Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door irmaa
ik heb geeneens alle berichten gelezen.. het is een overvloed van goede bedoelingen...
Wat deze hond nu nodig heeft direct  eigenlijk vandaag nog is een anti jeuk middel...(predinson) nu...  en zo spoedig mogelijk een afspraak bij Tanneke om een traject uit te zetten. Voor de rest... laat maar. eerst nu die hond van die jeuk af... We weten helemaal niet waar deze hond zo op reageert ( dit is niet zomaar een jeuk geval)
Laten we wel wezen, natuurlijk is vers enz het beste om te geven, maar dit is een zo´n vreselijk acuut probleem, daar is deze hond niet mee geholpen, elke dag dat deze hond jeuk heeft is er eentje te veel.
Als het mijn hond was.. gelijk prednison erin.
Irma
Door Boefke
*irma schreef: ik heb geeneens alle berichten gelezen.. het is een overvloed van goede bedoelingen...
Wat deze hond nu nodig heeft direct  eigenlijk vandaag nog is een anti jeuk middel...(predinson) nu...  en zo spoedig mogelijk een afspraak bij Tanneke om een traject uit te zetten. Voor de rest... laat maar. eerst nu die hond van die jeuk af... We weten helemaal niet waar deze hond zo op reageert ( dit is niet zomaar een jeuk geval)
Laten we wel wezen, natuurlijk is vers enz het beste om te geven, maar dit is een zo´n vreselijk acuut probleem, daar is deze hond niet mee geholpen, elke dag dat deze hond jeuk heeft is er eentje te veel.
Als het mijn hond was.. gelijk prednison erin.
Irma
En dus heb je ook niet gelezen dat dit allemaal al veelvuldig is aangeraden door allerlei mensen, net zo goed bedoeld als door jou ;)
Door tieneke
Boefke schreef: En dus heb je ook niet gelezen dat dit allemaal al veelvuldig is aangeraden door allerlei mensen, net zo goed bedoeld als door jou ;)
En het acute probleem bestaat pas een jaartje of 5  ::)
Door irmaa
tieneke schreef: En het acute probleem bestaat pas een jaartje of 5  ::)
Tuurlijk, maar ik vind het een acuut probleem... voor de hond.
Door tieneke
Vreemd inderdaad  :-\ ze was 16 februari voor het laatst op Bp.
Is toch wel zo netjes om even te vertellen hoe het nu is ?
Als er al aktie is ondernomen natuurlijk.
Door Anneke V
Hallo!!
Jouw hondje moet verschrikkellijk afzien, je zou voor minder agressief worden van de constante jeuk!!!!

Allereerst zou ik zoals ze hier al aanraadde, naar een goede/speciale dierenarts gaan (zoals Tanneke)
En dan zou ik vers voer beginnen te geven... je kan beginnen met voeding zoals Carnibest & ondertussen uitpluizen wat vers voer juist is (op deze site)!
Het komt er eigenlijk op neer dat je zelf een gezonde maaltijd gaat samenstellen voor je hond zonder kleur-& smaakstoffen, zonder bewaarmiddelen, zonder granen ...
Je geeft je hond dan een mix van rauw vlees, rauw orgaanvlees & groentjes.  Dit vlees vind je in een grote supermarkt ( als er eens een promotie is), in een slachthuis of bij een beenhouwer.
Hiervoor moet je even rondkijken en uitzoeken waar je dit het goedkoopst kan kopen, tenzij er mensen op dit forum zijn die bij jou in de buurt wonen... dan heb je onmiddellijk adresjes!
Je kan ook in de bibliotheek gaan snuffelen naar meer uitleg omtrent dit alles, maar allereerst zou ik dan toch naar een andere dierenarts gaan.

Heel veel succes & hopelijk gaat het snel beter met je hond!!!!!! :-*
Door Anneke V
Tinker schreef: Ja idd en toen?Ik hoop zo dat ze wel wat met alle tips zal doen en het niet nog 5 jaar voort laten duren. :'(
Heeft deze hond al 5 jaar zo'n jeuk???  :'( :'( :'(
Hopelijk heeft ze dan iets aan deze site & wordt ie nu snel beter :-\
Door Anneke V
tieneke schreef: Op naar de volgende 5 jaar afzien voor de hond? :-\
Vraagje...ik lees hier nu al een jaar op de site over "hollistische dierenartsen" ofzo.. maar wat houdt dit juist in??? Wat wil deze term concreet zeggen?? Ik heb er nog nooit over gehoord... :-[
Door Sonja
tieneke schreef: Vreemd inderdaad  :-\ ze was 16 februari voor het laatst op Bp.
Is toch wel zo netjes om even te vertellen hoe het nu is ?
Als er al aktie is ondernomen natuurlijk.
Wat ik via postings op een ander forum heb begrepen zit Lilian vol goede bedoelingen maar woont ze nog thuis, zit nog op school en is dus aangewezen op de medewerking van haar ouders en daar schijnt het één en ander aan te schorten.  :(
Heel triest dus voor de hond en ook voor Lilian die heel graag actie wil ondernemen.
Door Sonja
Anneke V schreef: Vraagje...ik lees hier nu al een jaar op de site over "hollistische dierenartsen" ofzo.. maar wat houdt dit juist in??? Wat wil deze term concreet zeggen?? Ik heb er nog nooit over gehoord... :-[
Kort gezegd kijkt een Holistisch da niet alleen naar de kwaal waarmee je op consult komt, maar naar het gehele dier. Dus ook naar het gedrag, eventuele andere klachten, leefomstandigheden, voeding etc.etc.
Door tieneke
Sonja schreef: Wat ik via postings op een ander forum heb begrepen zit Lilian vol goede bedoelingen maar woont ze nog thuis, zit nog op school en is dus aangewezen op de medewerking van haar ouders en daar schijnt het één en ander aan te schorten.  :(
Heel triest dus voor de hond en ook voor Lilian die heel graag actie wil ondernemen.
Dat schiet dus niet echt op...  :-X
Door tieneke
Tinker schreef: Mensen die hun hond zo erbij laten lopen zonder zich in te zetten voor het herstel van zo'n hond zouden strafbaar moeten zijn in mijn ogen.Ik weet natuurlijk niet of dit geldt voor de ouders van dit meisje maar iedereen heeft de gruwelijke foto's mogen aanschouwen en je kunt je denk ik wel voorstellen hoe dat dier zich moet voelen,vreselijk gewoon. :'( :'( :'(
Helemaal mee eens  ;)
Waarschijnlijk zijn ze aan de vreselijk treurige aanblik gewend geraakt de laatste jaren  :-X
Door MarijeJoanne
Alle goede bedoelingen ten spijt, topicstarter en ouders doen weinig tot niets.
Geen medicijnen, geen ander voer (dus nog steeds gewoon die brokken), geen da-bezoek, gewoon niets, alleen aankijken hoe de hond er aan toe is.
Oh, en nog af en toe een topic openen.
Reacties genoeg, actie niet.

Hoe vaker ik die foto zie, hoe bozer ik wordt.
Een spuitje zou in mijn ogen nog wenselijker zijn dan deze hond zo laten lijden.
Door roefus
MarijeJoanne schreef: Alle goede bedoelingen ten spijt, topicstarter en ouders doen weinig tot niets.
Geen medicijnen, geen ander voer (dus nog steeds gewoon die brokken), geen da-bezoek, gewoon niets, alleen aankijken hoe de hond er aan toe is.
Oh, en nog af en toe een topic openen.
Reacties genoeg, actie niet.

Hoe vaker ik die foto zie, hoe bozer ik wordt.
Een spuitje zou in mijn ogen nog wenselijker zijn dan deze hond zo laten lijden.
Ik weet er verder niets van.
Maar veel topics starten...en verder 'niets doen'..lijkt me onmacht.
Misschien zit dit meisje met haar ouders in de strijd?
Zij wil wel...maar 'ouders' houden het tegen?

Voor het hondje is dit desastreus, doodgewoon hartstikke zielig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door