voeren vlak na het lopen, maar ook niet kort na het eten wandelen, maar na een uurtje of drie vindt ik het wel weer kunnen, hoewel het eigenlijk nooit aan de orde is, ik loop vroeg smorgens of in de loop van de dag, ze eten pas laat savonds, om een uur of 8 - 10 pas, dus is het vreten, slapen ;D
Door Boefke
Het hangt hier een beetje af van hoeveel Boef gegeten heeft. Hij eet 1 keer per dag, maar niet altijd een even grote portie. Is de portie echt heel groot, dan geen activiteit meer na het eten. Hij krijgt dan dus savonds. Eigenlijk doe ik dat niet eens vanwege risico maagtorsie, maar gewoon omdat ik aan hem zie dat met een plofbuik lopen niet echt aangenaam is. Is de portie kleiner, dan houdt ik er tegenwoordig weinig tot geen rekening mee.
Door Eef+Stippels
Bij mij eten ze ook 1x per dag. Ik wacht ongeveer 2 uur voordat ze daarna mee naar het bos gaan. Ze zijn dan zo wild en dat lijkt me niet goed voor ze.

Wat ik wel heel typisch vind is dat ze juist altijd graag willen spelen en rennen als ze hun buik vol hebben, dus direct na het eten  ::)
Door Nemosh
Wat me opvalt is dat veel hun hond 1x per dag voeren.
Ik voer Nemosh nog 2x daags omdat ik ook bang ben voor een maagtorsie.
Maar als ik het zo lees zou dit geen verband houden.
Met grote of kleine porties eten.
En ook ik houd een uur rust aan voor de hond na een maaltijd voor we weer iets gaan doen.
Erg verwarrend hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door