De voordelen van rauwe voeding (en de lol) wegen bij ons het zwaarst maar de katten zijn wel verschrikkelijke, vol energie zittende monsters.
Ze vliegen over je heen, nemen sprongen zoooooo groot door de halve kamer heen. Je schrikt je af en toe lam.
Je kan niets op tafel, aanrecht enz laten liggen of het wordt opgegeten. Zelfs als ik sta te koken en ik draai me om dan wordt er al gejat

Lades worden opengemaakt, inhoud wordt op gekauwd, schoenveters of andere touwtjes worden doorgebeten, plastic tassen worden opgegeten, zelfs de omgeslagen rand vuilniszak om de vuilnisbak gaat eraan.
Als je naar de keuken loopt dan blèren ze al om eten.
Nu niet denken dat ze niet genoeg te eten krijgen want dat krijgen ze wel. Meer voeren maakt ze dikker.
We zijn al een tijdje aan het experimenteren wat dit gedrag kan indimmen.
voeren op verschillende plekken
op verschillende tijden voeren
voer verstoppen
bulk voeren
langere tijd (24uur) tussen de voerbeurten
geen kvv maar alleen barf
grote stukken vleesbotten zodat ze er een tijd mee bezig zijn
Het geeft geen verbetering. Af en toe zeggen we in een grap; We gaan jullie brokken geven, heb je lekker pijn in je buik en blijf je rustig

Dat onze katten niet de enige monsters zijn weten we ondertussen

Een aantal klanten die van brok overgegaan zijn naar rauwe voeding hebben ons kenbaar gemaakt dat hun kat(ten) zo veranderd zijn. Ze springen op de aanrecht, zijn zeer voergericht enz enz.
Natuurlijk leggen wij uit dat ze nu gezonde vol energie katten, met katteninstinkt hebben gekregen. Dat het dus bewijst dat met die brok de kat niet lekker in zijn vel zat.
Helaas zijn er ook eigenaars die door dit gedrag weer stoppen met rauw te voeren.
Wat is jullie ervaring?
Is dit een "prijs" die je betaald voor rauwvoeren bij katten? Of hebben jullie daar een oplossing voor gevonden?