Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door -Saskia-
Ivonne schreef: Vooruitgang is teveel gezegd... qua zwemmen doet hij het hartstikke goed en dat gaat iedere keer nog weer iets beter. Qua gewoon rondlopen en in beweging zijn stagneert het nu...... maar ik vind zijn kwaliteit van bewegen en er lol in hebben dusdanig vooruit gegaan dat ik de hydro nog even doorzet.

Die linker voorpoot is niet oke maar zoals Bas nu is vind ik het wel goed genoeg. De rest van zijn lijf kan het nu beter opvangen. Dus al met al tevreden en blij dat ik de hydro ben gaan doen.
Super toch!? Ik hoop met je mee, dat een operatie nooit nodig zal zijn!
Door Ivonne
maf he hoe dingen kunnen veranderen; ik begon met de hydro om Bas "operatie klaar" te krijgen terwijl nu een operatie iets is wat mogelijk niet meer aan de orde zal zijn... en indien wel door bijvoorbeeld nog een keer verstappen dan is hij in een dusdanige conditie dat het beter te doen is.

maar....... ik ga voor niet opereren en dat is winst!
Door Ivonne
Bas zwemt nog steeds 1x per week. In het bad zien we nog steeds vooruitgang (conditie en het zwemmen zelf) het gewone lopen stagneert nu echt.... hier is geen vooruitgang meer te zien.

En nu dus in dubio..... doorgaan of kuur afmaken en stoppen.
Door Lizzy
Als het lukt: ik zou de kuur afmaken. Ik heb zoiets: als er vooruitgang is, is er vooruitgang. Ook al lijk je daar buiten het bad niks van de merken.
Door Ivonne
Deze kuur maak ik sowieso af hoor; Bas mag nog een keer of drie, vier.

Maar dan..... nog een kuur? Geen kuur? Wel een kuur maar daarmee heel afbouwend bezig zijn?

Het blijft een simpel feit dat Bas zich goed voelt met de hydro maar het is ook een simpel feit dat het veel geld is voor een nieuwe kuur. Op zich ben ik wel weer bereid om het te betalen (vakantiegeld komt er aan) maar waar gaat dit dan ooit ophouden? Iedere 10-12 weken € 350 neerleggen is een "beetje" te gek.....
Door Lizzy
Ivonne schreef: Deze kuur maak ik sowieso af hoor; Bas mag nog een keer of drie, vier.

Maar dan..... nog een kuur? Geen kuur? Wel een kuur maar daarmee heel afbouwend bezig zijn?

Het blijft een simpel feit dat Bas zich goed voelt met de hydro maar het is ook een simpel feit dat het veel geld is voor een nieuwe kuur. Op zich ben ik wel weer bereid om het te betalen (vakantiegeld komt er aan) maar waar gaat dit dan ooit ophouden? Iedere 10-12 weken € 350 neerleggen is een "beetje" te gek.....
Oh zo. Tja.... Ik denk dat ik zou vragen of hij in een soort "onderhouds-mode" kan blijven komen. Dus niet in de frequentie waarin je nu komt maar bijv. (ik roep maar wat) eens per maand. En als dat niet kan: nu het mooier weer wordt, is het misschien een idee om zelf met hem te gaan zwemmen? Misschien stom gedacht hoor. Ik weet ook wel dat het meer is als alleen zwemmen, de hydrotherapie, maar zwemmen is sowieso erg goed natuurlijk.

Weet je, verder is het moeilijk bepalen voor mij. Ik kan toch niet in jouw portomonee kijken. Ik zou dat ook niet echt makkelijk op kunnen hoesten, €350 eens per 2,5 a 3 maanden. Mede daarom ben ik geen hydrotherapie met Brutus gaan doen....
Door Nitus
Heb eindelijk weer eens tijd om bij te lezen en was erg benieuwd hoe het met Bas ging. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat :). Kan me voorstellen dat je hier niet wekelijks mee door kunt gaan, maar net zoals Lizzy al zegt, gewoon zwemmen op een plaats waar Bas makkelijk het water in en uit kan, is dat geen idee? Desnoods in combinatie met 1x in de maand hydrotherapie...  :-\
Door Ivonne
heb het met Monique besproken en we gaan de laatste drie keer over naar 1x per twee weken om te zien hoe Bas zich daar op houd. Gaat dat goed dan is 1x per twee weken als kuur ook nog te doen (en die ook weer afbouwen). Het vakantiegeld komt er aan en ik heb geen plannen en mogelijk dat mijn ex nog bereid is om mee te betalen. Ik moet er nog even verder over denken maar op die manier is een kuur nog wel een keer op te brengen.

Bas ergens in de vrije natuur laten zwemmen word lastig want Bas vind het dan veeeeeel leuker om in het water te gaan liggen dan te gaan zwemmen. Dus dat word drie keer niks als je kijkt naar het bewegen. Is alleen leuk ter afkoeling en verandering van bezigheden.

Winst van de hydro is toch wel dat Bas niet geopereerd gaat worden en dat ik echt kan zien dat hij beter in zijn lijf zit; hij gebruikt zijn voorpoot goed en zijn conditie is beter.
Door pallas
ik heb dit toppic even goed door gespit, want na maandag ga ik ook voor Nox hydroth. regelen.
Ik hoop dat ze er net zo van opknapt als Bas. Voor ons is het doel dat ze weer helemaal hersteld van haar (sport)blessure en weer volop bezig kan gaan.
Het was wel even zoeken maar we hebben een goed adres in het Noorden kunnen vinden. Ze gaat naar ABC dier in Marum, dat is voor ons ong. een uurtje rijden.
Mocht het met Nox lekker gaan dan overweeg ik om het voor Didot preventief te gaan doen (als onderdeel van zijn training)

website:www.abcdier.nl
Door Ivonne
pallas schreef: ik heb dit toppic even goed door gespit, want na maandag ga ik ook voor Nox hydroth. regelen.
Ik hoop dat ze er net zo van opknapt als Bas. Voor ons is het doel dat ze weer helemaal hersteld van haar (sport)blessure en weer volop bezig kan gaan.
Het was wel even zoeken maar we hebben een goed adres in het Noorden kunnen vinden. Ze gaat naar ABC dier in Marum, dat is voor ons ong. een uurtje rijden.
Mocht het met Nox lekker gaan dan overweeg ik om het voor Didot preventief te gaan doen (als onderdeel van zijn training)

website:www.abcdier.nl
ik vind hydrotherapie echt een topper, het is alleen jammer dat zo'n prijskaartje aan moet hangen (wel een begrijpelijk prijskaartje). Bij Momodogs is het zo dat Monique continue bij de hond is, dus ook in het water. Zij stimuleert het zwemmen en begeleid het maken van de bewegingen. Bas zwom "wijdpoots" met de voorpoten en dat doet hij nu niet meer. Zij is heel intensief met de hond bezig. Zou Bas in zijn uppie hebben moeten zwemmen zonder dat de therapeut in het water erbij zou zijn dan had ik was ik er niet aan begonnen.

Het is jammer dat je niet dichterbij woont anders zou ik je hebben aangeraden om de therapie bij Monique te starten en daarna door te gaan bij het centrum wat je nu gevonden hebt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door