Moderator: Lizzy
Yves schreef: Gelukkig, dat is goed nieuws. En ik ga zeker voor jullie duimen.wij hebben voor de keus gestaan wel/niet chemo toen bij Dubhe een fibrosarcoom was weggehaald. Wat ik er toen van begrepen heb is dat honden er lang niet zo ziek van zijn omdat de dosering heel anders is. Mooi dat de eerste keer onder narcose gegeven wordt, want dat is ze dan toch al.
Misschien nogal een stomme vraag, maar heeft een chemo-kuur bij honden dezelfde bijwerkingen als bij mensen? Of is het een ander soort chemo.
Yves schreef: Gelukkig, dat is goed nieuws. En ik ga zeker voor jullie duimen.Chemo kan flinke bijwerkingen hebben, maar de dosis (in relatie tot het lichaamsgewicht) is niet zo hoog als bij mensen.
Misschien nogal een stomme vraag, maar heeft een chemo-kuur bij honden dezelfde bijwerkingen als bij mensen? Of is het een ander soort chemo.
pippy schreef: Annemarie, heb je al uitleg gekregen over wat je moet doen (of niet doen) na de chemo betreft Gitte EN Fedor? Of ze bij elkaar mogen etc?Ik heb nog niet alle details maar van wat ik er nu van begrijp is dat ze wel bij elkaar mogen maar we moeten er wel voor zorgen dat Fedor niet aan Gitte's bek likt. Dus in praktijk zullen we héél goed moeten opletten en wat vaker apart moeten zetten. Weet ook nog niet hoelang Gitte 'radioactief' blijft...
Lindsey schreef: wij hebben voor de keus gestaan wel/niet chemo toen bij Dubhe een fibrosarcoom was weggehaald. Wat ik er toen van begrepen heb is dat honden er lang niet zo ziek van zijn omdat de dosering heel anders is. Mooi dat de eerste keer onder narcose gegeven wordt, want dat is ze dan toch al.Hebben jullie voor chemo gekozen of niet? En waarom wel/niet? (mag ook via PB hoor
Ik hoop dat Gitte zich goed blijft voelen en ook hier wordt aan jullie gedacht.
Sanyo schreef: Radio actief zal ze niet worden, hoor!Ja, klopt! Had ook beter radioactief tussen aanhalingstekens kunnen zetten (heb ik nu ook net gedaan(Dat wordt je wel bij een behandeling met radioactief jodium voor een te snelverkende schildklier)
Maar chemotherapie middelen zijn in principe kankerverwekkend voor gezonde individuen, en zitten bij de behandelde patient ook in de lichaamsvloeistoffen en uitscheidingsproducten.We hebben al een protocol gekregen waarin dat ook allemaal staat.
Vandaar dat je bijvoorbeeld het overgeefsel met handschoenen aan moet opruimen.
Ik hoop dat Gitte de behandeling goed doorstaat en dat het een goede uitwerking zal hebben!Dankje![]()
Nitus schreef: Hebben jullie voor chemo gekozen of niet? En waarom wel/niet? (mag ook via PB hoorWij hebben ervoor gekozen het niet te doen. En wel om drie redenen. Het was gelukkig een solitaire sarcoom, hij was rondom volledig verwijderd en had geen uitlopers. En het laatste punt was dat Dubhje 10 dagen naar een kliniek zou moeten en elke dag onder een roesje chemo zou krijgen. Dat vonden we veel te zwaar voor haar. We waren bang dat ze daar mentaal aan onderdoor zou gaan. Ze was door de operatie al erg van slag.....). En hoe is het nu met Dubhe?
Nitus schreef: Dank voor het duimen!!!Wat goed nieuws dat de vlekken geen uitzaaiingen zijn!![]()
Het heeft z'n uitwerking niet gemist
. Kreeg een uurtje geleden een mailtje van Johan de Vos dat de vlekjes op de foto geen uitzaaiingen zijn!!
(lief hè dat hij op zondag de moeite neemt de mail te beantwoorden?)
Nu zijn we er natuuurlijk nog niet mee klaar, het bultje moet worden weggehaald en daarna gaat Gitte (toch) chemo krijgen, maar de vooruitzichten zijn nu weer iets gunstiger!
Heb het erg druk vandaag, maar ik wilde jullie dit goede nieuws toch even snel doorgeven.
ziggy schreef: Anne-Marie heb je veel poepzakjes in huis? Alle poep moet steeds verwijderd worden om geen besmetting door te geven.Bedankt voor de waarschuwing Vic. Ik was er al op voorbereid
Dat wordt rapen, met handschoen aan.
Groet,
Vic.
K@rin schreef: Anne Marie, heel veel sterkte morgen en voor jullie allemaal een hele dikke knuffel !!Danjewel![]()
![]()
![]()