Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
Lara lustte eerst geen rauwe lever.
Na wot gedroogde levertjes (als tussendoortje) gegeven te hebben en wat gebakken lever (als onderdeel van de maaltijd), kiepte ik de rauwe stukkies er tussendoor.
Nou eet ze alles zonder probleem.

Ik ben indertijd gewoon op barf over gegaan. En ik weet zeker dat Roefus Carnibest in eerste instantie veel en veel lekkerder vond.
Toch heb ik maar volgehouden.
En nu eet hij feitelijk alles (op rauwe vis na).
Het gekke is zelfs dat als ik NU met 'gemalen vlees' aankom (ik kan goed aan gemalen schapenvlees komen, bijvoorbeeld), of heel af en toe nog eens met een bakkie kvv, dat hij dat dan duidelijk minder vindt.
Hij heeft veel liever wat grotere stukken  ;)
Dat was vroeger duidelijk anders.
Dus blijkbaar kan 'smaak' ook veranderen.
Door *Natasja*
Ze wilde het net weer niet eten, en nu heb ik er een schijfje Rodi pens doorheen gedaan.  :-[ :-[ :-[ (ik weet het...) Met als gevolg: bak bijna helemaal leeggegeten.
Door spyros legacy
Ik ben dan mss wel weer wat te streng aangaande zulke problemen, maar als ze het voorheen wel at en nu niet meer???  Mss weet ze gewoon dat ze er toch weer bibi erdoorheen krijgt en wacht ze gewoon totdat jij het niet meer kunt aanzien dat zielige zij niet "wil" eten.
De bibi gaat wel?  Ik zou ervoor proberen te zorgen om de bibi af te bouwen, en mss te zorgen dat ze honger heeft, en haar "willetje" wel even moet aan de kant zetten om het voer te eten wat jij haar geeft.

Als ze het voorheen niet lustte, nou ja, niet elke hond eet alles met smaak.  Maar vroeger wel en nu plots niet meer, aanzie ik een beetje als protest langs haar kant.

maar nogmaals, dat is mijn mening.  Iedereen heeft andere ideeën.
Door me and my boys
je vroeg hoe lang honden het volhouden om niet te eten --- nou erg lang hoor.
Nu gaat het bij mijn hond niet of hij iets wel of niet lust, maar hier gaat het om de loopse teven.
Ik heb dus een reu en geloof me die heeft het gepresteerd om 4 weken bijn niets te eten!!
ellen
Door Erna
Hier waren ze allemaal zwaar tegen kippenlever en vraten ze het echt niet. Nu geven we runderlever en weten ze niet hoe snel ze het naar binnen moeten werken. Soms is het dus gewoon aftasten wat ze wel en niet willen eten.

Ik ga morgen kip halen, wil je dat ik een kilo kippenlevertjes voor je meeneem?
Door *Natasja*
Erna schreef: Hier waren ze allemaal zwaar tegen kippenlever en vraten ze het echt niet. Nu geven we runderlever en weten ze niet hoe snel ze het naar binnen moeten werken. Soms is het dus gewoon aftasten wat ze wel en niet willen eten.

Ik ga morgen kip halen, wil je dat ik een kilo kippenlevertjes voor je meeneem?
Oh, dat is erg lief van je! Ik betwijfel wel of ze ze eet: bij de kippen die mijn schoonvader altijd brengt, zitten ook de organen (levertjes en niertjes), maar die tuft ze altijd weer net zo hard uit. Maar you never know: dit zijn weer andere kippen natuurlijk. We proberen gewoon alles. En als ze ze niet eet, is Beau er weer goed mee.  ;) Da's dan wel weer makkelijk, dat je naast een moeilijke eter, een wandelende kliko in huis hebt. ;D
Door tt-tjes
qua orgaanvlees, die van mij moesten het eerst helemaal niet. Nu sinds een paar dagen vliegen ze op hun bak af als er maar orgaanvlees bij zit.
Maffe beesten.
Door Hanny
Hier liggen hele kleine porties Smuldier kompleet, of anders pens in de vriezer. 7 à 8 porties uit 400 gram en Dat gaat door het hertenvlees, of de aan stukken geknipte eendennek. Karmijn eet het dan met smaak op.
De meeste dingen eet ze wel en dan doen we de "lust ik niet" dingen maar zo.
Als ze wel kalkoennek lust, gaan we binnenkort proberen, voer ik haar geen eendennek meer. Dan eet ze dat maar.
Orgaan wordt wel gegeten. Lamslever niet, maar andere lever wel.
Ik heb geen zin in een hond, die en aantal dagen niet eet en dan met piepende ingewanden door het huis loopt.

Veel succes, 

Hanny
Door *Natasja*
Hanny schreef: Hier liggen hele kleine porties Smuldier kompleet, of anders pens in de vriezer. 7 à 8 porties uit 400 gram en Dat gaat door het hertenvlees, of de aan stukken geknipte eendennek. Karmijn eet het dan met smaak op.
De meeste dingen eet ze wel en dan doen we de "lust ik niet" dingen maar zo.
Als ze wel kalkoennek lust, gaan we binnenkort proberen, voer ik haar geen eendennek meer. Dan eet ze dat maar.
Orgaan wordt wel gegeten. Lamslever niet, maar andere lever wel.
Ik heb geen zin in een hond, die en aantal dagen niet eet en dan met piepende ingewanden door het huis loopt.

Veel succes, 

Hanny
Ik denk dat ik het ook maar zo blijf doen. Die schijven Rodi pens zijn er ideaal voor (en stinken genoeg om de geur van het andere vlees voor Benthe te maskeren  ;)). Ik zie het maar als het schepje appelmoes dat ik vroeger over de spruitjes of de rode bietjes kreeg. :D
Door Lizzy
Weet je wat je ook zou kunnen proberen Natas: om haar, in plaats van Bibi een versvleesvoer te geven waar louter orgaanvlees in zit. Rodi pens & hart bijvoorbeeld. Dit bevat pens, hart, nier en lever en verder niks anders. Geen spiervlees, geen vleesbot, niks. Geef je haar 15% van het totaal aan orgaanvlees, komt dat op 1 kilogram Rodi per week. Da's dus 1 maaltijd Rodi per week, kun je voor de rest lekker barfen!
Door *Natasja*
Lizzy schreef: Weet je wat je ook zou kunnen proberen Natas: om haar, in plaats van Bibi een versvleesvoer te geven waar louter orgaanvlees in zit. Rodi pens & hart bijvoorbeeld. Dit bevat pens, hart, nier en lever en verder niks anders. Geen spiervlees, geen vleesbot, niks. Geef je haar 15% van het totaal aan orgaanvlees, komt dat op 1 kilogram Rodi per week. Da's dus 1 maaltijd Rodi per week, kun je voor de rest lekker barfen!
Ok, dat is ook wel een goeie. Maar ik kan die kilo dan toch beter verdelen over 2 dagen, of niet? Ze krijgen hier per dag 1 kilo, verdeeld over 2 maaltijden. Of is 1 hele maaltijd orgaanvlees te veel van het goede, en kan ik er beter bot bijgeven?
Door Lizzy
*Natasja* schreef: Ok, dat is ook wel een goeie. Maar ik kan die kilo dan toch beter verdelen over 2 dagen, of niet? Ze krijgen hier per dag 1 kilo, verdeeld over 2 maaltijden. Of is 1 hele maaltijd orgaanvlees te veel van het goede, en kan ik er beter bot bijgeven?
Nou, dit is een voer dat mensen dag in dag uit, jaar in jaar uit aan hun hond voeren en het is dus compleet. Er zit ook calcium en een premix in. Ik denk dus dat je prima 1 dag per week zo'n maaltijd kan geven en er niks bij hoeft te geven.
Door *Natasja*
Lizzy schreef: Weet je wat je ook zou kunnen proberen Natas: om haar, in plaats van Bibi een versvleesvoer te geven waar louter orgaanvlees in zit. Rodi pens & hart bijvoorbeeld. Dit bevat pens, hart, nier en lever en verder niks anders. Geen spiervlees, geen vleesbot, niks. Geef je haar 15% van het totaal aan orgaanvlees, komt dat op 1 kilogram Rodi per week. Da's dus 1 maaltijd Rodi per week, kun je voor de rest lekker barfen!
Ik kom nog even hierop terug Lizzy. Zojuist heeft Benthe haar portie runderhart op, gemengd met Rodi pensschijven (300 gr. hart - 200 gr Rodi). Wat is nu beter: om het orgaanvlees te mengen met de pensschijven, of een complete maaltijd Rodi pens&hart geven. Mijn gevoel zegt het eerste, zodat ze toch min of meer went aan de smaak van het orgaanvlees (zij het dan met een bijsmaakje  ;)).
Door Lizzy
*Natasja* schreef: Ik kom nog even hierop terug Lizzy. Zojuist heeft Benthe haar portie runderhart op, gemengd met Rodi pensschijven (300 gr. hart - 200 gr Rodi). Wat is nu beter: om het orgaanvlees te mengen met de pensschijven, of een complete maaltijd Rodi pens&hart geven. Mijn gevoel zegt het eerste, zodat ze toch min of meer went aan de smaak van het orgaanvlees (zij het dan met een bijsmaakje  ;)).
Jij hoopt dat ze het ooit zonder morren gaat eten? Hahaha ;D!

Het nadeel van Rodi hart en Rodi pens is dat er alleen hart in zit. In de complete versie Pens & Hart zit ook nier en lever.
Door *Natasja*
Lizzy schreef: Jij hoopt dat ze het ooit zonder morren gaat eten? Hahaha ;D!

Het nadeel van Rodi hart en Rodi pens is dat er alleen hart in zit. In de complete versie Pens & Hart zit ook nier en lever.
Jij denkt van niet?  :( :-\ ;)

Maar als ik het orgaanvlees afwissel (hart, lever, nieren) en dat meng met de Rodi pens, dan krijgt ze toch ook alles binnen? En dan bijv. 250 gram grof gesneden hart (of lever, of nieren) met 1 schijf (100 gram) gemalen pens?

Voor mijn gevoel is het dan dichter bij volledig BARF dan wanneer ik alle orgaan-maaltijden gemalen geef. Snappie wat ik bedoel?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door