Jahoor, dooie muizen, ratten, hamsters e.d. en die zijn idd bedoeld voor reptielen en roofvogels.
En die spinnen .... die zitten veilig in hokkies hoor

Hoewel ik eerlijk toegeef dat ik ook altijd vreselijk jeuk krijg in het insectenhuis in de dierentuin. Vooral bij die reuzenkakkerlakken
Maar ik zou als ik jou was gewoon beginnen met wat gewoner vlees, de dingen die je zelf ook eet (tenzij je natuurlijk een veggie bent, zoals ik

).
Benodigdheden: een goed vleesmes met een wetstaal; stevige snoeischaar; hamertje; evt. klein bijltje. Een kapmes zoals ze bij de tuinwinkel verkopen is ook goed. Verder als je het barfen serieuzer wilt aanpakken: een vleesmolen. Kin je voor een paar euro op Marktplaats kopen. Neem een grote, nummer 8 of 10, dan kun je er nl heel goed kipkarkassen, kwartelkarkassen, eendennekken e.d. in malen.
Met het hamertje mep je kippennekken en eendennekken en vleugeltjes lekker plat. Als je dat binnen doet is het slim om het te bewerken spul in een stevige plastic zak te doen ivm het spatten van het bloed

LEg het op een stevige snijplank, anders sla je je aanrecht aan gruizels.
Na het meppen kun je ze met je snoeischaar in stukkies knippen, of met je vlijmscherpe mes snijden.
Kipfilet is heel makkelijk te snijden en ook makkelijk te eten voor kleine katjes, het is zacht.
Een sardientje gaat er ook vast wel in, of een stukje vis (zalm, panharing, kabeljauw).
Eendagskuikens trek ik persoonlijk in stukken, OK, luguber, maar snel. Wil je echt kleine stukjes dan is knippen met de snoeischaar een optie. Let op het spatten van de maaginhoud, daar zit meestal wat dooier in en dat kan zo lekker in het rond spetteren.
Runderlappen, de goedkoopste die je kunt vinden, of vraag aan je slager om rundergehakt maar dan ongemalen. Rundergehakt an sich kun je ook goed voeren.
Heel goed voer zijn bv kwartels. Die kun je niet bij elke super kopen maar bv wel bij de Makro of Sligro. Daar verkopen ze ook karkasjes trouwens. Kwartelbotjes zijn dun en zacht, je kunt ze heel makkelijk kleinsnijden of -knippen en kittens kunnen die botjes waarschijnlijk wel aan. Ook lekker bot om te malen zijn parelhoen-, duiven- en fazantenkarkassen. De Sligro verkoopt die, voor koks die er bouillon van trekken.
Verder is lamsvlees en geitenvlees heel geschikt, daarvoor kun je het beste naar een Islamitische slager. Niet echt goedkoop maar wel lekker voor de ukkies.
Nou, volgens mij kun je weer ff vooruit