Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
Nu je het over een infarct hebt: kan het niet zo zijn dat er een bloedpropje richting zijn voorpoot is geschoten, waardoor er daar geen doorbloeding meer is?

Ik weet nog toen Arno's vader vorig jaar een herseninfarct heeft gehad, dat de artsen zeiden dat er vlak na zo'n infarct de kans bestaat dat er weer een bloedpropje vast komt te zitten, en dat dat in principe in alle lichaamsdelen kan gebeuren.
Door Ine
Sjonge, die Luigi doet me denken aan het gezegde: Krakende wagens lopen het langst!
Sterkte met brombeer Luigi en denk ook aan jullie zelf! :-* :-*
Door Sennaruby
Zou het geen ruggenmergontsteking kunnen zijn... Ik roep ook maar wat hoor, maar daar vind ik het wel een beetje op lijken. Heel veel sterkte met Luigi!!

Groetjes,

Fieke
Door Mevroi Kruim
Nou, Luigi is er nog! Ik was al bang toen ik dit topic inkeek dat hij er niet meer zou zijn.
Erna, ik snap helemaal dat je geen halsbrekende medische toeren meer gaat uithalen met de oude baas. Volkomen terecht. Met een hoogbejaard mens doe je dat ook niet, die laat je ook rustig en pijnvrij afglijden.

Heel veel sterkte met de ouwe baas dit weekend.
Door macgirlie
Kruimel schreef: - knip- Met een hoogbejaard mens doe je dat ook niet, die laat je ook rustig en pijnvrij afglijden.

Heel veel sterkte met de ouwe baas dit weekend.
Is dat zo? Volgens mij is dat het enige wat huisdieren voor hebben op mensen. Wij mogen dan beslissen dat het genoeg is geweest voor hem of haar is! Maar dit is geheel off-topic.

Ik heb gisteren die ontzettend lieve foto van Luigi naar mijn bureaublad gesleept en heb er heel veel naar gekeken. Op de een of andere manier werd ik er door gegrepen..... terwijl ik Luigi nog nooit ontmoet heb.  Het zijn die ogen.... zo vol vertrouwen en naar mijn gevoel nog niet helemaal klaar om te gaan.

Fijn dat jullie hem nog door het weekend willen slepen, maak er wat moois van en ik blijf hopen op een wondertje voor jullie lastige Luigi!
Door eefje
heel veel sterkte met Luigi,ik hoop maar dat het allemaal toch nog een beetje goed mag komen,en dat het iig zo pijnloos mogelijk is allemaal.

ik duim mee voor herstel.

groetjes eefje
Door Caroline A.
Heel veel sterkte komend weekend, en dat Luigi er wonderbaarlijk doorheen mag komen om nog een paar jaar bij jullie te blijven!!!!
Door tiny
:'(m Heel veel sterkte en wijsheid voor jullie dit weekend. Geef hem maar zoveel liefde als je kwijt kunt. Moeilijk, Moeilijk al dit leed. :'( :-* :-*Dikke kussen voor Luigi.
Door Erna
Toch maar even een updatje ook al is er niet veel nieuws te vertellen. Hij mankeert niets aan zijn blaffert en ook zijn eetlust is als vanouds. Hij kijkt helder uit zijn ogen en lijkt mentaal goed in orde.

Fysiek blijft het zeuren. Zijn voorpoot beweegt hij wel iets maar niet echt krachtig. Zijn linkervoorvoet blijft tot nu toe verlamd. Wle is hij zelf de trap af gegaan vanmiddag, natuurlijk wel met ondersteuning maar hij moest en zou zelf. Even is hij in de tuin geweest en heeft gepoept en geplast. Naar boven ging niet en is hij gedragen. Hij is levendiger dan gisteren. Zit regelmatig op de bank en is meer aanwezig.

Positief punt is dat hij af en toe probeert de voet te gebruiken.
Hoe langer ik hem nu zo meemaak hoe meer ik ervan overtuigd ben dat hij een hersenbloeding heeft gehad. Ik weet het vrijwel zeker. Ik herken het patroon van andere honden die een bloeding hebben gehad.  Zijn voorhand spoort niet meer met zijn achterhand. Voor maakt hij 2 stappen terwijl hij achter maar 1 stap maakt. En dat gaat dus niet goed. Hierdoor is hij instabiel en valt hij regelmatig.

Ik weet ook dat dit kan verbeteren maar dan moet de verbetering zich wel snel laten zien. Hoe langer het duurt, des te groter de kans dat hij het niet meer kan verbeteren. Ik ga vanavond beginnen met massages om de doorbloeding te stimuleren en misschien wat zenuwen te prikkelen.
Door macgirlie
Fijn om te horen dat ie weer een ietsiepietsie is opgeknapt. Maar ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.....Je zegt zelf al dat hij mentaal nog goed is... dat is ook heel belangrijk. Met een hersenbloeding achter de rug is het leven ook nog veel waard. Ik denk dat dat voor honden niet veel anders is als bij mensen. Jij hebt ervaring genoeg om te bepalen dat het niet meer gaat dus vertrouw op je intuïtie.
Door *Natasja*
Fijn dat het weer iets beter gaat. Ik vind het een goed teken dat hij zelf de trap af wilde, de wil is er in ieder geval nog bij hem. Hopelijk doet de massage hem goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door