Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Copin
Grrrrr, het internet biedt toch niet altijd oplossing, hoor...
of eerder gezegd teveel.
Aangezien ie geen jeuk heeft aan bek, zou het kunnen Demodex zijn.
En zijn poten, tjah, jeuk, maar geen wonden of zweren of puisten of gezwelletjes, dat is mss gewoon uit verveling.
grrrr
Door Nicky
Zoals je het beschrijft is het precies hetzelfde als bij mijn hond, de tenen zijn nu nog steeds wel gevoelig, maar lang niet zo erg meer als dat het was, die bek vind ik echt zielig, dat jeukt echt, daar zit ze mee langs dr pootjes, mijn handen en de bank te schuren (niet doorlopend hoor) Als jij weet wat het is, dan ben ik ook blij, en zodra ik het weet zal ik het je meteen vertellen, tot die tijd...Sterkte!

p.s ik heb het idee dat borageolie in mijn geval een hoop doet...misschien kan je dat proberen?
Door Copin
heb hem in ieder geval al megaderm gegeven en in z'n water zit vloeibare kefir...
zijn weerstand verhogen, en de huid helpen genezen.
We zullen zien
Door Copin
na studie van het ingediende korstje ;), heeft ie geen Demodex, waar we alleen maar gelukkig om kunnen zijn, waar collies en Ivermectine gaan niet samen...
het zouden een soort blaasjes/puistjes zijn, , de oorzaak kan nogal uiteenlopend zijn, dus...
heeft ie nu een hup-spuitje gekregen :), dit is een homeo-drainerende coctail, die hem gaat stimuleren alle vuiligheid af te stoten.
helpt dit op korte / middel termijn, dan stoppen we daarmee, is het niet echt beter, dan komen de testen eraan (voedsel - contact allergie), en daarvoor moet ie toch eerst die drainage kuur volgen :)
Door Lizzy
Nou, klinkt als een gedegen aanpak. Ik ben blij voor jullie dat het geen demodex is!
Door Copin
Pfff, ja, dat wel, maar we gaan ons uiterste best doen, dat er geen algemene atopie ontwikkelt, door er snel en (hopelijk) efficient iets aan te doen (maw zo snel mogelijk onderdrukken)
Door Nicky
Gelukkig! (dat was het hier ook al niet, en ook geen schimmels o.i.d) eliminatiedieet van eend gevolgd, wel iets verbetering, maar dat zou ook kunnen komen doordat ik het scherper in de gaten hield. De volgende stap is een allergietest op de huid. Dus ik ben heel benieuwd of daar iets uit komt...

Hoe oud is copin?
Door Nicky
Ja hier hetzelfde dus :) Jaia is anderhalf jaar oud...maak me soms zo'n zorgen! ze is steeds van het 1 in het ander gevallen vanaf ze geboren is...een echte pechvogel...Ze is nu net loops geweest, en er al stukken beter uitgekomen dan de vorige keer, toen was ze zo ziek! Nu weer aant verharen, dus een beetje een dunne vacht op dr kopje...maak ik me daar weer zorgen over  ::)
Door boutcha
[quote="Copin"]
Copin wordt eind April 2 jaar...
dus volop kans dat ie atopie ontwikkelt nu  :-[
[/quote]
Is dit een soort auto-immuimziekte?
Bij de onze is deze ziekte kaakspiermyiositis pas gestart op zen 1,5 jaar  >:(;
Heb gelezen dat het bij de meeste honden tussen het 1 ste en 2 de levensjaar meestal tot uiting komt.
Of door een TRIGGER te krijgen, denk dat dit zo bij de onze gebeurt is  :-[.

Jammer genoeg niks meer aan te doen :'(, maar met de prednisolone doet hij het heel goed.
Ik duim alvast voor jouw hondje, sterkte  ;).
Door Copin
lang leve de hup-spuitjes!!!!  :D  :D
Maandag heeft Copin dus deze drainage injectie gekregen bij de DA, en ikzelf moest hem nog op donderdag een 2e dosis geven (oraal)...
En, als bij toverslag zijn de puistjes om/rond zijn bek allemaal weg, er is zelfs al hernieuwde haargroei  ???
En... het knabbelen / kauwen op zijn poten is héél sterk verminderd...
blijkbaar had ie dus een onderhuids probleem, welke bij deze dus op een week tijd is afgestoten  :sport_box:
maar voor alle duidelijkheid, mss is het de combinatie van vloeibare kefir + megaderm & HUP, die alles opgelost heeft (hopelijk)  :mbounce:
en nu bidden dat er geen symptomen terugkomen!!!
Laatst gewijzigd door Copin op za 31 mar 2007, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boutcha
Ik zal er in het vervolg voor 2 bidden dan  ;D.

Veel sterkte en hopelijk komen de aanvallen nooit meer terug  :-[!
Wij zijn overgeschakeld naar pro plan zalm en rijst ( :-[ geen barf dus  ;)), en hij doet het heel goed. Hij krijgt ook extra vit met antioxidanten in .

Veel sterkte alvast en als je bid  ::), voor de onze ook bij aub  :-*?
Door Copin
ja, hoor, bidden voor alle hondjes die een of ander mankeren!!

Euhh, is een kaarsje opsteken ook al goed? anders zit ik fulltime in de kapel  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door