Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Sorryyyyyyy...moest tot half 10 werken :o (Guns and Roses kwamen door het poortje!!! ;D)...
Hier even mijn voors en tegens...

Voor:
- Ik weet niet veel van Ted's achtergrond, dus ook niet wat haar voorouders aan erfelijke kwalen hebben ontwikkeld... Ik weet uit eigen (menselijke) ervaring dat het preventief verwijderen van zaken wel degelijk risico's op bepaalde soorten kanker verkleint... MAAR...aan de andere kant...Saar was wel gesteriliseerd en kreeg alsnog ergens anders kanker, dus ja....
- Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel een beetje op zie tegen de loopsheid.. Niet zozeer omdat ze gaat lekken oid, maar meer omdat ik weet wat hier aan hond rondloopt (los) en Ted eeeeeeeeeeeerg klein is... Als ik zie wat we nu al aan enorme monsters ;D achter ons aankrijgen...ik moet er niet aan denken als die Ted even bespringen :o... Ook hebben we hier in de buurt niet echt veel alternatieve routes...
Eerlijk gezegd ben ik helemaal niet heel erg bekend met loopsheid en wat ik allemaal precies moet verwachten...
Wat ik ook ergens op internet las, klopt het dat er een anticonceptiepil is voor honden ??? ???

Tegen:
- In een gezond lichaam ga je niet snijden
- Wat als ik ooooooooit (ik hoor Guus al steigeren ;D) een nestje wil??

Ik vond het inderdaad ook heel erg brutaal van de DA om zo patsboem met die vraag te komen! Alsof het doodnormaal is dat ik voor 250 euri even in mijn hond ga laten snijden... Hij adviseerde om het voor de 2e loopsheid te doen, iets wat ik ook een beetje vreemd vind... Ik ga eerst Ted's eerste loopsheid eens rustig afwachten, en kijken hoe dat gaat...
De reden dat ze adviseren het voor de tweede loopsheid te doen is omdat dit de kans op borstkanker verkleint. Bij iedere keer dat je hond (na de 2de keer) loops wordt, neemt de kans weer toe (percentage gewijs).
Wacht inderdaad die eerste loopsheid af,en maak je er niet zo heel druk over.Het duurt maar drie weken en ze is pas zo ongeveer van af de 10de dag vruchtbaar dus erg lekker ruikend voor reuen.En door haar formaat zijn het juist de kleine hondjes waarvoor je uitmoet kijken,die grote bakbeesten kunnen haar hoogstens natkwijlen ;D
En als ze loops is word het tijdelijk een klein rondje poepen en plassen en geen wandelingen in het drukke park.
Nou, voor zover ik weet is ze nog nooit loops geweest, althans, niet bij de eigenaren waar ze hiervoor zat...
Maarree...hoe merk je nou precies dat een hond loops wordt?? Ik dacht het te merken omdat:

- Ze een beetje afscheiding had
- Een mevrouw met een heel oud, on-speels hondje haar ogen uitkeek hoe haar knaap tekeer ging met onze Ted (uitdagen, spelen, snuffelen) Zij vroeg "moet ze soms loops worden??"
- Ze is een heeeel klein beetje hangerig, maar dat kan ook komen doordat we haar hebben afgemat met onze "AF" training ;D (die overigens aardig lukt...)
Dat kunnen indicaties zijn maar dat hoeft niet,die afscheding zou ik even in de gaten houden,ze kan ook vaginites hebben en dat vinden reuen heel lekker ruiken.Alas je morgen wakker word moet je even een prop watte of een witte doek langs haar tutje halen voor ze geplast heeft,eigenlijk direkt als ze wakker word voor ze gaat likken daar,en dan kijken of het doekje schoonblijft en zo niet welke kleur het heeft.
Ze gaan meer likken en het "tutje"..zoals Syl zegt....is opgezet.
Het kan het begin zijn van de loopsheid.

Het is jammer dat je Zondag waarschijnlijk niet mee gaat, want Timo is een goeie graadmeter ;D
Normaal kijkt hij nergens naar om maar als het teefje loops wordt, dan raakt hij erg opgewonden en gaat zelf op zijn rug liggen ;D
Laatst gewijzigd door Truus op di 23 mar 2004, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
geer schreef: Als ik het zie, is het een beetje wittig...
Maarreee...vaginites ??? WASDA? :o
vaginitus is dat ze een beetje een onstoken vagina hebben waardoor ze wat afscheiding verliezen,maar dat lijkt me stug en dat is groenig.
Ze zal wel een aanloop an het maken zijn naar de loopsheid,zolang de afscheiding niet stinkt of groen is is er niets aan de hand.
Hoi Geer
Ik had je gisteren al een stukje geschreven, maar dat is in de crash opgegaan in .....
Wat ik je wilde zeggen was, dat ik zo'n enige, leuke, kittige periode broek heb liggen, een keer gebruikt, gewassen :-\ dus als je hem in huis wilt hebben.....
Heb je alvast iets als de druppels gaan vallen....
Mini formaat voor het gebuik van kleine tissues, ik hoor wel of je het wil hebben, groetjes Netty
Netty schreef: Hoi Geer
Ik had je gisteren al een stukje geschreven, maar dat is in de crash opgegaan in .....
Wat ik je wilde zeggen was, dat ik zo'n enige, leuke, kittige periode broek heb liggen, een keer gebruikt, gewassen :-\ dus als je hem in huis wilt hebben.....
Heb je alvast iets als de druppels gaan vallen....
Mini formaat voor het gebuik van kleine tissues, ik hoor wel of je het wil hebben, groetjes Netty
Zo'n mini formaat zal niet zo heel veel verliezen, mijn Cesky teefjes zijn een slagje groter dan Tedje, maar verliezen ook nauwelijks wat. Gebruik echter wel zo'n broekje, omdat ik dan aan de verbandjes (gebruik daar inlegkruisjes voor) kan zien hoe het met de uitvloeiing staat.
gr.
Nicolette
Veel bloed kwam er niet uit, maar op mijn witte bank leek het of ze leeg liep.
ik had ook inlegkruisjes, string ;D model, die ze, als ze op de bank sprong, en dat deed ze altijd als ik er niet bij was >:(, altijd leuk opzij schoof om dan vol overgave........te likken :-X
Maar het hoort erbij, en de wasmachine deed het vuile werk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door