Pfuuuh... Ik ben net terug van de dierenarts. Axel moest geent en na het voorval met mijn poes (nierfalen en inenting) heb ik BP uitgespit 8)
Hier (Tirol) worden enkel produkten gebruikt met 1-jarige bescherming, maar ik wil niet meer alles erin rammen `omdat het moet` of `omdat de dierenarts het zegt` dus ik ben gaan zoeken op D-talige Nobivac-site.. noppes

Ik wil alleen voor DHP en ook wel lepto enten en tja, rabies omdat het moet. Een hele discussie gehad met de da die toegaf een ent-freak te zijn, Hij is zelf voor vanalles en nog wat geent. Maar gelukkig staat hij wel open voor discussie

... Nou ja, zijn gezicht (en die van zijn collega`s) sprak boekdelen ofte `betweterige Hollandse trut`

Kan ik mee leven als Belgisch zijnde

Rabies is hier in AUT wettelijk elk jaar te herhalen, no matter what. EUROPA 1!!!!

`Stel dat je hond iemand bijt en je bent niet in orde met de rabiesenting, dan krijg je grote problemen` en aangezien ik een bijtincident hier niet durf uitsluiten zolang verloren gelopen wandelaars over mijn omheining klauteren in de hoop weer in de bewoonde wereld te komen

heb ik Axel vandaag maar zijn rabies-prik geven. De dierenarts gaat de nobivac-registratie hier navragen en de DHP (hier SHP) voor me bestellen.
`k heb 1 foutje gemaakt.
Ik denk ook de lepto-enting te geven en aangezien die sowieso maar 1 jaar geldig is had ik die gelijk met de rabies kunnen doen.
Ik begin me eigenlijk zelfs af te vragen of ik uberhaupt buiten de rabies nog wat ga enten.
Oh ze vinden me hier zo een pain in the asssssss