Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mariska
Mijn lieve lab Max wordt volgende maand alweer 9 jaar...het lijkt nog maar zo kort geleden dat ik hem als pup in huis kreeg, wat vliegt de tijd. Alhoewel hij nog in een goede conditie verkeerd merk ik aan kleine dingen dat hij ouder gaat worden. Hij slaapt bijvoorbeeld meer in het algemeen en het duurt langer voordat hij hersteld is na een flinke inspanning. Allemaal logisch. Ik vraag mij af of jullie de ouder wordende hond wat extra's geven in de zin van vitamines, supplementen of iets dergelijks. Max eet KVV en ik voeg eerlijk gezegd op dit moment niets toe aan zijn voeding. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Door Erna
Zolang ze geen klachten hebben geef ik geen supplementen bij en eten ze hetzelfde als de andere honden krijgen. Ik heb een aantal oudjes (13, 13,5, bijna 14 en eentje van 11) die deze winter totaal zonder supplementen zijn doorgekomen. Bij stramheid geef ik soms wat glucosamine bij maar dat is de afgelopen tijd niet voorgekomen.
Door Ine
Nina is net 2 mnd 9, Joop bijna (volgende maand)
Oeps, Joop en Max zijn van dezelfde datum! :D :D :D
Maar goed, beiden krijgen geen supplementen en zijn prima gezond.
Zin vorig jaar voor het laatst geënt (daarvoor in 2003) en zullen ook niet meer geënt worden.
Wel ben ik sinds kort een beetje aan het Barfen, maar dat is pas 2/3 weken.
Door Femke
ook mijn jonge sok wordt alweer 9 volgende week  8) en ik moet zeggen dat ik niks extra's geef zolang hij geen klachten heeft
Door conleeuw
mijn outje Bess kreeg eigenlijk geen suplementen, behalve als het nodig was, bijvoorbeeld, zij had last van terugkerende blaasontsteking.... dan verzuurde ik haar urine met vit C. Ik heb een tijdje gluco geprobeerd in verband met haar slechte/oude looppas, maar dat heeft bij haar niets opgeleverd. Gewoon haar eten, en dat ging goed ;)
Door *Monique
Vienna word 4 april al 10 jaar :(. Mara fuctioneert nog erg goed. Ik fiets nog met haar en met lange wandelingen heeft ze ook geen problemen.
Ze staat onder behandeling van acupuncturiste, die haar chinese kruiden voorschrijft voor de lipoom die ze heeft en waaraan ze vorig jaar geopereerd is. En ze krijgt iedere dag een capsule chondroitine. Kay word 9 jaar in september, en krijgt ook chinese kruiden voor haar rug, en iedere dag groenlipmossel. En ik hoop dat het een paar oude taarten mogen worden, waar we nog lang plezier van hebben ;)
Door Mariska
[quote="Ine"]
Nina is net 2 mnd 9, Joop bijna (volgende maand)
Oeps, Joop en Max zijn van dezelfde datum! :D :D :D
Maar goed, beiden krijgen geen supplementen en zijn prima gezond.
Zin vorig jaar voor het laatst geënt (daarvoor in 2003) en zullen ook niet meer geënt worden.
Wel ben ik sinds kort een beetje aan het Barfen, maar dat is pas 2/3 weken.
[/quote]

Jaaaaaaa dat is waar ook onze mannen zijn van dezelfde datum!  :D :D

Maar als ik de reacties zo bekijk geeft eigenlijk niemand wat extra's zolang er geen klachten zijn. Nou dat is mooi dan doe ik dat voorlopig ook niet  :)
Door Mevroi Kruim
Tara wordt ook tien in april. Ze wordt een tikkie strammer, haar kruissnelheid ligt wat lager en haar bereik in draf is wat minder (ze kon 16 km/u draven, dat is nu 13). Verder is ze puik in orde, haar topsnelheid ligt nog hoog en ook haar uithoudingsvermogen is prima. Ik voer haar niks extra's, gewoon goeie afwisselende barf. Ik heb een tijdlang gluco geprobeerd, dat maakte niks uit dus daar ben ik weer mee gestopt.
Door Mystic Moonlight
Onze Murphy is nu net 10 jaar.
Ik moet hem normaal ongeveer 625 gram vlees doen maar geef nu 500 gemiddeld omdat hij de neiging had te dik te worden.
Hij wandelt ook al niet meer zo ver en ook niet veel meer, maar hij ziet er op dit moment toppie uit.
Ik BARF nu net ongeveer 6 weken en wil niet anders meer voor mijn manneke, ook omdat hij er helemaal van geniet ;)
Verder voeg ik alleen een beetje zeewier toe over het vlees iedere dag verder niets.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door