Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Ik moet nu echt even reageren >:(
16 maanden terug zijn wij van de ene op de andere dag met versvlees begonnen.
Hij was toen zo verschrikkelijk ziek(chronische dikke darm ontsteking)dat wij hem wilden laten inslapen.
Door het versvlees is hij voorgoed van zijn dikke darm ontsteking afgekomen na jarenlang medicijnen en tobben!
Zijn suikerziekte en hartproblemen zouden daar natuurlijk niet van overgaan,maar hij werd levenslustig en had er duidelijk weer zin in.
Zijn ernstige huidproblemen waren ook in zeer korte tijd voorgoed verdwenen.
Hij at met heel veel smaak zijn pan leeg.
Af en toe had hij een dipje,maar wat wil je met een hond die zoveel mankeerde?
De reactie van deze persoon vindt ik dan ook zooo vreselijk dommig en kortzichtig door de bocht!!
Ik hoop dan ook dat hij of zij dit leest!
Blijf lekker brokken voeren en hou verder je waffel als je de klok hoort luiden maar niet weet waar de klepel hangt ;)
Door het versvlees heeft Kobus gewoon de BESTE en MOOISTE periode van zijn leven gehad! :P
Door jeanne
Als ik brokken was blijven voeren, was Freule 4 jaar eerder al naar de hemel gegaan >:(
We stonden toen echt op het punt om haar uit het lijden te verlossen, zoveel jeuk had ze >:(

Maar ik wacht op contact met deze persoon hoor.........
durft ie natuurlijk niet.
EIKEL!
Door geer
Joh, Jeanne, trek het je niet aan!!! Mensen die zulke domme vragen verzinnen en zich bovendien niet bekend durven te maken, verdienen die reactie helemaal niet... Dat soort sneue figuren verdienen het alleen om meewarig toegelachen te worden...

Dus bij deze: :) :) :) :) :) :) :) :)
Door Lizzy
Ik twijfel of het werkelijk zo kwaadaardig bedoeld is, deze vraag.... Misschien had deze persoon, in al zijn onzekerheid, graag willen horen dat honden op verse/rauwe voeding minimaal 20 jaar zouden worden.

En misschien denkt deze persoon dat wij alles voor onze honden over hebben (gehad) en onze honden toch ook sterven. Met andere woorden: ook wij kunnen, met onze ideeen over verse/rauwe voeding geen enkele garantie geven tot het eeuwige leven (of tenminste een gezond en gelukkig leven tot het 20ste levensjaar). Liever zou deze persoon deze garantie wel hebben gekregen!

Maar deze persoon vergeet alleen 1 ding: het gaat niet alleen om de lengte van leven. Het gaat ook om de kwaliteit van leven. En ik weet zeker dat rauwe/verse voeding een bijdrage kan leveren aan een betere kwaliteit van leven. En ieder jaar dat de hond mogelijk op vers langer leeft dan op brokken (want ook daar geloof ik in) is mooi mee genomen.

Ik denk dat we ons hier niet te druk om moeten maken. Er zijn nou eenmaal mensen die graag garantie hebben in het leven. En die krijg je nou eenmaal niet.
Door Lizzy
(En als deze persoon bedoeld dat je net zo goed brokken kan geven (omdat onze honden op vers ook sterven): dan heeft hij of zij gewoon niet begrepen waar het om gaat en is hij/zij niet meer energie waard).
Door jeanne
geer schreef: Joh, Jeanne, trek het je niet aan!!! Mensen die zulke domme vragen verzinnen en zich bovendien niet bekend durven te maken, verdienen die reactie helemaal niet... Dat soort sneue figuren verdienen het alleen om meewarig toegelachen te worden...

Dus bij deze: :) :) :) :) :) :) :) :)
niet dat ik het me aantrek, maar zou diegene gewoon eens even het een en ander willen vertellen ;D
Door Eidos
Tja ik snap de reacties heel goed ( vooral van de mensen die kort geleden afscheid hebben moeten nemen van hun lieverds ) .. Ik zou zelf ook lichtelijk over de rooie gaan!!

Toch heeft Lizzy ook wel een beetje gelijk denk ik, en kan het inderdaad zijn dat diegene die deze onnozele vraag heeft gesteld wel op zoek zijn naar 100% zekerheid. Tja zolang diegene niet reageerd zullen we het niet te weten komen he .. :-\.

Ik weet wel dat de mensen die hier vers voeren alles voor hun dieren over hebben !! Kijk naar Tieneke die jaren alles heeft gedaan voor kobus, en naar wendy ( qyan ) die alle artsen en homeopathen geloof ik al afgelopen is .. En zo kan ik nog meer voorbeelden noemen ( Woofermobiel o.a ). Inderdaad versvoer is geen wondermiddel dat ervoor zorgt dat een dier ziek kan worden.. ( helaas ) Maar het zorgt wel dat het dier een heerlijk, gezond leven heeft, en met smaak kan eten zoals het bedoeld is.

Ik trek me dan ook maar niet teveel aan van deze opmerking... Deze persoon komt er vanzelf achter lijkt me...
Door qyan
idd, vers is geen wondermiddel en vers kan nooit voorkomen dat qyan nooit meer wat mankeert en dat zijn imuunsysteem weer naar behoren functioneert, maar.........dankzij vers geen chronische diaree meer, geen groeipijnen gehad, uiteindelijk toch beter gegroeid en een hond die met smaak eet.
nog lang niet alle problemen overwonnen en naar mijn idee nog steeds te vaak naar de DA (weliswaar voor hele andere dingen dan toen hij jonger was gelukkig), maar op brokken had het er vast heel anders uit gezien.
zolang qyan geen medicijnen krijgt (rymadil ed) gaat het al stukken beter en op brokken hadden veel problemen er volgens mij nog steeds geweest alleen dan nog erger.
dus nee, helemaal herstellen zal hij nooit meer, maar dat het al stukken verbeterd is met zijn situatie ben ik van overtuigd.
Door jeanne
wat ik gewoon niet snap, is waarom deze vraag niet gewoon hier op het forum werd gesteld?
Denk dat degene donders goed weet wat voor een antwoord hij/zij zou krijgen.
Daar zakt dus mijn broek vanaf, dat de persoon in kwestie zijn/haar vrraag niet gewoon hier heeft gesteld , dat vind ik laf, hij/zij leest toch geregeld mee volgens Paul???
Door ducktails
Ik zit ook veel op andere forums en geef ook wel eens een vers vlees of Barf advies.
Vaak word ik gelijk aangevallen door een horde brokken voerders.
Ze vinden me opdringerig en soms krijg ik een waarschuwing van de webmaster.
De mensen die me een beetje kennen weten dat ik toch wel voorzichtig ben met mijn woorden.

Ik heb er over nagedacht waarom mensen zich zo aangevallen voelen.
Ik ben tot conclusie gekomen dat ze elk advies over vers vlees, voelen als een aanval op het voeren van brokken.
Als ze toegeven dat vers vlees voeren beter is dan zorgen ze dus niet goed voor hun hond.
Ze zijn ook bezig om elk voorbeeld , dat vers vlees niet goed zou zijn , te gebruiken om hun eigen handelen te verantwoorden.
Deze vraag hoort daar, volgens mij, ook bij.
Ria
Door jeanne
Daar zit wat in.
Maar dan nog vind ik het laf, om die vraag niet gewoon op dit forum te stellen >:(
Hopelijk leest degene dit allemaal :P
Laatst gewijzigd door jeanne op di 30 mar 2004, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
Ik denk dat je de spijker precies op de kop slaat nu Ria ;).... De meeste mensen hebben het beste voor met hun dieren, en zien elk advies dat tegen hun zorg ingaat als een directe aanval op hun liefde en goede zorgen voor hun hond... Jammer genoeg!!! Als mensen wat meer zouden aannemen van anderen en meer open zouden staan voor andere ideeen dan zouden er heel snel heel wat meer gezonde honden rondlopen op deze aardbol.
Door jeanne
Paul, ik hoor niks meer van jouw kant van dit verhaal. De vraag werd toch persoonlijk aan jou gesteld? Hoe is het afgelopen?
Door Paul_Barte
Hoi Jeaane,

Eigenlijk heb ik precies gezegd wat ik ook al in mijn eerste bericht heb opgeschreven......daarna was het wel duidelijk...en dan vraag ik me altijd af (zoals in heel veel gevallen).....waarom snapt iemand het niet uit zichzelf?

Geloof trouwens dat de vraag niet echt 'slecht' was bedoelt hoor maar misschien zie ik het wel verkeerd.
Door Netty
Ik denk dat het een vorm van onwetendheid is, onbekend maakt onbemind, of zoiets.
Alles wat je geleerd hebt, wat goed is voor je hond, wordt hier met versvoer en Barf in een klap de grond in geboord.
Hoe vaak lees je niet dat je eerst vlees moet koken, en botten die je rauw geeft splinteren.
Omdat er voor brokken zo'n reclame trein achter zit en dat dierenartsen het promoten, is de onwetendheid omtrend anders voeren erg groot.
Je moet eerst in je gedachten omschakelen, even proberen en merken dat het niet gek is, samen met dit forum kom je dan tot de conclusie dat je jaren vergooid hebt met brokken, dus ik denk dat als mensen zo heftig reageren, het komt omdat het tegen alles ingaat van wat ze jarenlang goed denken te doen.
Het zal nog jaren duren voordat iedereen weet dat er nog een andere manier van voeren is, als de commerciele boys al niet ingesprongen zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door