Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jumlai
#712429
Laika barft nu elke dag, geen kvv meer, kvv had ik maar 1x per week.
Maar ik heb  vraag over haar ontlasting
Haar ontlasting is tijdens 1x poepen zal ik maar zeggen waterdun en teglijkertijd zitten er stevige drollen bij, daarna poept ze later ook nog iets in de vorm van een wat minder stevig drolletje.
Ze is niet ziek, geeft een vrolijke indruk, geeft niet over.
Ik vind het vreemd die ontlasting.
Ik heb de barfrekenhulp gebruikt en geef haar
vleesbotten 50% (kipkarbonade, geiten en schapen rib)
groente  10-15 %
orgaanvlees 10%(dit laat ik nu achterwege omdat het laxerend is geef nu meer vlees bot)
spiervlees, 10-15%
en tafelrestjes
een keer per week een vis maaltijd bv  zalkop/staart, sardine of makreel.
Kan iemand mij een tip geven?
Door Lizzy
#712452
Het lijkt mij dat ze nog niet helemaal 100% gewend is aan de rauwe/verse voeding. Het kan ook zijn dat er bepaalde combinaties de oorzaak zijn van de dunne ontlasting.

Is de ontlasting iedere dag dun?

Ik denk zelf dat je het orgaanvlees niet weg moet laten uit het menu. Blijf het gewoon geven en geef het bijvoorbeeld in combinatie met wat vleesbot. Verdeel het orgaanvlees anders ook gerust over meerdere dagen. Dan krijgt Laika niet ineens zoveel binnen.

Verder zien je percentages er prima uit. Maar het kan toch zijn dat Laika nog moeite heeft met het verteren van e.e.a.

Wat ik zou doen: ik zou de geiten en schapenribben even van het menu afstrepen en haar 1 week lang alleen kipkarbonades geven. Liefst ook nog zoiets als eendennek, als je daar aan kunt komen. Eendennek is ook lekker zacht en zorgt voor wat afwisseling.

Verder moet je even goed naar je groentemix kijken. Zitten daar misschien veel laxerende groentes in? Of groentes die mogelijk een verkeerde reactie oproepen?

Sardientjes en makreel laxeren ook. Dat is op zich niet erg, maar dan weet je dus dat je na een vismaaltijd dunne ontlasting kunt verwachten. Je kunt ook even stoppen met hele vismaaltijden geven en bijvoorbeeld 2 keer per week 1 sardien geven, gecombineerd met wat anders. Om te kijken hoe dat gaat.

En verder raad ik je aan probiotica te gaan geven!
Door jumlai
#712464
Is de ontlasting iedere dag dun?
Het is de laatste week afwsselend, meestal iets du en danweer dik.


Dank voor het advies, maar toch nog een vraag,
En verder raad ik je aan probiotica te gaan geven!
In de vorm van yogert?
of poeder en waar kan ik die poeder kopen?
Door Elise
#712971
jumlai schreef: In de vorm van yogert?
of poeder en waar kan ik die poeder kopen?
Ik koop probiotica capsules bij De Tuinen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door