Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
Dit vond ik in het Engels:
precaudle gland, bij honden

There is a scent mark on the tail (also called the precaudle gland) which is located about 1/3rd of the way down the length of the tail.

You may notice a change of color in a liver dog. Other times the texture of the fur will be different. Sometimes it is characterized by an oily or scaly matting of the hair over the tail gland   which may or may not be accompanied by hair loss.

Bij katten heet het een  Stud Tail, en kan de vette afscheiding zo overvloedig zijn dat ze gewassen moeten worden
Door *Monique
ik werd er net op een ander forum op attent gemaakt (en dit is zelf ook wel eens door me heen geschoten :-\), dat ze het heeft vanaf we rauw voeren. Dus vanaf vorig jaar augustus. Daarvoor heeft ze nooit ergens last van gehad.
Zouden hier overeenkomsten in kunnen zitten??
Door Lizzy
Ja, niets is onmogelijk natuurlijk.... Voer je haar vette vis/visolie? En borage-olie.
Door *Monique
Lizzy schreef: Ja, niets is onmogelijk natuurlijk.... Voer je haar vette vis/visolie? En borage-olie.
Ze krijgen 1 keer in de week vis (zalmkop, haring, makreel). Verder krijgt ze 2 keer in de week een capsule voor de gewrichten. Zou dit dan minder of meer moeten? Waar denk jij dan aan?
En borage olie?????? nooit van gehoord :-[
Door *Monique
vanmiddag met de honden bij de (vetarinair) acapunctuur geweest. Heb haar ook het "probleem" van Kay voorgelegd. Zij vond het ook heel vreemd. En ook nog nooit meegemaakt of gezien. De vioolklier leek haar onwaarschijnlijk, omdat je dit vaak alleen maar bij ongecastreerde reuen ziet die ook nog eens sexueel opgewonden zijn, en dan is die klier ook nog eens opgezet. En de vioolklier  werkt net als de anaalklier als geurmerk. Ook vond ze het vreemd dat haar (bijna) hele achterkant dan zo vettig was.
Zij dacht eerder aan de hormonale cyclus (ik heb dit zelf ook al eens door mijn hoofd laten spelen). Kay is gecasteerd, dus alleen eierstokken weg.
Ik heb eens nagerekend en ze had het vorig jaar juli/augustus, en nu in februari. En dat was wel haar cyclus ???
Maar waar dan die afscheiding vandaan komt?????? Joost mag het weten. Het enigste wat ik zou kunnen doen, is als het deze zomer weer gebeurt, haar bloed laten afnemen en het progesteron laten meten.
Dus dat gaan we dan maar doen :-\
Blijft een vreemd verhaal :-[
Laatst gewijzigd door *Monique op vr 09 feb 2007, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ja, het blijft met recht vreemd. Over borage olie trouwens (dat werkt ook in op de hormonen dus je zou het eens kunnen proberen te geven)":

Toepassing:

• Voedt en beschermt de huid
• Helpt bij huidveroudering en -verslapping
• Bloedzuiverend
• Vrouwelijk welbevinden
• Prikkelbaar voor de menstruatie en in de
  overgang

Botanische naam
Borago officinalis

Productomschrijving
Borage is een plantje, dat zich vanuit de Europese tuinen een plaatsje binnen onze wilde flora heeft weten te bemachtigen. Over de oorsprong van dit kruid tast men echter nog steeds in het duister. Datzelfde geldt voor de herkomst van de naam. Historici vermoeden, dat het behaarde plantje, dat in de zomer fraaie blauwe bloemen heeft, in de middeleeuwen vanuit Afrika op ons continent is terechtgekomen. Borage werdondermeer op bevel van Lodewijk XIV massaal aangeplant in de tuinen van Versailles. Als voedsel kunnen de verse bladeren van de plant worden gebruikt in rauwkost of soepen. Ook wordt de plant wel toegepast in stoombaden. Borage heeft namelijk een voedend en beschermend effect op de huid.

Bron: http://www.vitotaal.nl
Door Netty
hier heb ik de klacht van Tof.....hemel wat ben ik blij dat er nog iemand met zoiets is, ik werd al radeloos, en dacht dat ik weer een vreemd iets had :-\
op het ogenblik is het weer feest en ligt ze de hele tijd naar haar achterwerk te kijken en te likken, en ik heb er al uren studie naar gedaan ::), is het wind? komt er iets uit haar poepertje, is het een urine infectie, maar ik heb niks kunnen ontdekken, het ruikt niet meer is idd vettig.
ik vind het zo zielig voor het beest, ze is er erg onrustig door, maar als ik zo lees. zou het ook kunnen komen door vettig eten? en eventueel door borage olie? Tof krijgt geen Borage olie
Tof krijgt vers, ik dacht dat het de kip was.........dus geen kip meer, maar het probleem bleef, nu krijgt ze lam en rund, maar nog steeds ligt ze te kijken
naar haar achterste en ligt ze te likken.
wat heb je eraan gedaan, is het al weg, wat kan je eraan doen?
Tof is gestreriliseerd, dus hormonen kunnen het niet zijn.
Door *Monique
Netty schreef: hier heb ik de klacht van Tof.....hemel wat ben ik blij dat er nog iemand met zoiets is, ik werd al radeloos, en dacht dat ik weer een vreemd iets had :-\
op het ogenblik is het weer feest en ligt ze de hele tijd naar haar achterwerk te kijken en te likken, en ik heb er al uren studie naar gedaan ::), is het wind? komt er iets uit haar poepertje, is het een urine infectie, maar ik heb niks kunnen ontdekken, het ruikt niet meer is idd vettig.
ik vind het zo zielig voor het beest, ze is er erg onrustig door, maar als ik zo lees. zou het ook kunnen komen door vettig eten? en eventueel door borage olie? Tof krijgt geen Borage olie
Tof krijgt vers, ik dacht dat het de kip was.........dus geen kip meer, maar het probleem bleef, nu krijgt ze lam en rund, maar nog steeds ligt ze te kijken
naar haar achterste en ligt ze te likken.
wat heb je eraan gedaan, is het al weg, wat kan je eraan doen?
Tof is gestreriliseerd, dus hormonen kunnen het niet zijn.
Nou dat is ook toevallig. Voelt het vet en olieachtig aan? Dat was bij Kay wel, en ze was ook onrustig! Ik ga in ieder geval die tip van Lizzy (Borage olie) uitproberen.
Bij Kay kwam er wel een geur van af (rauw vlees). Ik heb haar achterste gewassen en toen was het weg.
Ze heeft er nu dus zo'n 4 keer last van gehad.
Is bij Tof ook de baarmoeder verwijderd?
Door Netty
trimsalon schreef: Nou dat is ook toevallig. Voelt het vet en olieachtig aan? Dat was bij Kay wel, en ze was ook onrustig! Ik ga in ieder geval die tip van Lizzy (Borage olie) uitproberen.
Bij Kay kwam er wel een geur van af (rauw vlees). Ik heb haar achterste gewassen en toen was het weg.
Ze heeft er nu dus zo'n 4 keer last van gehad.
Is bij Tof ook de baarmoeder verwijderd?
ja de baarmoeder is weg gehaald ivm een ontsteking.
ik kan niks "extra" ruiken aan Tof, wel is het vettig, ik kan niet zeggen dat het olie achtig aanvoelt, maar een beetje glibberig, en koud, ze heeft een hele kouwe kont daardoor.
zoals vandaag heeft ze er weer geen last van, maar de vorige 2 dagen had ze het wel en was erg onrustig, bleef als een schaduw achter me lopen en naast me plakken, ik vind het erg vreemd...........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door